دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین راه برای تمیز کردن صفحه تلویزیون چیست؟

بهترین راه برای تمیز کردن صفحه تلویزیون چیست؟

چگونه صفحه تلویزیون خود را تمیز کنم؟

هنگامی که متوجه گرد و غبار، لکه ها و اثر انگشت روی صفحه تلویزیون خود شدید، وقت آن است که آن را تمیز و مراحل زیر را دنبال کنید تا نحوه انجام آن را پیدا کنید. 10 دقیقه وقت بگذارید تا صفحه تلویزیون خود را به درستی تمیز کنید تا تجربه تماشای واضحی داشته باشید. هر چند وقت یکبار تمیز کردن تلویزیون باعث میشود کیفیت تصویر عالی به نظر برسد. 


تمیز کردن تلویزیون به روش صحیح بسیار مهم است ، استفاده از وسایل تمیز کننده نادرست میتواند منجر به آسیب یا رگه هایی بر روی صفحه نمایش شما شود. به همین دلیل است که ما فهرستی از همه چیزهایی که قبل از کار بر روی تقویت تلویزیون خود باید بدانید، گردآوری کرده ایم. برای تمیز کردن کلی قاب و صفحه تلویزیون خود باید از یک پارچه نرم، تمیز، بدون پرز و خشک استفاده کنید. توصیه می کنیم از پارچه میکروفیبر استفاده کنید. پارچه های میکروفیبر سطح تلویزیون شما را خراش نمی دهد. برای پاک کردن گرد و غبار صفحه تلویزیون، یک پارچه میکروفایبر بردارید و به آرامی صفحه را بالا و پایین کنید. پارچه را هر چند دستمال تکان دهید تا از گرد و غبار و کثیفی خلاص شوید. اگر پارچه میکروفیبر ندارید، می توانید به جای آن از یک تی شرت 100% نخی استفاده کنید. با این حال، هرگز نباید از دستمال کاغذی، حوله نخی یا دستمال توالت برای پاک کردن تلویزیون خود استفاده کنید، زیرا می توانند صفحه نمایش را خراش دهند.


هرگز نباید از هر نوع پاک کننده پنجره، صابون، پودر شستشو یا هر پاک کننده ای با حلال هایی مانند الکل، بنزن، آمونیاک یا تینر رنگ استفاده کنید. هرگز از پدهای ساینده یا دستمال کاغذی استفاده نکنید . اگر این کار را انجام دهید، باعث خراش روی صفحه یا پوشش ضد تابش را از روی صفحه جدا کنید و باعث آسیب دائمی شوید. 


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

نحوه تمیز کردن صفحه تلویزیون

قبل از شروع تمیز کردن تلویزیون یا صفحه نمایش مانیتور LCD، راهنمای سازنده را برای دستورالعمل های تمیز کردن بررسی کنید. اگر استفاده از دستمال مرطوب کامپیوتری یا الکترونیکی توصیه می شود، توجه داشته باشید که استفاده از محصول یا روشی که سازنده توصیه نمی‌کند، احتمالاً گارانتی محصول را باطل می‌کند. همچنین مهم است که هنگام تمیز کردن تلویزیون از پاشیدن مایع روی صفحه نمایش خودداری کنید. مایعات می توانند داخل قاب چکه کنند، داخل صفحه نمایش نفوذ کنند و باعث آسیب دائمی شوند.


برای تمیز کردن صحیح تلویزیون، مراحل زیر را دنبال کنید:

قبل از شروع تلویزیون خود را از برق بکشید یا خاموش کنید.

برای تمیز کردن صفحه نمایش، لکه ها و اثر انگشت را به آرامی با یک پارچه میکروفیبر تمیز پاک کنید.

لطفا توجه داشته باشید: آب یا هر مایع دیگری را مستقیماً روی تلویزیون اسپری نکنید. هر مایعی که وارد تلویزیون شود ممکن است باعث خرابی، آتش سوزی یا برق گرفتگی شود

بدنه یا پنل تلویزیون خود را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب شده با مقدار کمی آب تمیز کنید. پس از تمیز کردن، رطوبت را با یک پارچه خشک پاک کنید.

لطفا توجه داشته باشید: صفحه نمایش تلویزیون در هنگام تمیز کردن ممکن است خراشیده شود. برای جلوگیری از خراشیدگی، هنگام پاک کردن قسمت بیرونی و صفحه نمایش، به آرامی تمیز کنیدو هنگامی که تلویزیون تمیز شد، با استفاده از یک پارچه خشک، رطوبت را از بین ببرید.

حذف لکه ها (اختیاری)

اگر رگه‌ها یا لکه‌ها باقی ماندند، یک پارچه میکروفیبر را با آب مقطر خیس کنید و پارچه را بچرخانید تا تقریباً خشک شود. با فشار بسیار کم، پارچه را با حرکات وسیع روی صفحه پاک کنید و از بالای صفحه به پایین بکشید. یا با یک پارچه میکروفایبر جدید را با محلول 50-50 آب و سرکه مرطوب پاک کنید.


اگر پارچه میکروفیبر در دست ندارید، گردگیر به خوبی کار می کند. این گردگیرها از الکتریسیته ساکن برای جذب گرد و غبار و پرز استفاده می‌کنند و به روشی آسان برای تمیز کردن صفحه‌نمایش تلویزیون بدون خراشیدگی تبدیل می‌شوند. از گردگیر استفاده کنید تا به آرامی صفحه تلویزیون خود را پاک کنید و به صورت رگه‌های بزرگ روی صفحه نمایش تلویزیون خود را بپوشانید. پس از پایان گردگیری، گردگیر خود را بشویید و آویزان کنید تا خشک شود تا دفعه بعد تمیز شود.


قاب پلاستیکی سخت نسبت به خود صفحه نمایش حساسیت کمتری دارد. از پارچه میکروفیبر یا گردگیر برای پاک کردن آن استفاده کنید. این کار را بلافاصله پس از گردگیری صفحه نمایش خود انجام دهید تا بتوانید فوراً از شر اکثر کثیفی خلاص شوید.اگر تلویزیون شما دریچه هایی در طرفین یا پشت دارد، آن ها را نیز با پارچه پاک کنید.


اگر از بوی سرکه متنفرید، محلول 1:1 با آب و ایزوپروپیل الکل درست کنید. قسمتهای مساوی آب مقطر و ایزوپروپیل الکل را در یک بطری اسپری مخلوط و بعد روی یک پارچه میکروفیبر بپاشید. صفحه تلویزیون خود را با مخلوط پاک کنید، سپس بگذارید در هوا خشک شود. ایزوپروپیل الکل به سرعت تبخیر می شود، بنابراین هیچ رگه ای روی صفحه نمایش شما باقی نمی گذارد.


دستمال های الکترونیکی برای استفاده اکثر وسایل الکترونیکی خانه شما بی خطر هستند. دستمال‌ را بردارید و برای تمیز کردن هر لکه یا نقطه‌ای روی تلویزیون خود استفاده کنید. مراقب باشید زیاد فشار ندهید، زیرا اگر مراقب نباشید فشار شدید می تواند به صفحه نمایش شما آسیب برساند. اگر تلویزیون پلاسما دارید، دستمال های الکترونیکی به دلیل لایه ضد تابش بر روی صفحه نمایش، بهترین انتخاب نیستند. به محصولات خشک بچسبانید تا تلویزیون خود را بدون آسیب تمیز کنید.


نسبت 10:1 آب و صابون ظرفشویی به آرامی علائم یا لکه های تلویزیون شما را پاک می کند. یک بطری اسپری را با آب مقطر پر کنید، سپس 1 تا 2 قطره صابون ظرف را به آن اضافه کنید و کاملا مخلوط رده و آنرا روی یک پارچه میکروفیبر اسپری کنید، سپس به آرامی صفحه را تمیز کنید. صفحه‌های تلویزیون (مخصوصاً صفحه‌های LCD) مستعد خراشیدن هستند، بنابر این برای جلوگیری از آسیب، به آرامی فشار دهید. وقتی صحبت از صابون ظرفشویی می شود، هرچه رقیق تر باشد، بهتر است. صابون بیش از حد ممکن است پس از خشک شدن تلویزیون شما باعث ایجاد رگه ها شود.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده