دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» چگونه با مسائل مالی برخورد می کنید؟

چگونه با مسائل مالی برخورد می کنید؟

چگونه پول پس انداز کنیم؟

به گفته کارشناسان، رفاه مالی جزء لاینفک رفاه عمومی ماست. همانطور که گفته شد، تنها یک رابطه صحیح با پول، به سلامتی و احساس رفاه ما کمک می کند.

اما رابطه با پول چیست؟ و چگونه می توان آن را بهبود بخشید؟ اگر به خواندن ادامه دهید، باید بتوانید تشخیص دهید که آیا رابطه شما با پول سالم و صحیح است یا خیر. با این حال، 6 راه برای بهبود رابطه خود با پول را نیز یاد خواهید گرفت.


منظور ما از "رابطه شما با پول" چیست؟

مانند بسیاری از جنبه های دیگر زندگی ما، پول افکار ما را مشغول می کند و انواع خاصی از روابط را الهام می بخشد. و مانند هر چیز دیگری در زندگی، این رابطه می تواند سالم یا سمی باشد.

رابطه مثبت با پول رابطه ای است که در آن شما تعامل آگاهانه و رضایت بخشی با پول دارید. این بدان معناست که پول منبع استرس بیش از حد نیست. رابطه مثبت با پول به معنای خرج کردن عمدی، سرمایه گذاری و پس انداز پول است.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

رابطه سالم با پول به دلایل مختلفی مهم است. به عنوان مثال، یک رابطه ناسالم با پول می تواند باعث شود تصمیمات مالی بدی بگیرید. همچنین می تواند باعث استرس طولانی مدت شود که منجر به مشکلات جسمی و روحی شود.


تعدادی از عوامل تعیین می کنند که چه نوع رابطه ای با پول خواهید داشت.

تربیت شما رابطه شما با پول را تعیین می کند. رابطه با پول از دوران کودکی شروع می شود و تحت تأثیر وضعیت مالی خانواده، تجربیات مالی روزمره و نگرش والدین شما در مورد پول قرار می گیرد. این تجربیات اولیه تعیین می کند که آیا شما رابطه سالم یا سمی با پول خواهید داشت.

علاوه بر این، فرهنگ، مذهب و تحصیلات شما ممکن است بر نحوه ارتباط شما با پول تأثیر بگذارد.


رابطه بد با پول چگونه است؟

قبل از اینکه به ۶ روش برای بهبود رابطه شما با پول بپردازیم، بیایید ببینیم رابطه سمی با پول چگونه است. در اینجا نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد ذهنیت مالی ناسالمی دارید.

از خرج کردن پول احساس گناه می کنید

وقتی به پول فکر می کنید ، احساس اضطراب ، گناه یا ترس می کنید

مدام نگران کمبود پول هستید

شما از افراد ثروتمند دلخور هستید

بی خیال خرج می کنی

شما دائماً ورشکسته هستید

شما بدهی زیادی به کارت های اعتباری دارید

شما دائماً در حال ولخرجی هستید

شما همیشه به دنبال دلایلی هستید که چرا نمی توانید پول پس انداز کنید

عوامل خارجی را به خاطر نداشتن پول کافی سرزنش می کنید.

هر یک از رفتارهایی که در بالا ذکر شد ممکن است نشانه این باشد که شما با پول رابطه بدی دارید. با این حال، برخی از استراتژی ها می توانند به شما کمک کنند تا این رابطه را بهبود بخشید و از نظر مالی بیشتر احساس رضایت کنید.


6 راه برای بهبود رابطه خود با پول

وقتی عادات بد پولی خود را بشناسید، می توانید آنها را تغییر دهید و رابطه بهتری با پول داشته باشید.

در زیر 6 راه برای بهبود رابطه خود با پول و بازگرداندن کنترل بر آینده مالی خود آورده شده است.


1. در مورد موقعیت خود با خودتان صادق باشید

شناسایی دقیق رابطه فعلی خود با پول اولین گام در جهت بهبود نحوه ارتباط شما با پول است.بنابر این، زمانی را به مرور عادت های خرج کردن، ارزش های مالی و وضعیت مالی فعلی خود اختصاص دهید.

همچنین خوب است که احساسات و افکار خود را در مورد پول یادداشت کنید. به عنوان مثال، آیا وقتی به تعاملات خود با پول یا مسئولیت های مالی فکر می کنید، احساس اضطراب، نگرانی و ناراحتی می کنید؟ آیا همیشه کمبود پول دارید؟ آیا بیشتر از آنچه دارید خرج می کنید؟ آیا از گفتگو در مورد پول اجتناب می کنید؟ آیا در صورت بروز مشکلات مالی در اقدامی تردید دارید؟


پاسخ به این سوالات و سوالات مشابه ممکن است آگاهی شما را افزایش دهد و به مقابله و به چالش کشیدن رفتارهای مالی منفی شما کمک کند.


2. اهداف خود را مشخص کنید

اهداف مالی و رفتارهای مالی سالمی را که می خواهید اتخاذ کنید در نظر بگیرید. هزینه هایی را برنامه ریزی کنید که اهداف شما را برآورده می کند و زمانی که می خواهید هزینه کنید روی اولویت ها تمرکز کنید.

برای مثال، اگر می‌خواهید تعطیلاتی را که مدتها انتظارش را می‌کشید داشته باشید، هزینه‌هایی مانند شام بیرون از خانه را کاهش دهید و در عوض غذاهای خانگی را انتخاب کنید. یا اگر برای پرداخت بدهی کارت اعتباری خود مشکل دارید، به انتقال به کارتی با نرخ کمتر فکر کنید. شناسایی اهداف خود را در اولویت قرار دهید تا بتوانید یک برنامه هزینه تنظیم کنید و بر ضرورت استفاده عاقلانه از پول خود تمرکز کنید.


3. مراقب رسیدهای خود باشید

مرور منظم وضعیت مالی و عادات خرج کردن خود را به عادت تبدیل کنید. این شامل پیگیری درآمد، پس‌انداز، هزینه‌ها و بدهی‌های شماست. عادتی مانند این می تواند به شما کمک کند ریشه های رابطه ناسالم خود را با پول درک کنید و برای بهبود آن قدم بردارید.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


4. در مورد روش های خوب امور مالی مطالعه کنید

بدون شک نمونه های زیادی از روش های خوب امور مالی و پول در محیط اطراف شما وجود دارد. عادات مالی افراد موفق اطرافتان را بررسی کنید و سعی کنید از آنها الگوبرداری کنید. برخی از روش های خوب پول شامل موارد زیر است:

ردیابی هزینه های خود

به بودجه خود پایبند باشید

پرداخت مداوم قبوض به موقع

تعیین اهداف مالی

کنار گذاشتن مقداری درآمد برای پس انداز

ایجاد صندوق پس انداز اضطراری

حفظ نمره اعتباری خوب

پس انداز برای بازنشستگی

در جریان امور مالی خود باشید


5. یک برنامه در جای خود داشته باشید

ایجاد یک برنامه خرج کردن یک استراتژی عالی برای بهبود رابطه شما با پول است، زیرا می تواند به شما کمک کند در مورد امور مالی خود اعتماد به نفس و آرامش بیشتری داشته باشید. یک برنامه مخارج مستحکم می تواند راهی عالی برای تعیین مرزها، تعیین اهداف مالی و اولویت بندی هزینه ها باشد.


عادت های بد را کنار بگذارید و آینده مالی خود را کنترل کنید

پول برای بسیاری از مردم یک موضوع تابو است. متأسفانه، این اغلب منجر به رفتارهای ناسالم در مورد پول و امور مالی می شود. یادگیری ترک عادت های بد یک فرآیند مداوم است که زمان و فداکاری می طلبد. با این حال، اگر آگاهانه سعی کنید عادات خود را تغییر دهید، برای بهبود طرز فکر پول و کنترل آینده مالی خود احساس قدرت خواهید کرد.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده