خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آکریل آمید چیست | چه غذاهایی سرشار از آن هستند؟

آکریل آمید چیست | چه غذاهایی سرشار از آن هستند؟

آکریل آمید چیست؟

آکریل آمید یک ماده شیمیایی است که به طور طبیعی در محصولات غذایی نشاسته ای در طول پخت و پز در دمای بالا، از جمله سرخ کردن، پخت، برشته کردن و همچنین فرآوری صنعتی، در دمای +120 درجه سانتی گراد و رطوبت کم تشکیل می شود. 


فرآیند شیمیایی اصلی که باعث این امر می شود به عنوان واکنش Maillard شناخته می شود. این همان واکنشی است که غذا را قهوه ای یا سوخته می کند و طعم آن را تحت تأثیر قرار می دهد. آکریل آمید از قندها و اسیدهای آمینه (عمدتاً آسپاراژین نامیده می شود) تشکیل می شود که به طور طبیعی در بسیاری از غذاها وجود دارد.


 آکریل آمید در محصولاتی مانند چیپس سیب زمینی، سیب زمینی سرخ کرده، نان، بیسکویت و قهوه یافت می شود.اگرچه به احتمال زیاد از زمان شروع پخت در غذا وجود داشته است. آکریل آمید همچنین مصارف صنعتی غیرغذایی زیادی دارد و در دود تنباکو وجود دارد.


چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟

آکریل آمید چقدر برای شما مضر است؟

آکریل آمید بخاطر تغییر غذایی و درست مصرف نکردن احتمالا موجب سرطان در بدن میشود. که شواهدی وجود دارد،بر اینکه این ماده باعث سرطان لوزالمعده در انسان می شود و نشان داده شده است که باعث ایجاد سرطان های سیستم عصبی مرکزی، پستان، کیسه بیضه و سایر انواع سرطان در حیوانات می شود.


چگونه آکریل آمید را میتوانم از بدن خود حذف کنیم؟

با نوشیدن آب بیشتر ، احتمالاً مهمترین کاری است که می توانید برای خلاص شدن از شر آکریل آمید انجام دهید. با این حال، مطمئن شوید که آب خالص می نوشید و همینطور مصرف گیاهان برای بهبود سم زدایی کلیه و کبد ممکن است مفید باشد


آکریل آمید یک ماده شیمیایی است که می تواند هنگام پختن یا فرآوری برخی از غذاهای نشاسته ای در دمای بالاتر از 248 درجه فارنهایت تشکیل شود.


آکریل آمید از واکنشی به نام واکنش میلارد تشکیل می شود. در این واکنش آب، قند، اسیدهای آمینه موجود در غذا با هم ترکیب می شوند و بافت آن رنگی است و بو و طعم خاصی در غذا ایجاد می کند. تاکنون هیچ مدرکی دال بر سرطان زا بودن آکریل آمید در انسان وجود ندارد، اما شواهدی وجود دارد که آکریل آمید در حیوانات آزمایشگاهی سرطان زا است.


آکریل آمید در طیف وسیعی از غذاها، از جمله سیب زمینی سرخ کرده یا نان تست، محصولات مبتنی بر غلات (بیسکویت های شیرین) و قهوه شناسایی شده است.


چگونه می توانم کمتر آکریل آمید بخورم؟

سیب زمینی را در یخچال یا جایی که در معرض نور قرار دارد نگهداری نکنید، زیرا این امر میتواند موادی را که باعث تشکیل آکریل آمید می شود افزایش دهد.


سیب زمینی ها را به مدت 15 تا 30 دقیقه در آب قرار دهید یا قبل از سرخ کردن یا برشته کردن در آب جوش کمی آنرا بجوشانید تا باعث کاهش آکریل آمید در سیب زمینی شود.


دستورالعمل های آشپزی مفید را دنبال کنید - چون بسیاری آشپزها از دستورالعمل هایی برای کاهش سطح آکریل آمید در غذاهای خود استفاده کرده اند.


محصولات سیب زمینی مانند سرخ کرده و سیب زمینی برشته را در فر با دمای متوسط ​​(180-190 درجه سانتیگراد) بپزید. برای داشتن رنگ طلایی چیپس سرخ شده باید حداکثر در دمای 175 درجه سانتیگراد آن را پخته و سرخ کنید.


راه های مختلفی وجود دارد که می توانید آکریل آمید کمتری مصرف کنید، مانند پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و تغییر در نحوه پخت غذا، به عنوان مثال جوشاندن، بخارپز کردن یا مایکروویو 


چه اتفاقی برای آکریل آمید در بدن می افتد؟

آکریل آمید که به صورت خوراکی مصرف می شود، از دستگاه گوارش جذب شده و در تمام اندام ها توزیع می شود و به طور گسترده ای متابولیزه می شود.


گلیسید آمید یکی از متابولیت‌های اصلی در این فرآیند است و به احتمال زیاد علت جهش‌های ژنی و تومور در حیوانات است.


برای کاهش خطر آکریل آمید در غذا چه باید کرد؟

از آنجایی که حذف کامل آکریل آمید از رژیم غذایی غیرممکن است، پیروی از روش صحیح پخت غذا از اهمیت بیشتری برخوردار است.


آکریل آمید عمداً به غذاها اضافه نمی شود بلکه یک محصول جانبی طبیعی در فرآیند پخت است و همیشه در غذاها وجود دارد و با روش درست پخت مانند بخارپز می توان آن را به حداقل رساند.


آکریل آمید چگونه در غذا تشکیل می شود؟

آکریل آمید از قندها و یک اسید آمینه (آسپاراژین) در طی انواع خاصی از پخت و پز در دمای بالا، مانند سرخ کردن، برشته کردن و پختن به وجود می آید.


چه نوع پخت و پز منجر به تشکیل آکریل آمید می شود و در چه غذاهایی؟

پخت و پز در دمای بالا، مانند سرخ کردن، برشته کردن، یا پختن، به احتمال زیاد باعث تشکیل آکریل آمید می شود. 


از جوشاندن و بخارپز کردن باعث تشکیل آکریل آمید نمی شود و عمدتاً در غذاهای تهیه شده از گیاهان مانند سیب زمینی، محصولات غلات یا قهوه یافت می شود. 


آکریل آمید در لبنیات، گوشت و محصولات ماهی تشکیل نمی شود یا در سطوح پایین تر تشکیل می شود. به طور کلی، آکریل آمید زمانی که پخت و پز برای دوره های طولانی تر یا در دماهای بالاتر انجام می شود، بیشتر تجمع می یابد.


درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

به صورت صنعتی آکریل آمید برای استفاده در محصولاتی مانند پلاستیک، دوغاب، محصولات تصفیه آب و لوازم آرایشی تولید می شود. آکریل آمید در دود سیگار نیز یافت می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه! مشاهده