خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین و معروفترین آجیل در کدام شهرهای ایران است ؟

بهترین و معروفترین آجیل در کدام شهرهای ایران است ؟

کدام شهرهای ایران برای خرید آجیل و خشکبار مناسب ترند؟

آجیل یکی از محبوب ترین و خوشمزه ترین تنقلات در بین مردم است. میوه های خشک تکه های خشک شده برخی از میوه ها مانند انگور، آلو، توت، زردآلو و هسته است.

 

آجیل از یک پوسته سخت و یک دانه خوشمزه تشکیل شده است که به طور کلی خوراکی و بسیار مغذی است. آنها خوشمزه و پر انرژی هستند همچنین سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی هستند. 


خوردن آجیل به طور منظم می تواند از بسیاری جهات برای سلامتی شما مفید باشد، مانند کاهش خطر ابتلا به دیابت و بیماری قلبی و همچنین سطح کلسترول و تری گلیسیرید با توجه به سطح بالای فیبر موجود در آجیل، آنها می توانند با وجود کالری بالا به شما در روند کاهش وزن کمک کنند


این تکه های خشک شده به دلیل فواید بسیار زیاد همواره مورد توجه افراد زیادی بوده و داوطلبان زیادی را به خود جذب کرده است.


این میوه ها پس از خشک شدن و از دست دادن آب، میزان قند و برخی خواص دیگر را افزایش می دهند. مصرف آجیل بهترین جایگزین برای تنقلات ناسالم است و خواص زیادی دارد و برای سلامتی مفید است. برخی از پزشکان و متخصصان تغذیه، آجیل را به رژیم غذایی برخی افراد اضافه می کنند


آجیل را به جای تنقلات صنعتی توصیه می کنند که حاوی مواد نگهدارنده هستند و برای کودکان بسیار مضر هستند و جایگزین تنقلات ناسالم می شوند. امروزه خرید آجیل و خشکبار مرغوب به یکی از دغدغه های مردم تبدیل شده است. در این مقاله سعی داریم شما را با برخی از شهرهای ایران که بهترین و با کیفیت ترین آجیل ها را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می کنند آشنا کنیم


شهرستان فاروج پایتخت آجیل در ایران

شهرستان فاروج از نظر جغرافیایی در شمال شرقی ایران و در 90 کیلومتری شرق خراسان شمالی قرار دارد. 


این شهر از جهات مختلف شهرت دارد، مثلاً به دلیل داشتن علمای دینی و فرهنگیان مختلف، به دارالعلما نیز معروف است و به پایتخت خشکبار کشور نیز شهرت دارد. 

سرمایه ای که تا کنون دوام آورده و روز به روز بر کیفیت و قدرت و اعتبارش افزوده می شود. از ابتدا تا انتهای خیابان اصلی، این شهر آجیل فروشی های خود را با تنقلات خوشمزه دارد. فاروئی ها بیشتر به فارسی، ترکی و کردی صحبت می کنند.

وجود جاده آسیایی و تردد روزافزون مسافران و دیدنی های آن، این شهر را به یک مقصد گردشگری تبدیل کرده است.


سوغات فاروج

می گویند خود فاروجی ها ابتدا بلد نبودند دانه ها را بریان کنند و اولین تخمه ساز را از قوچان به شهر خود آوردند و یاد گرفتند که دانه ها را از آن بریان کنند. 

زمانی که فقط دانه های شور در بازار موجود بود، فاروقی ها به دانه ها نمک نمی زدند بلکه آنها را به شکل نمک معرفی می کردند.


روش نمک پاشی به این صورت است که بعد از تفت و برشته شدن دانه ها نمک را با جارویی روی آن می پاشیدند که بعدها آن را بذر نمک فاروج نامیدند و به این نام شهرت یافتند. 


بعدها از آب لیمو، گلپر و کمی رنگ خوراکی برای طعم دادن به دانه ها استفاده می کنند.

به تدریج آجیل فروشی رونق گرفت و علاوه بر تخمه آفتابگردان، محصولاتی مانند گردو، بادام و کشمش تولیدی منطقه نیز در بازار جای گرفت.

سوغات فاروج شامل آجیل، بادام، کشک محلی، کشمش، برگ زردآلو، زغال اخته، آلبالو خشک، آجیل، آلبالو و همچنین روغن زرد، ماست و عسل است.

 

بهترین آجیل در شهرستان خوانسار

این شهر در غرب استان اصفهان قرار دارد. این شهر آجیل های بسیار معروفی دارد. میوه های خشکی مانند گردو، آلو و برگ زردآلو در این منطقه شهرت زیادی دارند و در سراسر ایران این محصولات با نام خشکبار خوانسار خرید و فروش می شود. بهترین محصول این منطقه گردو خوانسار است که کیفیتی منحصر به فرد دارد و از نظر عطر و طعم با شهرهای دیگر ایران قابل مقایسه نیست.


شهرستان خوی، قطب تولید و بذر

خوی یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی است که بعد از ارومیه مهم ترین و بزرگ ترین شهر آذربایجان غربی است. این شهر در شمال غربی ترین نقطه ایران و نزدیک به مرز ترکیه واقع شده است. یکی از بهترین سوغاتی های این شهر تخمه آفتابگردان است.

 

با توجه به اینکه شهرستان خوی قطب تولید تخمه آفتابگردان کشور بوده و دارای یکی از بهترین بذرهای کشور می باشد و امرار معاش بسیاری از ساکنان این شهرستان از طریق کشت و تولید بذر می باشد. نیمی از زمین های کشاورزی خوی زیر کشت بذر است و سالانه 31 تن بذر تولید می شود. تخمه آفتابگردان مرغوب بوده و به خارج از ایران صادر می شود.


روستای برغان، مهدآلوی ایران

روستای برغان در استان البرز و در شهرستان ساوجبلاغ قرار دارد. از سوغاتی های معروف برغان می توان به آلو، عسل، توت، لبنیات و بستنی اشاره کرد. آلو برغان که بومیان به آن گوجه برغان نیز می گویند، در واقع نوعی محصول پیوندی است که از ترکیب آلو محلی و آلو بخارا تهیه می شود و خواص فراوانی دارد. طعم گوجه برغان بی نظیر و متفاوت است و از آن در تهیه انواع غذاها، ترشیجات و غذاهای ایرانی استفاده می شود.


تویسرگان بهترین شهر گردوی ایران

تویسرکان یکی از شهرهای بزرگ استان همدان و در جنوب کوه الوند واقع شده و آب و هوای معتدل کوهستانی دارد. این شهر به شهر گردو معروف است و گردوهای بسیار خوش طعمی دارد. مردم تویسرکان به زبان فارسی و لری صحبت می کنند، البته در برخی از روستاهای این شهرستان به زبان لکی (لری و کردی) نیز صحبت می شود.


با مطالعه تاریخ و بررسی ویرانه های نزدیک شهرستان تویسرکان به شهر قدیمی رودلاور (رودآور) می رسیم. در این شهر سه طایفه «تویی»، «سرکان» و «شکان» سکونت داشتند. در اثر حمله مغول و بعدها بر اثر زلزله، شهر رودآور به ویرانه تبدیل شد و تنها تویی و سران آن باقی ماندند. تویسرکان امروزی در واقع حاصل ادغام طوایف باستانی تویی و سرکان است.

سوغات این شهر علاوه بر گردو که مهمترین سوغات تویسرکان است، میوه های خشک مانند بادام، برگ آلو، برگ زردآلو، قیمت ویژه تویسرکان، پشمک، سماق تازه و سماق کوبیده شده است.


رفسنجان پایتخت پسته ایران

شهرستان رفسنجان در جنوب شرقی ایران و یکی از شهرهای مهم استان کرمان است که در شمال این استان قرار دارد. کشاورزی یکی از مشاغل رایج در این شهرستان است. پسته رفسنجان نقش اول و آخر را در ایران و حتی جهان دارد پسته رفسنجان در حال حاضر حدود 50 درصد تولید جهانی و 60 درصد صادرات جهانی پسته به ایران را دارد.

مهمترین سوغات رفسنجان پسته است که همانطور که گفتیم شهرت جهانی دارد. انواع پسته (پسته اکبری، پسته احمد آقایی، پسته کله قوچی و پسته فندقی) در این شهرستان تولید و عرضه می شود. رفسنجان علاوه بر پسته، سوغات دیگری مانند کلمپه، کماج سهان و قاووت نیز دارد.

بنماری فود


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب اعداد فرشته در عشق و روابط عاشقانه! ✓ کانال یوتیوب مشاهده