دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بیت کوین چیست؟ نحوه استخراج، خرید و استفاده از آن

بیت کوین چیست؟ نحوه استخراج، خرید و استفاده از آن

بیت کوین چیست و چگونه کار می کند؟

کریپتوکارنسی نوعی پول الکترونیکی است. کریپتوکارنسی شکل خاصی از پول دیجیتال بر اساس رمزنگاری است. اکثر ارزهای دیجیتال از بلاک چین برای بهره بردن از ویژگی های کلیدی مانند تمرکززدایی، شفافیت و تغییر ناپذیری استفاده می کنند. ماهیت غیرمتمرکز ارزهای دیجیتال به این معنی است که آنها توسط هیچ نهاد، گروه یا سازمانی کنترل نمی شوند. 


ارزهای رمزنگاری شده را می توان مستقیماً بدون دخالت هیچ واسطه ای در اینترنت برای شخص دیگری ارسال کرد. ارزهای دیجیتال از رمزنگاری مبتنی بر ریاضیات برای حذف واسطه ها و انتقال امن اطلاعات استفاده می کنند. کریپتوکارنسی نوعی پول الکترونیکی است. کریپتوکارنسی شکل خاصی از پول دیجیتال بر اساس رمزنگاری است.


بیت کوین نوعی ارز دیجیتال است که هدف آن حذف نیاز به مقامات مرکزی مانند بانک ها یا دولت ها است . در عوض، بیت کوین از فناوری بلاک چین برای پشتیبانی از تراکنش های همتا به همتا بین کاربران در یک شبکه غیرمتمرکز استفاده می کند.

رمزارز یا ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که قبلاً گفتیم، بسیاری از مردم بیت کوین را اولین ارز دیجیتال واقعی می دانند که ایده آن در کتاب سفید بیت کوین در سال 2008 منتشر شد و اولین سکه های آن در سال 2009 استخراج شد. با این حال، قبل از بیت کوین، تلاش های زیادی برای ساخت یک ارز دیجیتال صورت گرفته بود.


ایده ارزهای دیجیتال ریشه در دو مشکل عمده دارد: «اعتماد به شخص ثالث» و «هزینه مضاعف».


مشکل هزینه‌های تکراری در سیستم‌های مالی توسط سرورهای مرکزی تأیید کننده موجودی مدیریت می‌شد که باعث شد کاربران نتوانند دو بار یک مقدار پول را خرج کنند. این روش در بیت کوین به صورت غیرمتمرکز ارائه شده است و هر کسی می تواند با بررسی تاریخچه تراکنش از تقلب دیگران جلوگیری کند.

بیت کوین به عنوان اولین پول الکترونیکی معرفی شد که قادر به غلبه بر مسائل اعتماد و خرج مضاعف است. مردم دیگر مجبور نبودند برای انتقال و ذخیره پول خود به یک فرد، سازمان، گروه یا بانک تکیه کنند.

تفاوت ارزهای دیجیتال با ارزهای معمولی چیست؟

اولین ویژگی ارزهای دیجیتال برگشت ناپذیری تراکنش هاست. اگر انتقال ارز دیجیتال انجام دهید و تراکنش شما تایید شود، دیگر نمی توانید آن را برگردانید و این تنها در صورتی امکان پذیر خواهد بود که گیرنده مایل باشد.


اما این روش برای بانک ها متفاوت است. اگر به اشتباه پولی را به حساب شخصی دیگری منتقل کرده اید، در نهایت می توانید با پیگیری قانونی آن را پس بگیرید. اما اگر به اشتباه بیت کوین یا ارز دیجیتال دیگری را به آدرس دیگری ارسال کردید، نباید نگران آن باشید.


دومین ویژگی منحصر به فرد ارزهای دیجیتال ناشناس یا نیمه ناشناس بودن آنهاست. آدرس کیف پول هایی که نقشی مشابه شماره کارت یا شماره حساب در حساب های بانکی دارند شامل اطلاعات هویتی شما نمی شود.


این آدرس ها که از مجموعه ای از عبارت های حروف و اعداد تشکیل شده اند، تنها با بررسی تاریخچه معاملات و انجام تحلیل های عمیق می توانند به هویت افراد مرتبط شوند. البته، برخی از ارزهای دیجیتال مبهم و حریم خصوصی مانند مونرو، زیچ و گرین به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شناسایی را بسیار دشوار و حتی غیرممکن کنند.


سومین ویژگی ارزهای دیجیتال جهانی یا فرامرزی بودن آنهاست. ارسال با سیستم های فعلی، ارسال پول به نقاط مختلف جهان ممکن است چند روز طول بکشد، اما ارزهای دیجیتال می توانند این کار را در چند دقیقه انجام دهند. ارزهای دیجیتال هیچ مرزی نمی شناسند و از هر جای دنیا قابل ارسال هستند.


ویژگی چهارم امنیت ارزهای دیجیتال است. این امنیت در تراکنش های درون شبکه ای توسط قدرت هش به اشتراک گذاشته شده توسط افراد (در سیستم های ضد کار) تامین می شود. از سوی دیگر، سیستم های رمزنگاری کلید عمومی و کلید خصوصی به افراد اجازه می دهد تا کنترل ارزهای دیجیتال خود را در دست بگیرند و هیچ کس دیگری نمی تواند به آنها دسترسی داشته باشد.


پنجمین و آخرین ویژگی که ارزهای دیجیتال را از ارزهای معمولی متمایز می کند، انحصاری نبودن آنهاست. افراد برای استفاده از شبکه های ارزهای دیجیتال مختلف مانند بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و غیره نیازی به مجوز از هیچ فرد، گروه یا سازمانی ندارند و می توانند کل تاریخچه تراکنش ها را دانلود کرده و بدون نیاز به ارز دیجیتال ارسال یا دریافت کنند. 


ارزهای دیجیتال چگونه کار می کنند؟

ارزهای دیجیتال از فناوری غیرمتمرکز استفاده می‌کنند و به کاربران این امکان را می‌دهند که بدون ثبت نام یا استفاده از بانک‌ها و واسطه‌ها، به صورت ایمن پرداخت کنند و پول خود را پس انداز کنند. اکثر ارزهای دیجیتال بر روی یک پایگاه داده توزیع شده به نام بلاک چین اجرا می شوند. اکثر واحدهای ارز دیجیتال اصلی (به جز توکن ها) توسط فرآیندی به نام ماینینگ تولید می شوند.


ارزهای پنهان

اگر فردی بخواهد کاملاً ناشناس بماند و هویت او به هیچ وجه مشخص یا قابل ردیابی نباشد، از ارزهای دیجیتال استفاده می کند. لازم به ذکر است که تراکنش در بسیاری از ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین های نیمه ناشناس انجام می شود. مانند مونرو (XMR) و Zyx (ZRE).


ارزش خدمات

این گروه خدمات ارائه می دهد. اما این خدمات به صورت غیر متمرکز ارائه می شود. ارز دیجیتال معروف این گروه اتریوم است. اتریوم بستری برای قراردادهای هوشمند فراهم می کند. هر سرویس متمرکزی مانند پرداخت، بیمه، رای گیری و بسیاری از خدمات دیگر که اکنون توسط واسطه ها ارائه می شود، می تواند توسط اتریوم غیرمتمرکز شود.


ارزهای پایدار

قیمت این کد ارز تقریبا ثابت و پشتیبانی می شود. یکی از محبوب ترین ارزهای دیجیتال در این گروه تترا است. هر تترا یک دلار ارزش دارد. یعنی یک دلار به ازای هر تتراستور در بانک. این ارزهای دیجیتال بسیار کاربردی هستند.


دسته ارزهای دیجیتال:

مقادیر پرداخت:

این دسته بندی ها برای ایجاد یک سیستم پرداخت جهانی ایجاد شده اند. اما این سیستم غیرمتمرکز سریعتر و ارزانتر است. بیت کوین (BTC) و لایت کوین (TClTC) دو نمونه هستند.


ارزهای دیجیتال محبوب چیست؟

در طول تاریخ 10 ساله ارزهای دیجیتال، برخی از آنها از همان ابتدا جایگاه خود را در صدر جدول های ارزشمند حفظ کرده اند.


بیت کوین

بیت کوین معروف ترین و قدیمی ترین ارز دیجیتالی است که همیشه در کانون توجه بوده است. بیش از 10 سال از ایجاد این ارز دیجیتال توسط ساتوشی ناکاموتو می گذرد و از آن زمان تاکنون جایگاه اول خود را در بین ارزهای دیجیتال از دست نداده است. بنابراین می توان گفت که این ارز یکی از ارزهای مهم به صورت دیجیتالی است.


دهلیز

ایده اتریوم در سال 2013 توسط Vitalik Butrin معرفی شد. این سکه برای اولین بار در سال 2014 عرضه شد و شبکه آن در جولای 2015 راه اندازی شد. اتریوم از همان ابتدا ایده های نوآورانه ای داشت. ارز دیجیتال این پلتفرم اتر نام دارد و می توان از اتریوم برای ساخت توکن استفاده کرد. دومین ارز رایج، اتریوم است.


موج دار شدن

ریپل یک پلتفرم مبتنی بر متن است که برای انجام معاملات ارزان و سریع طراحی شده است. این سیستم پرداخت در سال 2012 معرفی شد و از ارزهای رایج در شبکه خود پشتیبانی می کند. ریپل بر مشارکت با بانک ها و توسعه سیستم پرداخت خود تمرکز دارد و سکه آن XRP نام دارد.


سکه سبک

لایت کوین توسط چارلی لی ایجاد شد تا با تغییر کدهای بیت کوین، پرداخت های سریع تری انجام دهد. این ارز دیجیتال به «نقره دیجیتال» معروف است و یکی از قدیمی ترین سکه ها است.


بیت کوین کش

یکی از معروف ترین فورک های بیت کوین در سال 2017 با تغییر اندازه بلاک ها ایجاد شد. در سال 2018 بیت کوین کش به دو زنجیره ABC و SV تقسیم شد، بنابراین زنجیره ABC با نام بیت کوین کش به فعالیت خود ادامه داد. آخرین ارز مهم در فرم دیجیتال بیت کوین کش است. اگر می خواهید از ارز دیجیتال استفاده کنید، می توانید این کار را انجام دهید. همانطور که قبلا گفته شد، مکان های امن و سریع متعددی در محل کار یا زندگی روزمره شما وجود دارد.


ارزهای دیجیتال برای امنیت و ناشناس بودن ساخته شده اند. کلاهبرداری در معاملات ارز دیجیتال جایی ندارد. استفاده از ارزهای دیجیتال نیازی به ثبت نام و مدارک ندارد. فرآیند استخراج برای همه امکان پذیر است و همه می توانند با سخت افزار مناسب کسب درآمد کنند.


saadatrent

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده