خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» جایگزین عسل: از جمله جایگزین های گیاهی و کتو

جایگزین عسل: از جمله جایگزین های گیاهی و کتو

12 جایگزین عسل که عاشق آن خواهید شد

عسل یک شیرین کننده همه کاره است. می توان از آن در پخت برای افزودن شیرینی یا تهیه ماریناد برای گوشت استفاده کرد. همچنین می توان از آن برای تهیه سس سالاد یا به عنوان رویه نهایی روی مافین یا تکه نان ذرت استفاده کرد.


با توجه به نیازهای بسیار زیاد به عسل در آشپزخانه، دانستن بهترین جایگزین‌های عسل می‌تواند به شما کمک کند تا زمانی که در وسط دستور غذا تمام می‌شود، جایگزین‌های سریعی برای عسل کنید.


عسل احتمالاً قدیمی‌ترین شیرین‌کننده در جهان است و مطمئناً یکی از محبوب‌ترین‌ها و دارای بیشترین تنوع است و همه اینها به لطف زنبورهاست!


آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

زنبورها (مخصوصاً زنبورهای عسل) شهد گل‌ها و گیاهان را جمع‌آوری می‌کنند و سپس آن شهد را طی فرآیندی پیچیده (و کاملاً طبیعی) که در اینجا وارد آن نمی‌شویم، به عسل تبدیل می‌کنند، اما اجازه دهید بگوییم ... نتیجه خوشمزه است! 


عسل مایعی طلایی و غلیظ کهربایی است که PH آن حدود 3.9 است. فوق العاده شیرین است و در طول زمان در بسیاری از کاربردها مانند آنتی بیوتیک و سرکوب کننده سرفه برای کمک به کنترل آلرژی های فصلی استفاده شده است. عسل در طول تاریخ به دلیل طعم و ماندگاری طولانی آن مورد توجه قرار گرفته است و در سراسر جهان مصرف می شود!


انواع مختلفی از عسل وجود دارد از جمله عسل خام، عسل پاستوریزه، عسل گل، عسل صاف شده و عسل خامه ای. برای این فهرست، ما در مورد عسل خیلی خیلی معمولی و یا معمولی با شما صحبت می‌کنیم که می‌توان آن را در ظرف ریخته و روی همه چیز از نان تست گرفته تا غلات، چای شیرین و انواع نوشیدنیها استفاده کرد.



افراد زیادی هستند که عسل را به دلایلی که ما در اینجا لیست کرده ایم دوست دارند. اما افراد زیادی نیز وجود دارند که عسل مصرف نمی کنند زیرا عسل یک محصول حیوانی است. بسیاری از وگان ها عسل یا محصولاتی که با عسل درست می شوند مصرف نمی کنند. همچنین برای کودکان بسیار خردسال یا زنان باردار مناسب نیست (مگر اینکه پاستوریزه شده باشد) و می تواند باعث تشدید برخی آلرژی ها شود.

این تنها دلیلی نیست که ممکن است به یک جایگزین نیاز داشته باشید. اگر نتوانید عسل واقعی را در فروشگاه پیدا کنید یا اگر عسل واقعی نمی خواهید، ممکن است نیاز به جایگزینی داشته باشید!


عسل واقعی در مقابل عسل تقلبی

اگر به عسل های ردیف شده در قفسه فروشگاه نگاه کنید، احتمالاً چندین تفاوت را متوجه خواهید شد. رنگ، قوام و حتی قیمت. این تفاوت ها ناشی از این است که عسل از کجا می آید، که ممکن است کندوی زنبور عسل نباشد.


عسل واقعی از شهدی که توسط زنبورهای عسل جمع آوری می شود بدست می آید. عسل واقعی را می‌توان به عنوان عسل خام نامید، به این معنی که مستقیماً از کندوی عسل بیرون آمده و تغییری نکرده است. .


فراتر از عسل خام، عسل واقعی را نیز می توان نیمه فرآوری کرد تا قوام نرم تری ایجاد کند. با این حال، هنوز هم فقط عسل خواهد بود و هیچ افزودنی ندارد .


عسل تقلبی می تواند عسلی باشد که به نوعی تغییر یافته باشد، مثلاً شکر اضافی یا مواد نگهدارنده اضافه شود. عسل تقلبی نیز می تواند عسل مصنوعی باشد. عسل مصنوعی ظاهر و طعمی شبیه عسل دارد اما از شهد حاصل از زنبورها ساخته نمی شود.

در حالی که بسیاری به دنبال عسل واقعی یا خام نه تنها به دلیل طعم آن، بلکه همچنین فواید سلامتی آن هستند، عسل تقلبی یا مصنوعی جایی در آشپزخانه دارد. مخصوصاً برای کسانی که وگان هستند!


بهترین جایگزین برای عسل در پخت

دلیل اصلی استفاده از عسل در پخت شیرینی است . همچنین می تواند به اتصال مواد کمک کند و گاهی اوقات حتی به رطوبت آن می افزاید.


بنابراین، هنگام انتخاب یک جایگزین، می خواهید چیزی را انتخاب کنید که بیشتر شبیه عسل باشد بنابراین، هنگام انتخاب یک جایگزین، شما می خواهید چیزی را انتخاب کنید که از نظر نحوه استفاده از عسل در دستور پخت شما . همچنین باید در نظر بگیرید که چگونه هر جایگزین ممکن است بر قوام یا طعم کلی محصول پخته شده تأثیر بگذارد.


در اینجا گزینه هایی جایگزین عالی عسل آورده شده است که می توانند همان شیرینی را بدون عسل دریافت کنند!

1. شربت افرا

همیشه یک جایگزین مورد علاقه برای عاشقان عسل است زیرا مانند عسل، شربت افرا کاملا طبیعی است!

شربت افرا شیره آب پز است که از درخت افرا جمع آوری می شود. به همین سادگی! این یک جایگزین عالی برای عسل است زیرا همیشه به شکل مایع است و معمولاً به راحتی در دسترس است و تقریباً در همان قیمت است.


مزیت استفاده از شربت افرا در دستور العمل های خود به جای عسل این است که آنها برای کسانی که محصولات حیوانی را مصرف نمی کنند (که از نظر فنی، عسل توسط زنبورها تولید می شود!) مناسب خواهد بود.


با این حال، شربت افرا بسیار تیره تر از عسل است و همچنین باید پس از باز کردن در یخچال نگهداری شود، و البته طعم افرا مشخصی دارد که ممکن است همیشه ایده آل نباشد.


2. شکر سفید یا قهوه ای

شکر قهوه ای و سفید هر دو از ارزان ترین قندهای موجود در بازار هستند. البته هر دو پودر هستند، بنابراین اگر به شکل مایع شیرین کننده نیاز دارید، باید آنها را در آب حل کنید. اما اگر در حال پخت هستید یا فقط کمی شیرینی به چیزی اضافه می کنید، شکر قهوه ای و سفید گزینه بسیار خوبی است!

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


هم شکر سفید و هم شکر قهوه ای، در عین ارزان بودن، به شدت فرآوری شده اند، که اساساً برعکس عسل است، بنابراین هنگام تهیه دستور غذا به این نکته توجه کنید.


در هر دستور غذایی به نسبت 2:1 شکر به عسل نیاز دارید تا تغییر حالت از جامد به مایع را انجام دهید. شکر سفید از نظر طعم بسیار خنثی است در حالی که شکر قهوه ای طعمی متمایز دارد که بسیاری از مردم آن را دوست دارند. هر یک از این قندها به جای عسل عالی عمل می کنند و تقریباً در هر دستور العملی کار می کنند.


3. مالت جو

شربت مالت جو از جو جوانه زده و ماءالشعیر تهیه می شود و فوق العاده شیرین و طعمی عمیق دارد! این یک مایع غلیظ، قهوه ای و چسبناک است که البته طعم "مالتی" مشخصی دارد که شبیه شکر قهوه ای است.

مردم دوست دارند از این به عنوان یک شیرین کننده استفاده کنند زیرا شیرینی کمتری نسبت به شکر دارد (تنها یک سوم شیرینی شکر سفید و نصف شیرینی عسل) بنابراین برای هر کسی که به دنبال کاهش مصرف شکر است، گزینه خوبی است.


همچنین کمتر از شکر فرآوری شده در نظر گرفته می شود. در حالی که در پردازش خود چیزهای زیادی را پشت سر می گذارد، اما همه چیز نسبتاً طبیعی است.


بیشتر در چین برای تولید شیرینی استفاده می شود، اما در هر فروشگاه مواد غذایی سالم یافت می شود و اگر عسل مورد علاقه شما نیست، ارزش امتحان کردن را دارد! این کاملاً گیاهی است و نباید خیلی گران باشد. همچنین به صورت پودر فروخته می شود که می تواند با آب مخلوط شود و در صورت نیاز به عنوان یک جایگزین سریع عسل استفاده شود.


تنها نقطه ضعف مالت جو این است که حاوی جو است و بنابراین بدون گلوتن در نظر گرفته نمی شود! همچنین یک غذای تخمیر شده است که توجه به آن برای برخی محدودیت های غذایی مهم است.


4. شربت یا خمیر خرما

این گزینه بیشتر یک جایگزین عسل DIY است... و هنگامی که آن را امتحان کردید، فکر می‌کنیم برای چیزهای بیشتری باز خواهید گشت! خرمای خشک یک میان وعده فوق العاده شیرین و سالم است که فیبر و کربوهیدرات بالایی دارد و چربی کمی دارد.


در هر صورت، می توانید 1 فنجان خرما را در 1 فنجان آب داغ حدود 30 دقیقه خیس کنید. صاف کنید و مخلوط کنید تا خمیر خرما فوق العاده غنی و خامه ای به دست آید (حتما هسته های آن را بردارید!). همچنین می‌توانید آب بیشتری به آن اضافه کنید و شربت خرما درست کنید که می‌توان آن را به نسبت 1:1 با عسل به عنوان جایگزین در شیرینی‌ها، دسرها یا تقریباً هر چیز دیگری استفاده کرد!


تنها چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که شربت یا خمیر خرما رنگ کاملاً تیره ای دارد و ممکن است هر چیزی را که درست می کنید تغییر رنگ دهد. 



5. شیرین کننده میوه Monk

میوه مونگ کوچک، گرد و عجیب و غریب بومی چین است. در طب چینی، از میوه راهب برای کمک به بهبود زخم ها استفاده می شود، اما همچنین از آن برای تهیه یک شیرین کننده بسیار شیرین استفاده می شود که امروزه در سراسر جهان از آن لذت می برند. 200 برابر شیرین‌تر از شکر یا عسل است و بنابراین، فقط باید مقدار بسیار کمی از آن استفاده کنید.


به همین دلیل، در محافل کتو یا کسانی که از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی می کنند، محبوب است. این روزها، میوه راهب در آمریکای شمالی نسبتاً محبوب است و به راحتی یافت می شود .


شما فقط به مقدار بسیار کمی پودر میوه راهب نیاز دارید تا هر چیزی را که درست می کنید شیرین کنید، بنابراین هنگام تنظیم هر دستور غذا این را در نظر داشته باشید. برچسب میوه راهب خود را برای نسبت و تبدیل بررسی کنید. 


عسل یک غذای فوق العاده است! هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد. با خوردن عسل محله خود می توانید آلرژی های فصلی را درمان کنید! مصریان را با عسل دفن می کردند زیرا آن را شهد خدایان می دانستند! در هر صورت که به آن نگاه کنید، عسل بسیار خاص است! با این حال، این روزها تولید عسل در برخی مناطق شهرت کمی دارد.


زنبورداری یک شغل بسیار پر استرس و ماهر است که اغلب در محافل عسل تولید انبوه دستمزد منصفانه نمی گیرد. بنابراین اگر قصد خرید عسل دارید، توجه به این موارد ضروری است. ممکن است خرید عسل محلی را از یک مزرعه کوچک در منطقه خود در نظر بگیرید.


بیرون بروید و با کشاورزان صحبت کنید... بهتر است، بیرون بروید و با زنبورها صحبت کنید! ببینید عسل شما از کجا می آید. اگر عسل هنوز هم به درد شما نمی خورد، می توانید هر یک از گزینه های این لیست را امتحان کنید، و ما فکر می کنیم چیزی شیرین به اندازه کافی برای کاهش هوس عسل پیدا کنید.


6. ملاس (روشن یا تیره)

در حالی که ملاس از شکر ساخته می شود، فرآیندی که برای تبدیل شدن به ملاس طی می کند، محتوای قند را تجزیه می کند. این باعث می‌شود که شیرین‌کننده‌ای محبوب برای کسانی باشد که چیزی شیرین می‌خواهند، اما با شکر کمی کمتر .


می توانید از ملاس روشن یا تیره به عنوان جایگزین عسل استفاده کنید اما از ملاس سیاه بند خودداری کنید. ملاس کمی غلیظ تر از عسل است و طعم خاص خود را دارد. با این حال، شیرینی مورد نظر و طعم غنی و خوبی را به محصولات پخته شده شما اضافه می کند . به راحتی بخش های مساوی ملاس را با عسل در هر یک از محصولات پخته شده مورد علاقه خود تعویض کنید.


7. شربت ذرت سبک

شربت ذرت یک عنصر رایج در تهیه خوراکی های شیرین مانند آب نبات و کارامل است. همچنین این ماده ای است که بسیاری از افراد در آشپزخانه خود نگه می دارند. بنابراین، می تواند یک جایگزین عالی باشدبنابراین، هنگامی که در اواسط دستور تمام می شود،


قوام شربت ذرت شبیه عسل است و به همان اندازه شیرین است. اصلی ترین چیزی که از دست می رود، مشخصات طعم پیچیده تری است که عسل ارائه می دهد. شربت ذرت همچنین طعم "قند" قوی تری نسبت به عسل دارد. بنابراین، در محصولات پخته شده ای که به طور مشخص شیرین هستند، بهترین کار را انجام می دهد. در دسرهای شیرین مورد علاقه خود می توانید عسل را با شربت ذرت جایگزین کنید.


*توجه: می توانید از شربت ذرت تیره نیز استفاده کنید، اما طعم متمایزتر و غنی تری خواهد داشت که مشخصات طعم اصلی دستور غذا را بیشتر از شربت ذرت روشن تغییر می دهد.


8. شربت طلایی

اگر به دنبال جایگزین عسلی هستید که شبیه عسل باشد ، شربت طلایی ممکن است برای شما مناسب باشد. اگر به دنبال جایگزینی هستید که یک محصول طبیعی مانند عسل باشد، ممکن است بخواهید از این کار صرف نظر کنید زیرا از شکر تصفیه شده ساخته شده است .


این شربت همان رنگ طلایی عسل و شیرینی مشابهی دارد که جایگزینی عالی برای اکثر دستور العمل ها است. با این حال ، شربت طلایی فاقد طعم متمایز عسل است، بنابراین اگر می خواهید طعم غنی تری داشته باشید، چیزی مانند شربت افرا یا شربت مالت برنج را در نظر بگیرید. در هر دستوری که نیاز به عسل دارد، می توانید عسل را با شربت مالت برنج به مقدار مساوی جایگزین کنید.


9. شربت مالت برنج

این جایگزینی ممکن است یکی از مواردی باشد که هرگز در مورد آن نشنیده اید. با این حال، اگر به دنبال یک جایگزین آسان برای نگهداری در انبار خود هستید، مقداری شربت مالت برنج را در نظر بگیرید .


شربت مالت برنج از برنج کشت شده تهیه می شود و در کمال تعجب هیچ قند اضافه ای ندارد ! قوام و طعم آن بسیار نزدیک به عسل است و در پخت و پز و سایر دستور العمل ها جایگزین بسیار خوبی است. به سادگی عسل موجود در دستور غذای خود را با همان مقدار شربت مالت برنج جایگزین کنید.


10.شربت برنج قهوه ای

شربت برنج قهوه ای نام دیگر شربت برنج مالت است.به همان روش هایی که در بالا ذکر شد می توان از آن به عنوان جایگزین عسل استفاده کرد.


11. شربت مالت جو

شربت مالت جو یک شیرین کننده کاملا طبیعی است که از جو خیسانده و جوانه زده تهیه می شود. طعم، شیرینی و قوام بسیار خوبی دارد که شبیه عسل است. در حالی که ممکن است آن را در خواربار فروشی اصلی خود نبینید، یافتن آن در فروشگاه های تخصصی مواد غذایی بهداشتی یا فروشگاه هایی که دارای بخش مواد غذایی طبیعی هستند، آسان است. به سادگی عسل خود را با همان مقدار شربت مالت جو در هر یک از محصولات پخته شده خود تعویض کنید.


12. شربت یاکون

یکی دیگر از گزینه های کاملا طبیعی شربت یاکون است. این شیرین کننده که از ریشه گیاه یاکون بومی پرو ساخته شده است، شیرینی کمتری نسبت به عسل دارد اما قوام مشابهی دارد. همچنین اگر به دنبال یک جایگزین گیاهی هستید که هنوز طبیعی باشد، فواید زیادی برای سلامتی دارد .


شربت یاکون را می توان با عسل در نسبت 1:1 به مقدار مساوی در هر نوع کالای پخته شده جایگزین کرد.

*توجه: از آنجایی که شیرینی کمتری نسبت به عسل دارد، این گزینه مناسبی برای نان هایی است که قرار نیست فوق العاده شیرین باشند. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای تبدیل عکس های معمولی به عکس های آتلیه ای مشاهده