بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چرا وقتی هدفون را به کامپیوتر وصل می کنم کار نمی کند؟

چرا وقتی هدفون را به کامپیوتر وصل می کنم کار نمی کند؟

ویندوز 10 هدفون را نمی شناسد؟ چطوری میشه آن را تعمیر کرد 

ویندوز 10 یکی از پرکاربردترین سیستم عامل هاست. با این حال، علی‌رغم محبوبیت و تعداد کاربران، گاهی اوقات ممکن است در تشخیص برخی دستگاه‌های صوتی مانند هدفون مورد علاقه‌تان دچار مشکل شود. خوشبختانه راه های زیادی برای رفع این نگرانی وجود دارد. ویندوز 10 هدفون شما را نمی شناسد زیرا ممکن است درایورهای صدا یا نرم افزار هدفون قدیمی باشد. 

دلایل دیگر عبارتند از تنظیمات پیش فرض سیستم یا برنامه نادرست، ناسازگاری بلوتوث، هدفون آسیب دیده یا بدافزار.

در طول این پست، من شما را در مورد هر یک از دلایل احتمالی عدم شناسایی هدفون توسط ویندوز 10 راهنمایی می‌کنم. همچنین راه‌حل‌های مفیدی را برای هر یک از این مشکلات به شما ارائه می‌دهم تا به شما کمک کند از هدفون خود در هر دستگاه ویندوز 10 استفاده کنید.


1. درایورهای صدا قدیمی

توضیح می‌دهد که درایورهای صدای قدیمی یکی از دلایل اصلی کار نکردن هدفون‌ها و سایر دستگاه‌های صوتی با دستگاه‌های ویندوز 10 هستند.

به عنوان مثال، اگر درایورهای صوتی شما قدیمی باشند، بلندگوهای شما احتمالاً ثبت نمی شوند، حتی اگر از طریق کابل وصل شده باشند. از طرف دیگر، یک راه حل ساده برای این مشکل وجود دارد.


چگونه درایورهای صدای قدیمی را تعمیر کنیم

دو راه برای به روز رسانی درایورهای صدای ویندوز 10 وجود دارد:

به Device Manager در نوار وظیفه بروید، سپس به دنبال Updates بگردید. به‌روزرسانی درایور صدا را بررسی کنید (گاهی اوقات به عنوان به‌روزرسانی درایور صوتی برچسب‌گذاری می‌شوند). پس از به‌ روزر سانی، احتمالاً باید رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی و وقتی کارتان تمام شد هدفون خود را تست کنید.


به موتور جستجوی دلخواه خود بروید و وب سایت شرکت رایانه خود را جستجو کنید. آنها همه آخرین به‌روزرسانی‌های درایور را دارند و به شما اطلاع می‌دهند که آیا نسخه شما قدیمی است و آیا نیاز به ایجاد تغییر دارید یا خیر. اطمینان حاصل کنید که در حین انجام این فرآیند همه برنامه های دیگر را ببندید زیرا به روز رسانی درایورها به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد.



2. مسائل مربوط به نرم افزار هدفون

برخی از هدفون ها دارای نرم افزاری هستند که برای به روز رسانی یا ادغام آنها در سیستم استفاده می شود. به عنوان مثال، هدفون‌های بلوتوث رده بالا اغلب دارای نرم‌افزاری هستند که قبل از استفاده از آنها باید روی رایانه ویندوز 10 شما نصب شود.

همچنین اگر اخیراً نسخه جدیدی از سیستم عامل ویندوز را نصب کرده اید، ممکن است نیاز به به روز رسانی هدفون داشته باشید.


نحوه رفع مشکلات نرم افزار هدفون

همچنین ممکن است لازم باشد هدفون خود را به‌روزرسانی کنید، مانند تعمیر درایورهای صوتی رایانه وهنگام استفاده از هدفون هایی که نیاز به به روز رسانی یا نصب دارند، این پیشنهادات را در نظر داشته باشید:

همیشه وقتی از شما خواسته شد هدفون خود را به روز کنید.

هدفون های خود را اگر با نرم افزار همراه هستند نصب کنید (ممکن است بدون آن کار کنند، اما ارزش احتمال ناسازگاری را ندارد).

اگر هدفون روی سیستم ویندوز 10 شما کار نمی کند، از طریق دستگاه دیگری به روز رسانی کنید.

توجه: نصب و به‌روزرسانی در هدفون‌های بی‌سیم بسیار رایج تر است، اگرچه برخی از هدفونهای سیمی پیشرفته ممکن است به نرم‌افزار نیاز داشته باشند.


3. تنظیمات خروجی صدا نادرست

همه رایانه ها، تلفن های هوشمند، تبلت ها و سایر دستگاه های دارای ویندوز 10 دارای تنظیمات پیش فرض سیستم برای هدفون و سایر دستگاه های صوتی هستند.

اگر تنظیمات فعلی شما به سمت خروجی دیگری باشد، هدفون شما ثبت نمیشود یا به درستی کار نمی کند. گاهی اوقات، آنها حتی در لیست دستگاه های موجود ظاهر نمی شوند.


نحوه رفع تنظیمات خروجی صدا

خبر خوب این است که این یکی از ساده ترین مشکلات برای رفع آن است. این مراحل را دنبال کنید:

در نوار ابزار ویندوز 10 به تنظیمات سیستم بروید .

روی صدا کلیک کنید .

خروجی صدا را انتخاب کنید (گاهی اوقات با برچسب "انتخاب محل پخش صدا") انتخاب کنید.

دستگاه خود را جفت کنید یا آن را از طریق منوی خروجی بلندگو انتخاب کنید.

همچنین می توانید هدفون خود را به عنوان میکروفون ورودی تنظیم کنید . اگر می خواهید از ورودی و خروجی هدست برای بازی، محل کار، جلسات مجازی و غیره استفاده کنید، این یک تنظیم بسیار مهم است. البته به شرطی که هدفون شما دارای میکروفون داخلی باشد.


4. دستگاه های صوتی ترجیحی مختلف

اگر از رابط صوتی استفاده می کنید، بازی ویدیویی انجام می دهید یا از طریق برنامه های مختلف به موسیقی گوش می دهید، باید روش خروجی صدا را انتخاب کنید. اگر تنظیمات پیش‌فرض برنامه را انجام دهید، بطور خودکار از هر آنچه رایانه شما دارد به عنوان تنظیمات سیستم خود استفاده می‌کند. شما باید تنظیمات صوتی رفتن به برنامه را تغییر دهید.


نحوه انتخاب دستگاه های صوتی ترجیحی

در حالی که همه برنامه ها متفاوت هستند، اکثر آنها به شما اجازه می دهند تصمیم بگیرید که صدا کجا می آید و میرود. به دنبال تنظیمات صدا برنامه بگردید، سپس مطمئن شوید، هدفون شما به عنوان تنظیمات اصلی فهرست شده است . اگر در این منو ثبت نام کردند، تنظیمات پیش فرض ویندوز 10 را بررسی کنید.


گاهی اوقات، ثبت یا اتصال هدفون از طریق برنامه های مختلف به ویندوز 10 امکان می دهد بداند که آنها دستگاه صوتی ترجیحی هستند. این روش به ویندوز 10 این امکان را می‌دهد تا هدفون‌های شما را برای هر چیز دیگری که برای استفاده از آن نیاز دارید تشخیص دهد.اگر رایانه شما دارای کارت صدای افزودنی است، اگر از هدفون سیمی استفاده می کنید، ممکن است دوشاخه هدفون را به جک اشتباهی وصل کرده باشید.اگر دستگاه دسکتاپ شما جک هدفون در یکی از قسمتهای اسلات کارت توسعه داشته باشد، به راحتی قابل مشاهده است.


5. اتصالات هدفون آسیب دیده

به گفته ، هدفونهای آسیب دیده به ندرت در ویندوز 10 ثبت می شوند. این می تواند شامل مشکلات زیر باشد:

کابل ها یا جک های هدفون خم شده.

سیم های برق در معرض یا شکسته.

گیرنده های بلوتوث آسیب دیده

گیرنده های بی سیم معیوب

به جرات می توان گفت که هر هدستی که عملکرد نادرست دارد، در اتصال از طریق ویندوز 10 و سایر سیستم عامل ها با مشکل مواجه خواهد شد.


نحوه تعمیر اتصالات آسیب دیده هدفون

اگر گیرنده USB بی سیم دارید، می توانید با سازنده تماس بگیرید تا دستورالعمل های مربوط به جفت کردن گیرنده جدید را با هدفون خود دریافت کنید. این به شما این امکان را می دهد که هدفون خود را با هزینه اندکی نگه دارید (مگر اینکه گارانتی گیرنده را پوشش دهد).

متأسفانه، سایر مشکلات هدفون آسیب دیده نیاز به تعویض کامل دارند . شما نمیتوانید کابلهای بریده شده یا شکافته شده، شاخک های خمیده و سایر مشکلات الکتریکی را تعمیر کنید.

در حالی که می‌توانید آن‌ها را برای تعمیر به شرکت ارسال کنید، در نهایت هزینه حمل و نقل به انبار را پرداخت می‌کنید، بدون ذکر هزینه تعمیرات، که می‌تواند از هزینه هدفون‌های جدید بیشتر باشد.


6. اتصالات نادرست هدفون

استفاده از اتصالات اشتباه مانع از کارکرد هدفون شما می شود. به عنوان مثال، پورت های USB 3.0 و USB A به نظر یکسان هستند، اما اغلب با یکدیگر کار نمی کنند.

اتصال کابل USB اشتباه باعث می شود که ویندوز 10 نتواند هدفون شما را ثبت کند. همین امر در مورد استفاده از جک های مختلف هدفون نیز صدق می کند.


نحوه تصحیح اتصالات هدفون

در اینجا نحوه شناسایی و رفع این مشکل آورده شده است:

راهنمای کاربر هدفون را بررسی کنید تا بدانید هدفون شما از چه نوع اتصال USB استفاده می کند.

به دنبال نوع USB لیست شده در زیر درگاه ورودی دستگاه ویندوز 10 خود باشید.

اگر رایانه شما ورودی USB اشتباهی دارد، از یک آداپتور استفاده کنید، زیرا به ویندوز 10 اجازه می‌دهد بیشتر اوقات هدفون را تشخیص دهد.

اگر هدفون شما ورودی جک صوتی اشتباهی دارد، باید یک آداپتور یا یک جفت هدفون دیگر تهیه کنید


7. ناسازگاری بلوتوث

بلوتوث بسیار پیشرفته تر از گذشته است. با این حال، هنوز هم مستعد خطاهای سازگاری است .

این مشکلات رایج بلوتوث ویندوز 10 را در نظر بگیرید:

انتخاب نسخه اشتباه بلوتوث آن را ناسازگار می کند.

استفاده بیش از حد از دستگاه های بلوتوث در یک سیستم ویندوز 10 میتواند باعث ایجاد خطا در اتصال شود.

اطمینان حاصل کنید که هدفون شما به چندین دستگاه متصل نیست (مگر اینکه سازنده اجازه دهد).


نحوه رفع ناسازگاری بلوتوث

ناسازگاری بلوتوث یک مشکل بزرگ است، اما می توانید این سه راه حل را امتحان کنید:

سایر دستگاه های بلوتوثی را که از آنها استفاده نمی کنید خاموش کنید. دستگاه های دیگر می توانند سیگنال را بکشند و باعث وقفه های مختلف شوند. اگر از دستگاه استفاده نمی‌کنید، سیگنال بلوتوث را غیرفعال کنید (بله، این شامل تنظیمات بلوتوث در تلفن هوشمند، ساعت هوشمند و سایر دستگاه‌ها می‌شود. می‌توانید پس از کار کردن هدفون، آنها را روشن کنید.


نسخه بلوتوث دستگاه خود و نسخه بلوتوث هدفون خود را بررسی کنید. دستگاه های بلوتوث قدیمی اغلب در اتصال به سیستم عامل های جدید مشکل دارند. متأسفانه، بسیاری از دستگاه‌های بلوتوث قدیمی به ویندوز 10 متصل نمی‌شوند. باید دستگاه را تعویض کنید. این مشکل بسیار نادر است، اما قابل ذکر است.


وای فای را خاموش کنید، هدفون بلوتوث را وصل کنید، سپس وای فای را دوباره روشن کنید. Wi-Fi، و همچنین سایر سیگنال های رادیویی، در تمام اتصالات بلوتوث تداخل ایجاد می کنند. هنگام برقراری اتصال، روتر را خاموش کنید، به خصوص اگر دقیقاً در کنار روتر هستید. هنگامی که اتصال کار کرد، می توانید اینترنت را دوباره فعال کنید.


8. تداخل هدفون بی سیم معیوب

همه هدفونهای بی سیم از اتصالات بلوتوث استفاده نمیکنند. در واقع، بسیاری از هدفونها به اتصالات USB بی سیم متکی هستند.

گیرنده بی سیم به دستگاه ویندوز 10 متصل می شود و امکان اتصال پایدار را فراهم میکند. اگر گیرنده هدفون یا اتصال USB آسیب دیده باشد، در رایانه شما ثبت نمی شود.


نحوه رفع تداخل هدفون بی سیم

برای رفع مشکلات هدفون بی سیم خود در ویندوز 10 این پیشنهادها را امتحان کنید:

هدفون را بازنشانی کنید، سپس پس از وصل کردن گیرنده به کامپیوتر، آنها را با گیرنده جفت کنید.

اگر گیرنده بی سیم خراب است، برای دریافت گیرنده جدید با سازنده تماس بگیرید (گیرنده های USB شخص ثالث به ندرت با هدفون جفت می شوند).


اگر هدفون بی سیم شما دارای گزینه سیمی است، آنها را از طریق سیم وصل کنید، اجازه دهید ویندوز 10 آنها را شناسایی کند، سپس از گیرنده بی سیم استفاده کنید.اگر دستگاه رومیزی دارید، گیرنده بی سیم را به یکی از کانکتورهای جلویی رایانه خود ببرید. این هم چنین می تواند به برش متناوب کمک کند.


 9. سیستم عامل های قدیمی

نسخه های مختلفی از ویندوز 10 وجود دارد. گزارش Windows ادعا می کند که داشتن نسخه اشتباه سیستم عامل می تواند از اتصال هدفون و سایر دستگاه های صوتی جلوگیری کند. این یکی از شایع ترین دلایل است زیرا همه دستگاه های ویندوز به طور خودکار به روز نمی شوند. هدفون شما یک روز کار می کند، سپس روز دیگر کار نمی کند.


نحوه تعمیر سیستم عامل های قدیمی

اگر دستگاه ویندوز 10 شما قدیمی است، بدون شک با مشکلات اتصال مواجه خواهید شد. در اینجا نحوه رفع این مشکل آورده شده است:

به نوار جستجو بروید و Updates را تایپ کنید .

روی Windows Update Settings کلیک کنید .

Scan for Update را انتخاب کنید .

در صورت موجود بودن ، Update System را انتخاب کنید .

به روز رسانی سیستم ممکن است زمان زیادی را ببرد، اما می تواند از مشکلات بدافزار، مشکلات سازگاری با هدفون و موارد دیگر جلوگیری کند.


10. بدافزار کامپیوتری

بدافزارها میتوانند انواع مشکلات را برای درایورهای صوتی رایانه شما ایجاد کنند. 

می تواند از به‌ روزرسانی رایانه، ثبت دستگاه‌های صوتی مختلف و موارد دیگر جلوگیری کند.

بدافزار از وب‌سایت‌های غیرقابل اعتماد می‌آید، اما می‌تواند از طریق پیوندهای هرزنامه و سایر افرادی که از Wi-Fi شما استفاده می‌کنند نیز دانلود شود.


نحوه رفع بدافزارهای کامپیوتری

بهترین راه برای رفع مشکلات بدافزار، اسکن ویروس ها با Windows Defender و حذف آنها با استفاده از نرم افزار آنتی ویروس است. 

میتوانید Windows Defender را در نوار جستجو در پایین دستگاه ویندوز 10 خود تایپ کنید.


11. اولویت ورودی نادرست

برخی از کامپیوترها دارای چندین پورت صوتی ورودی هستند. اگر به طور تصادفی ورودی اشتباه را اولویت بندی کنید، هدفون هایی را که می خواهید استفاده کنید نادیده می گیرید. خوشبختانه، ویندوز 10 کار برای حل این مشکل را بسیار آسان می کند. نه تنها این، بلکه می‌توانید هدفون خود را بدون تغییر ویندوز به ورودی اولویت‌بندی شده تغییر دهید.


نحوه تصحیح اولویت ورودی

ممکن است متوجه شوید هر چیزی که به پشت رایانه خود وصل میکنید کار نمی کند. این ممکن است به این دلیل باشد که روی "اولویت ورودی های جلو" تنظیم شده است، به این معنی که هیچ اتصالی را در پشت رایانه تشخیص نمی دهد.


این دستورالعمل ها را دنبال کنید:

Control Panel را در نوار جستجو تایپ کنید ، سپس به دنبال Hardware & Sound بگردید گزینه ای را که می گوید Change System Settings را انتخاب کنید .

به دنبال تنظیمات برگزیده ورودی خود بگردید، سپس مطمئن شوید که مجاز است همه ورودیهای جلو و پشت رایانه را ترجیح دهد (همچنین می‌توانید آن را طوری تنظیم کنید که فقط برای جلو یا پشت رایانه باشد، سپس هدفون خود را به ورودی‌های مربوطه وصل کنید).


12. کاهش عمر باتری

اگر لپ تاپ یا هدفون شما عمر باتری کافی نداشته باشد، احتمالاً با مشکلات اتصال مواجه می شود. برخی از هدفون ها زمانی که کمتر از میزان باتری مورد نیاز ذکر شده توسط سازنده باشند، متصل نمی شوند. بیاد داشته باشید که این فقط برای دستگاه‌هایی که با باتری کار میکنند صدق می‌کند، بنابراین رایانه‌های رومیزی و هدفون‌های سیمی معاف هستند.


چگونه مشکلات عمر باتری را برطرف کنیم

این اصلاح نسبتاً ساده است. همه دستگاه‌های موجود در مدار، از جمله رایانه، هدفون و هر دستگاه هوشمندی را که به رایانه یا هدفون خود متصل کرده‌اید، شارژ کنید. در حالی که به ندرت برای دستگاه‌ هایی که با رایانه ویندوز 10 شما جفت شده‌اند اتفاق می‌افتد، هدفون‌های بی‌سیم جدید اغلب باید از قبل شارژ شوند.

توجه: سعی کنید هدفون خود را از طریق کابل ارائه شده وصل کنید تا زمانی که به طور کامل شارژ شود .


نتیجه نهایی

در حالی که ویندوز 10 به شدت تحت نظارت است و بسیار قابل اعتماد است، ممکن است هر از گاهی با مشکلات هدفون مواجه شوید.نکته مهم این است که به روز رسانی، بدافزار و تنظیمات پیش فرض را بررسی کنید. این سه بخش شما را از طریق اکثر مشکلات سازگاری هدفون که در دستگاه های ویندوزی خود تجربه خواهید کرد، راهنمایی می کنند.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) هدیه خرید جدیدترین تبلت سامسونگ (بک کاور و محافظ رایگان) مشاهده