خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چگونه می توانید یک عادت سالم را حفظ کنید؟

چگونه می توانید یک عادت سالم را حفظ کنید؟

چرا داشتن یک عادت سالم در یک زمان به شما کمک می کند که آنها را حفظ کنید؟

تا به حال فکر کرده اید که چرا عادات سالم مهم هستند؟ به عنوان مثال، عادت های خوب می توانند شما را به جایی که می خواهید در زندگی برسید برسانند.عادات سالم هم از نظر سبک زندگی و هم از نظر کار برای کارکنان شاد و سالم ضروری است. هر تصمیمی که گرفته می‌شود (و ما روزانه میلیون‌ها تصمیم می‌گیریم) در نهایت تأثیری پایدار بر سلامت و رفاه دارد.

در زیر به اهمیت عادات سالم و تأثیر مثبت آنها بر زندگی در کوتاه مدت و بلند مدت در محل کار و خانه می پردازیم.


کلید موفقیت در حفظ عادات سالم

عادات سالم هم در محل کار و هم در خانه مهم هستند. آنها به ما کمک می کنند تا از نظر جسمی و روحی سالم بمانیم، که به نوبه خود به ما کمک می کند تا در زندگی خود سازنده تر و موفق تر باشیم. به طور کلی، عادات مثبت همچنین به شما کمک می کند تا نگرش مثبتی داشته باشید، که می تواند در زندگی شخصی و حرفه ای شما مفید باشد.


چرا عادات کار و خانه مهم است؟ 

در محل کار، عادات سالم می تواند به ما کمک کند تا متمرکز و سازنده بمانیم.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟

به عنوان مثال، خوردن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و ورزش منظم می تواند به ما کمک کند تا در طول روز کاری پرانرژی و هوشیار بمانیم. خوردن تنقلات سالم در طول روز همچنین می تواند به ما کمک کند تا از احساس تنبلی یا خستگی جلوگیری کنیم، به خصوص زمانی که وسوسه انگیز است که کنار کاسه آب نبات اداری بایستیم.


استراحتهای منظم در طول روز میتواند به شما کمک کند تمرکز و بهره وری داشته باشید. وقت گذاشتن برای استراحت و تمدد اعصاب نیز می تواند در کمک به ما برای بهره وری در محل کار مفید باشد.


در خانه، عادات سالم به همان اندازه مهم هستند. داشتن یک رژیم غذایی متعادل، خواب کافی و ورزش منظم می تواند به حفظ سلامت جسمانی کمک کند. مدیریت استرس از طریق وقت گذاشتن برای سرگرمی‌ها یا فعالیت‌هایی که از آن لذت می‌برید نیز می‌تواند در حفظ نگرش و دیدگاه مثبت به زندگی مفید باشد.

اگر تمایل دارید عادات خود را در خانه رعایت کنید، احتمالاً آنها را در محل کار نیز حفظ خواهید کرد. آیا عادت هایی دارید که می خواهید تغییر دهید؟ همیشه راهی برای ترکیب عادات بهتر برای رسیدن به اهدافتان وجود دارد.


مراحل تغییر عادت سالم

خواه به تغذیه سالم‌تر، فعال‌تر شدن یا ترک سیگار فکر می‌کنید، سازگاری با روش جدیدی برای انجام کارها همیشه آسان نیست.

همانطور که گفته می شود، "عادات قدیمی سخت می میرند."

حذف عادت های بد یا عادات غیر مفید فرآیندی است که زمان میبرد و اغلب چندین بار مقاومت می کند و اراده نقش مهمی در ایجاد عادات دارد. برای اینکه به یاد بیاورید که چرا می خواستید در وهله اول عادت های خود را تغییر دهید یا به آنها بیفزایید، به نظم و انضباط و دلگرمی زیادی نیاز دارد.


چهار مرحله برای تغییر عادت وجود دارد:

تفکر: به ایجاد تغییر فکر می کنید اما مطمئن نیستید از کجا شروع کنید.

آمادگی: شما تصمیم گرفته اید و راه های خاصی برای انجام آن دارید.

اقدام: شما بر اساس برنامه خود عمل می کنید و فعالانه تغییرات و تنظیمات را انجام می دهید.

نگهداری: شما به عادت های جدید خود عادت کرده اید و به تغییرات عادت کرده اید.

شکستن عادتها یا اضافه کردن عادت های جدید میتواند چالش برانگیز باشد. هر بار که روی این عادت کار می کنید، سعی کنید به آن به عنوان فرصتی برای بهبود نگاه کنید. آسان است که به آن به عنوان «کار دیگری برای انجام دادن» نگاه کنید یا نسبت به عادت جدید احساس ضعف کنید. در عوض، راه هایی را که برای شما مفید است و اینکه چگونه شما را سالم تر می کند، در نظر بگیرید.


کلید موفقیت در حفظ عادات سالم

در مورد تمام کارهایی که باید در یک روز انجام دهید، فقط یک منبع انرژی دارید. منبع انرژی جداگانه ای برای کار، خانه، بچه ها، سرگرمی ها و غیره وجود ندارد. به همین دلیل است که خودکنترلی در پایان یک روز طولانی بسیار سخت می شود – شما از مصرف تمام انرژی خود خسته شده اید.

یکی از بهترین تکنیک‌هایی که می‌توان هنگام تغییر عادت از آن استفاده کرد، تمرکز بر عادت جدید خود در صبح است .

آن ساعات اولیه صبح معمولاً می تواند بیشترین انرژی و اراده را به شما بدهد تا هرگونه تفکر منفی را از بین ببرید. بهتر است که اولویت بندی کنید - به عنوان مثال، ورزش - و بدانید که قبل از اینکه برنامه یا زندگی شما تصمیم بگیرد شما را به چالش بکشد، این کار انجام می شود.

در پایان روز، ظرفیت ذهنی شما برای به چالش کشیدن خود بسیار کمتر است. هنگامی که یک روتین را انجام دادید، دیگر نیازی به استفاده از نیروی اراده نخواهید داشت. طبیعی تر خواهد بود.


بسیاری از ما درک می کنیم که شادی پایدار از درون می آید. عادات سالم به شما کمک می کند از زندگی خود راضی باشید، سالم بمانید و دیدگاهی خوش بینانه داشته باشید.


بنابراین، شروع به اتخاذ یک عادت سالم در هر زمان کنید تا از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید و برنامه‌ های روزمره ساده مانند تمرکز حواس، پیاده‌ روی، پختن یک غذای سالم برای خانواده یا گذراندن روز در ساحل ممکن است هورمونهای شادی شما را تقویت کند ، خلق و خوی و تندرستی شما را بهبود بخشد.


چگونه عادت ها را شکل می دهیم؟

عادات، رفتارهای معمولی هستند که افراد به دلیل تقویتی که دریافت میکنند، به طور مجازی بدون فکر کردن انجام می دهند. رفتارهایی که لذت بخش هستند یا به دنبال پاداش هستند، به احتمال زیاد به طور منظم تکرار می شوند و به عادت تبدیل می شوند.

وقتی چیزی جدید یاد می گیریم یا به خاطر می سپاریم، مغز ما ارتباطات جدیدی بین نورون ها ایجاد می کند. این توانایی مغز برای تغییر در طول زمان به عنوان نوروپلاستیسیته شناخته می شود.

انجام مکرر یک فعالیت باعث میشود که شبکه های مغزی با انعکاس آن فعالیت سازگار شوند. بنابراین وقتی رفتار جدیدی را یاد می گیریم، مغز ما خود را دوباره سیم کشی می کند تا با فعال کردن بخش های مختلف مغز، برای اطلاعات جدید آماده شود.

عمل تکراری باعث تقویت ارتباط بین نورون ها می شود. از طریق فرآیندی به نام میلین، تکرار و تمرین به مغز ما کمک می کند تا برای این فعالیت هماهنگ بهینه شود. در اثر تکرار، یک عمل خودکار می شود و به عادت تبدیل می شود.


چه چیزی یک عادت را "خوب" یا "بد" می کند

عادات خوب به سلامت روان و جسم، بهره وری، روابط و رفاه کلی ما کمک می کند. یک رژیم غذایی سالم ، ورزش منظم، نوشتن در یک مجله یا گذراندن وقت در طبیعت همگی نمونه هایی از عادات خوب هستند.

رفتارهای تکراری که پیامدهای منفی کوتاه مدت یا بلندمدت دارند، عادت های بد محسوب می شوند. برخی از نمونه‌های رفتارهای مضر عبارتند از: سیگار کشیدن، خوردن غذاهای ناسالم، نوشیدن الکل، مصرف مواد مخدر، گذراندن زمان زیاد در مقابل نمایشگرها و استراحت نکردن کافی. در حالی که برخی از این رفتارها ممکن است باعث تسکین کوتاه مدت شوند، اما ممکن است در دراز مدت برای سلامتی و رفاه شما مضر باشند.


به گفته نویسنده کتاب قدرت عادت، چارلز داهیگ، هر عادت سه بخش دارد.

نشانه یا ماشه: به عنوان مثال، شما احساس افسردگی می کنید / کیک خوشمزه را در ویترین فروشگاه شیرین می بینید.

روال یا خود رفتار: برای دویدن می روید/ کل کیک را می خرید و آن را در خانه می بلعید.

پاداش یا نتیجه مثبتی که به دنبال یک رفتار می آید: احساس شادی و رضایت می کنید.

بسته به روال یا رفتار شما، این عادات می توانند سالم یا مضر باشند.


چرا پایبندی به عادات جدید و سالم اینقدر دشوار است؟

برخی از عادات بد در برابر تغییر مقاوم هستند و جایگزینی آنها با عادات سالم ممکن است چالش برا نگیز باشد. هنگامی که ما درگیر رفتارهای مضری مانند مصرف الکل می شویم، یک ناحیه پاداش خاص در مغز ما ایجاد می شود و در نتیجه مواد شیمیایی عصبی مانند اکسی توسین، دوپامین و اندورفین آزاد می شود. این مواد شیمیایی «احساس خوب» متعاقباً به مغز و گردش خون ما سرازیر می شوند و احساس خوشایندی را برمی انگیزند و خلق و خوی ما را تقویت می کنند. 


متأسفانه، مردم درگیر این واکنش شیمیایی می‌شوند، که ترک این رفتار و جایگزینی آن با جایگزین‌های سالم‌تر را دشوار می‌کند (که در ابتدا چنین لذتی را ایجاد نمی‌کنند).

همچنین، وقتی آگاهانه سعی می‌کنیم عادت‌های سالمی را شروع کنیم، دوست داریم مستقیماً وارد عمل شویم. برای مثال، می‌توانستید تصمیم بگیرید که بیشتر ورزش کنید. بنابراین، در یک مرکز تناسب اندام ثبت نام کنید، به طور منظم شروع به دویدن کنید و به یک گروه دوچرخه سواری در منطقه خود بپیوند ید. سپس، پس از مدت کوتاهی احساس غرق شدن می کنید، تسلیم می شوید و به عادات قدیمی (ناسالم) خود باز می گردید.


چرا ساختن یک عادت سالم در یک زمان به شما کمک می کند که آنها را حفظ کنید؟

قبلاً اشاره کرده‌ایم که تغییرات شدید در روال ما چقدر می‌تواند طاقت‌فرسا باشد و پایبندی به یک عادت جدید را سخت کند.

مانند معرفی غذاهای جدید به نوزاد، عادات جدید نیز باید به تدریج ایجاد شود. اگر به یکباره غذاهای مختلف زیادی به کودک بدهید، ممکن است غرق شده و دچار آلرژی شدید شود. به همین ترتیب، اگر چندین عادت جدید را همزمان شروع کنید، ممکن است احساس غرق شدن کنید و نسبت به یک رفتار جدید بیزار شوید.

شروع کوچک و تمرکز بر یک عادت سالم در یک زمان ممکن است به ایجاد آسانتر رفتار کمک کند. 


این به شما امکان می دهد از کوچک شروع کنید

تمرکز بر یک عادت سالم در یک زمان به شما کمک می کند تا اهداف کوچک و به راحتی قابل دستیابی را تعیین کنید که انگیزه شما را حفظ می کند و عادت را حفظ می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید بیشتر ورزش کنید، با یک ورزش هوازی سبک، یوگا یا پیاده روی سریع 20 دقیقه ای شروع کنید و به آرامی پیشرفت کنید.


ترکیب کردن با عادات موجود آسانتر است

معرفی یک عادت سالم در هر زمان به شما این امکان را می دهد که آن را با رفتارهای موجود خود ترکیب کنید (همچنین به عنوان انباشته عادت شناخته می شود) و ریشه یابی یک عادت جدید را آسان تر می کند.

به عنوان مثال، اگر هدفتان این است که هر روز شکرگزاری کنید، با ترکیب کردن تمرین شکرگزاری با روال روزانه خود شروع کنید – روی سه چیز تمرکز کنید که در هنگام آماده کردن قهوه صبح خود، سوار شدن در مترو یا استراحت در وان در عصر به خاطر آنها سپاسگزار هستید. ادغام یک عادت جدید در یک عادت موجود، دستیابی به اهداف و حفظ تغییر در رفتار را آسان تر می کند.


موانع و شکست قابل مدیریت تر می شوند

شروع یک عادت سالم در یک زمان، تعیین اهداف را آسان تر می کند. وقتی چشم اندازی از آنچه می خواهید به دست آورید دارید، ممکن است رفع موانع آسان تر باشد. همچنین، وقتی کوچک شروع می‌کنید، موانع رفتار جدید شما قابل کنترل‌تر است.


این به شما امکان می دهد تا موفقیت های خود را به روشی طبیعی بسازید

شروع یک عادت سالم در یک زمان طبیعی تر از معرفی چندین رفتار جدید به نظر میرسد. وقتی کوچک شروع می‌کنید، راحت‌تر می‌توانید از مزایای تغییر مفید عادت جدید بهره‌مند شوید، که به شما کمک می‌کند اعتماد به نفس و شادی بیشتری داشته باشید.

وقت آن است که همیشه شادی خود را ایجاد کنید. در ادامه بخوانید تا بفهمید یک مربی عشق به خود چه کاری می تواند انجام دهد تا به شما در این سفر شفابخش کمک کند.


شما می توانید عادات سالم را توسعه دهید و به آنها پایبند باشید

تغییر رفتار ممکن است. همیشه امکان ایجاد تغییرات سالم و ایجاد عادات جدیدی وجود دارد که از نظر جسمی، ذهنی، معنوی یا عاطفی برای شما مفید باشد.

یک مربی می تواند به شما کمک کند تا اهداف خود را تعیین کنید، تعیین کنید چه چیزی در مسیرتان قرار می گیرد و با مشکلات اساسی مقابله کنید. این باعث می‌شود که شکل‌گیری عادت‌های جدید قابل کنترل‌تر و مؤثرتر باشد.




بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب راجع به اعداد رند اشتباه نکن! ✓ورود به کانال یوتیوب مشاهده