دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی

بهترین زمان برای ارسال پست در رسانه های اجتماعی

بهترین زمان برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی دقیقا چه زمانی است؟


این یک سوال قدیمی است، اما ما اینجا هستیم تا کمک کنیم. بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک، اینستاگرام، تیک تاک، توییتر و لینکدین در چه ساعاتی از روز است، طبق داده‌های ما، روزهای هفته صبح زود بهترین گزینه برای شماست. رسانه های اجتماعی یکی از بهترین راه ها برای تقویت برند شما و محتوای فوق العاده ای است که ایجاد می کنید. اما فقط ارسال محتوا در شبکه های اجتماعی هر زمان که دوست داشتید کافی نیست – پست کردن در برخی مواقع بهتر از موارد دیگر است.در سال 2022، اینستاگرام از مرز 2 میلیارد کاربر در ماه گذشته است و بیشتر کاربران از طریق موبایل به این پلتفرم دسترسی دارند.


ایجاد یک برنامه ارسال موثر

اگرچه هر شبکه اجتماعی شاهد افزایش تعامل خود در ساعات و روزهای خاصی از هفته است، اما همچنان باید رویکرد خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید.


کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام مطلب مرتبط کپشن های خاص در مورد حسادت برای پست اینستاگرام

اگر هنوز اطلاعات کافی ندارید از این داده ها به عنوان راهنما استفاده کنید. هنگامی که به طور منظم شروع به ارسال پست کردید و داده ها را جمع آوری کردید، آن را بررسی کنید تا مشخص کنید مخاطبان شما چه زمانی بیشتر در پلتفرم فعال هستند و به کدام برنامه پست بیشتر پاسخ می دهند.


ممکن است متوجه شوید که انواع خاصی از محتوا زمانی که در زمان‌های خاصی پست می‌شوند، بهتر عمل می‌کنند. به عنوان مثال، ویدیوهای شما ممکن است هنگام پست کردن در صبح عملکرد خوبی داشته باشند در حالی که تصاویر شما ممکن است در اواخر بعد از ظهر بهتر عمل کنند.

ما بیش از 30000 پست رسانه‌های اجتماعی را تجزیه و تحلیل کردیم تا ببینیم آیا روزها و زمان‌های خاصی به طور جهانی بیشتر از دیگر اوقات موثر هستند یا خیر.


در اینجا خلاصه ای سریع از آنچه پیدا کردیم آمده است:

بهترین زمان برای ارسال پست در شبکه های اجتماعی به طور کلی ساعت 10 صبح روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه است.

بهترین زمان برای ارسال پست در فیس بوک، سه شنبه ها و پنجشنبه ها از ساعت 8 صبح تا 12 بعد از ظهر است.

بهترین زمان برای ارسال پست در اینستاگرام ساعت 11 صبح چهارشنبه ها است.

بهترین زمان برای ارسال پست در توییتر، ساعت 8 صبح روزهای دوشنبه و پنجشنبه است.

بهترین زمان برای ارسال پست در لینکدین، ساعت 9 صبح روزهای سه شنبه و چهارشنبه است.

بهترین زمان برای ارسال پست در TikTok ساعت 7 بعد از ظهر پنجشنبه ها است.


ایجاد یک برنامه ارسال موثر

اگرچه هر شبکه اجتماعی شاهد افزایش تعامل خود در ساعات و روزهای خاصی از هفته است، اما همچنان باید رویکرد خود را برای مخاطبان خود تنظیم کنید.


اگر هنوز اطلاعات کافی ندارید از این داده ها به عنوان راهنما استفاده کنید. هنگامی که به طور منظم شروع به ارسال پست کردید و داده ها را جمع آوری کردید، آن را بررسی کنید تا مشخص کنید مخاطبان شما چه زمانی بیشتر در پلتفرم فعال هستند و به کدام برنامه پست بیشتر پاسخ می دهند.

ممکن است متوجه شوید که انواع خاصی از محتوا زمانی که در ساعات خاصی پست می‌شوند، بهتر عمل می‌کنند. به عنوان مثال، ویدیوهای شما ممکن است هنگام پست کردن در صبح عملکرد خوبی داشته باشند در حالی که تصاویر شما ممکن است در اواخر بعد از ظهر بهتر عمل کنند.

برای انتشار پست در اینستاگرام چه روزهایی مناسب است؟

باید برنامه مستقلی با توجه به داده‌های بدست آمده از پیج شخصی ایجاد کنید.

روز شنبه: از روزهای کم بازدید هفته است. چون اولین روز هفته برای شروع کار است و همه بفکر شروع برنامه کاری برای هفته هستند کمتر به فضای اینستاگرام سر می‌زنند.

روز یکشنبه: از ساعت ۷ عصر، افراد زیادی زمان خود را در این فضای مجازی سپری می‌کنند.

روز دوشنبه: یکی از روزهای وسط هفته و روزی که افراد کمی احساس خستگی می‌کنند، بالاترین تعامل در ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح اتفاق می‌افتد.

روز سه شنبه: از روزهای وسط هفته و جزو ساعات آخر کاری که افراد علاقه دارند زمان بیشتری را در شبکه‌های اجتماعی بگذرانند. 

روز چهارشنبه: به عنوان آخرین روز کاری،اشخاص در تلاش هستند کارهای خود را هرچه سریع‌تر به انجام دهند و در ساعات ۱۰ تا ۱۲ ظهر، تعامل بالا است.

روز پنج‌شنبه و جمعه: مردم در حال استراحت و تفریح هستند، به فضای اینستاگرام سر نمی‌زنند.


زمانیکه پست مورد نظرتان را در نیمه‌ شب منتشر میکنید، اولین تأثیر منفی، دریافت درصد بسیار پایین است. چون افراد کمی بیدار هستند و نسبت به پست شما واکنش نشان میدهند. زمان انتشار پست در فضای مجازی مخصوصا اینستاگرام، در روزهای کاری و روزهای تعطیل با هم فرق میکند.


روزهای کاری از شنبه تا چهارشنبه

۷ تا ۹: تعامل صبحگاهی

۱ تا ۳ ظهر: زمان ناهار

۶ تا ۸: زمان خروج از کار و بازگشت به خانه

۱۰ تا ۱۲: قبل از خواب

می خواهید در روزهای تعطیل نیز در اینستاگرام فعالیت داشته باشید ، بدانید که در روزهای تعطیل نیز زمان‌ مناسب برای گذاشتن پست در اینستاگرام بین ساعات 

۹ تا ۱۱ صبح

۲ تا ۵ عصر

اما این زمان ها به چه معناست؟

اگر در رسانه‌های اجتماعی تازه شروع کرده‌اید و داده‌های پست گذشته یا بینش مخاطبان زیادی برای کار با آنها ندارید، این زمان‌ها برای شروع پست مناسب هستند. اما آنها بسیار کلی هستند. همانطور که حساب های شما رشد می کند، می خواهید برنامه ارسال پست خود را به گونه ای تنظیم کنید که بهتر با رفتار مخاطبان خاص خود مطابقت داشته باشد. ممکن است تعجب کنید که چقدر با جمعیت عمومی تفاوت دارد.ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه با استفاده از روشی مشابه تیم رسانه‌های اجتماعی خود ، بهترین زمان‌های پست خود را پیدا کنید.


اینستاگرم و تلگرام نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی از محبوب‌ بیشتری برخوردار هستند و استفاده بیشتری میشود و بعد توییتر، فیسبوک، لینکدین و پینترست که شما با با کمی دقت متوجه زمان درست مطالب خود در این شبکه های اجتماعی میشوید. البته برای هر گروهی زمان گذاشتن پست ها در شبکه های مجازی فرق میکند. البته باید بدانید که پست گذاشتن بستگی به محتوای تولید شده بسته به مخاطبان آن فرق میکند و مانند اخبار بروز از جوامع با پست آشپزی یا مهارت های خانگی زمان بازدید و دنبال کردن خبر با هم متفاوت است.


بیشتر ایرانیان ساعات بازدیدشان از شبکه های مجازی تقریبا مانند هم است و صبح‌ها از ۷ تا ۱۰ در شبکه ها حضور دارنند و یا شب از ۷ تا نیمه شب ادامه دارد.


یکی از محبوبترین و مهم ترین شبکه ها اینستاگرام است که دسترسی به آن بسیار آسان است و بعد توییتر که بیشترین دنبال کننده را نسبت به محتوای پست شده را دارد. 

مثلا در رابطه با انتشار مطالب خود باید بدانید که :

دنبال کننده ها شما دارای چه شخصیتی هستند؟

دنبال کننده ها به چه چیزهایی علاقه دارند؟

 جنسیت و محدوده سنی دنبال کننده ها به چه صورت است؟

بیشترین نرخ تعامل کاربران با محتوای شما در چه زمانی است؟

شاید از اهمیت این موضوعات تا به امروز بی‌اطلاع بوده اید ولی یکی از مهم‌ترین دلایل رشد صفحه‌های اینستاگرامی، انتخاب زمان بهتر برای انتشار پست است. 

چه نوع محتوایی بهترین عملکرد را دارد؟

نوع محتوایی که در سال 2023 بهترین عملکرد را دارد، محتوایی است که معتبر، شفاف و مرتبط باشد. مخاطبان به دنبال برندهای اصیل هستند و برای ایجاد ارتباط قوی با مشتریان خود تلاش می کنند.


چگونه می توانم ایده های محتوای جدید را پیدا کنم؟

15 روش برتر برای ارائه ایده های محتوای جدید

لیست موضوعات را به صورت دسته ای ایجاد کنید. وقتی برای نوشتن محتوای جدید آماده هستید، نباید بنشینید و تصمیم بگیرید در مورد چه چیزی بنویسید. ...

دنبال کنندگان شبکه های اجتماعی. ...

نظرات وبلاگ ...

مصاحبه انجام دهید. ...

وب سایت های رقیب ...

پیشنهادات جستجوی گوگل ...

رویدادهای اخیر ...

بررسی محصول


چگونه محتوای خوب بنویسید؟

7 نکته مهم نوشتن محتوا :

با هدف شروع کنید. ...

مخاطب خود را بشناسید. ...

توجه خواننده خود را جلب کنید. ...

توجه مخاطبان خود را حفظ کنید. ...

محتوای خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید. ...

لحن مناسب را بکار ببرید. ...

مراقب خوانایی آن باشید.


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده