بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» مهمترین علت داغ شدن بیش از حد گوشی اندروید

مهمترین علت داغ شدن بیش از حد گوشی اندروید

آیا گرمای بیش از حد باتری به گوشی شما آسیب می رساند؟


چرا تلفن اندرویدی شما بیش از حد داغ می شود؟ بسیاری از کاربران اندروید این مشکل را بارها تجربه کرده اند و دانستن دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی و نحوه رفع آن بسیار مهم است. اگر گوشی اندرویدی شما داغ میشود یا بیش از حد گرم می شود، دلایل مختلفی وجود دارد. ببینید چه چیزی باعث داغ شدن گوشی شما شده است، چگونه مشکل را برطرف کنید و چگونه از داغ شدن بیش از حد تلفن در آینده جلوگیری کنید. سپس، گوشی خود را با یک ابزار امنیتی قدرتمند خنک کنید.


تلفن ها اغلب به دلیل استفاده بیش از حد یا داشتن برنامه های فعال زیاد داغ می شوند. تلفن شما همچنین ممکن است به دلیل بدافزار و یا نرم افزار بد یا قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید بیش از حد داغ شود. طبیعی است که گوشی‌ها کمی گرم شوند، اما گرمای پایدار می‌تواند نشانه‌ای از مشکل عمیق‌تر باشد.


ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم علت داغ شدن بیش از حد تلفنتان را بفهمید. اغلب، تلفن شما فقط به این دلیل داغ می‌شود که باتری برای پردازش وظایف سخت کار می‌کند - اگر احساس می‌کنید گرما از پشت تلفن شما می‌آید، احتمالاً باتری دارای مشکل شده است.

MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی مطلب مرتبط MacGPT: هر آنچه که باید بدانید - نکات حرفه ای هوش مصنوعی


گوشی‌های هوشمند مدرن از باتری‌های لیتیوم یون قدرتمندی استفاده می‌کنند که با تولید برق، گرما را آزاد می‌کنند. به همین دلیل است که کمی گرما طبیعی است، به خصوص زمانی که برای مدت طولانی از گوشی خود استفاده می کنید.


گرمای بیش از حد می تواند باعث آسیب دائمی به گوشی شما شود، بنابراین بهتر است به محض اینکه متوجه داغ شدن بیش از حد گوشی خود شدید، اقدام کنید. چند دلیل بالقوه برای گرم شدن بیش از حد گوشی اندرویدی شما وجود دارد، و این مقاله به این دلایل و ارائه راه حل های ساده کمک می کند تا گوشی خود را خنک نگه دارید.


فرقی نمی‌کند مشکل یک چیز ساده باشد، مثلاً تعداد زیادی برنامه در یک زمان اجرا می‌شوند یا مشکل جدی‌تر مانند نقص سخت‌افزاری، شما یاد می‌گیرید که چگونه مشکل را شناسایی و برطرف کنید.


چگونه گوشی خود را خنک کنیم؟

برای خنک کردن تلفنی که بیش از حد گرم می شود، ابتدا قاب را بردارید تا گرمای محبوس شده آزاد شود. سپس، حالت هواپیما را برای چند دقیقه روشن کنید تا ویژگی‌های تخلیه باتری مانند بلوتوث که ممکن است به طور پیش فرض فعال باشد، غیرفعال شود. در مرحله بعد، تلفن خود را به مکانی خنک‌تر و سایه‌تر ببرید.

تلفن همراه شما در دمای بین 0 تا 35 درجه سانتیگراد (32 تا 95 درجه فارنهایت) بهترین عملکرد را دارد . قرار گرفتن در معرض دمای شدید خارج از آن محدوده می تواند بر عملکرد و سخت افزار تلفن شما تأثیر بگذارد. بنابراین، به جای اینکه گوشی را که بیش از حد گرم می شود در یخچال قرار دهید، آن را جلوی یک فن قرار دهید تا خنک شود.


در اینجا موارد دیگری وجود دارد که می توانید برای کمک به خنک شدن تلفن خود انجام دهید:

مصرف انرژی کمتر: به طور معمول، دلیل داغ شدن گوشی و از دست دادن باتری آن این است که مدتی از آن استفاده کرده‌اید. برای حفظ دما و عمر باتری گوشی خود به طور منظم آن را خاموش کنید.


نصب نرم‌افزار پاک‌کننده بد: فایل‌های ناخواسته کار اضافی برای پردازنده و باتری گوشی شما اضافه می‌کنند. یک برنامه تعمیر و نگهداری اختصاصی، مانند AVG Cleaner برای Android ، پاک کردن فایل‌های غیرضروری، شناسایی برنامه‌های کاهش عملکرد، و حذف bloatware برای بهبود عملکرد گوشی و افزایش عمر باتری آن را آسان می‌کند.


کاهش روشنایی صفحه: نگه داشتن صفحه نمایش در سطح روشنایی کمتر، فشار روی باتری تلفن (و چشمان شما) را کاهش می دهد.


تلفن خود را راه اندازی مجدد کنید: راه اندازی مجدد تلفن می تواند به جلوگیری از داغ شدن بیش از حد ناشی از اشکالات جزئی نرم افزار کمک کند.


وقتی از برنامه ها استفاده نمی کنید کاملاً آن را ببندید: هرچه تعداد برنامه های بیشتری را همزمان باز کنید، تلفن شما سخت تر کار می کند. پس از پایان استفاده از برنامه ها، آنها را ببندید.


رفتن به حالت صرفه جویی در باتری: حالت صرفه جویی در باتری اندروید خدمات موقعیت مکانی و داده های پس زمینه را غیرفعال می کند و مصرف انرژی را برای افزایش عمر باتری (و احتمالاً خنک کردن گوشی شما) محدود می کند.


جلوگیری از اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه: فعالیت در پس‌زمینه باتری شما را خالی میکند و باعث می‌شود تلفنتان سخت‌تر کار کند. برنامه‌ها را از استفاده از داده‌های پس‌زمینه برای استراحت دادن به تلفن خود متوقف کنید.


حذف بدافزار: نرم افزارهای مخرب می توانند به سرعت دستگاه شما را بیش از حد داغ کنند. اگر فکر می کنید گوشی شما هک شده است، بدافزار را روی گوشی خود اسکن کرده و حذف کنید تا عملکرد آن را بهبود بخشد و دمای گوشی خود را کاهش دهید .


به یک متخصص تعمیر گوشی مراجعه کنید: اگر همه این نکات را امتحان کرده اید اما تلفن شما هم چنان داغ می شود، ممکن است نیاز به تعویض باتری داشته باشید. گوشی خود را به یک تعمیرگاه معتبر ببرید و ببینید آیا آنها می توانند به تشخیص مشکل کمک کنند یا در صورت لزوم باتری جدید برای شما تهیه کنند.


چرا گوشی شما بیش از حد گرم می شود؟

چند دلیل وجود دارد که ممکن است تلفن اندرویدی شما بیش از حد داغ شود، و مهم است که بدانید این دلایل چیست تا بتوانید به سرعت مشکل را برطرف کنید. این علل احتمالی عبارتند از:


قاب گوشی ضخیم و کثیف

اگر قاب گوشی شما خیلی ضخیم است یا گرد و غبار یا کثیفی جمع شده است، میتواند بر نحوه جذب و تابش گرما توسط تلفن شما تأثیر بگذارد. یک قاب ضخیم از دفع کامل گرمای داخلی گوشی شما جلوگیری کند.


تعداد زیادی برنامه همزمان در حال اجرا هستند

تلفن شما تعداد محدودی منابع دارد، بنابراین اگر برنامه های زیادی را همزمان اجرا کنید، ممکن است از این منابع استفاده کنند که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود. با کشیدن نوار اعلان خود به پایین و نگاه کردن به بخش "در حال اجرا" به راحتی می توانید بررسی کنید که تعداد برنامه ها در حال اجرا هستند.


گرم شدن بیش از حد

نه تنها تعداد بیش از حد برنامه ها باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما می شود، بلکه برخی از برنامه های خاص نیز شناخته شده اند که بیش از حد گرم می شوند. اگر متوجه شدید که گوشی شما در حین استفاده از یک برنامه خاص به طور غیرعادی داغ می شود، ممکن است به دلیل مشکل گرمای بیش از حد باشد. شما باید از آن آگاه باشید.


سیگنال بی سیم ضعیف

اگر از تلفن خود در منطقه ای با سیگنال بی سیم ضعیف تر استفاده می کنید، ممکن است زمان بیشتری طول بکشد تا برنامه های شما بارگیری شود و باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود. همچنین اگر در یک محیط بسیار گرم هستید، ممکن است تلفن شما بیش از حد گرم شود.


چگونه علت گرمای بیش از حد را شناسایی کنیم

وقتی نوبت به شناسایی علت گرمای بیش از حد می رسد، بهترین راه برای انجام این کار، پیگیری دمای گوشی شما است. ممکن است بتوانید این اطلاعات را در تنظیمات گوشی خود پیدا کنید.اگر هیچ اطلاعاتی در مورد دمای گوشی خود نمی بینید، میتوانید یک برنامه پایش دما مانند Android Device Manager یا Real Temp را نیز دانلود کنید.


همچنین ممکن است بخواهید گزارشی از مدت زمانی که از تلفن خود استفاده میکنید و در چه شرایطی استفاده میکنید، نگهدارید، مثلاً اگر در منطقه ای با دمای پایین یا بالا هستید. پیگیری این اطلاعات می تواند به شما در شناسایی علت کمک کند.


کاهش روشنایی صفحه نمایش

شایع ترین دلیل داغ شدن بیش از حد گوشی اندرویدی، روشن بودن بیش از حد صفحه نمایش است و گوشی‌های هوشمند به گونه‌ای طراحی شده‌اند که بتواند سطح روشنایی صفحه نمایش راحت را داشته باشند، اما زمانی که روشنایی آن‌ها خیلی بالا باشد، به راحتی می‌توانند بیش از حد گرم شوند این ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که بیرون هستید و سعی می‌کنید صفحه گوشی خود را در زیر نور مستقیم خورشید مشاهده کنید، یا زمانی که در یک اتاق تاریک هستید و می‌خواهید صفحه نمایش تلفنتان قابل مشاهده باشد.


بسیاری از کاربران تلفن حتی نمی دانند که چگونه روشنایی بر دمای تلفن خود تأثیر می گذارد، که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد و خاموش شدن آن در هنگام تنظیم روشنایی بیش از حد شود.

بهترین راه برای جلوگیری از این مشکل این است که به سادگی روشنایی صفحه نمایش گوشی خود را کاهش دهید. اگر در یک اتاق تاریک هستید و می خواهید بتوانید صفحه نمایش گوشی خود را ببینید، سعی کنید روشنایی آن را زیر 50 درصد نگه دارید. نماد روشنایی صفحه نمایش در سمت راست بالای گوشی شما قرار دارد.


وقتی از برنامه ای استفاده نمی کنید کاملا آن را ببندید

اگر متوجه شدید که گوشی شما بیش از حد داغ شده است، مهم است که تمام برنامه های باز که در حال اجرا هستند را به طور کامل ببندید. 


این برنامه‌ها از منابع گوشی شما استفاده کرده و از خنک شدن کامل آن جلوگیری کنند که می‌تواند باعث داغ شدن بیش از حد گوشی شما شود.


می‌توانید با باز کردن منوی تعویض‌کننده برنامه با فشار دادن و نگه داشتن دکمه «نمای کلی» و ضربه زدن روی «بستن همه»، برنامه‌ها را به‌طور کامل ببندید. 


همچنین می‌توانید با رفتن به برنامه «تنظیمات» و ضربه زدن روی «برنامه‌ها» را به‌طور کامل ببندید. 


به حالت صرفه جویی در باتری بروید

اگر تلفن اندرویدی شما بیش از حد گرم می شود، بهتر است به حالت صرفه جویی در باتری بروید. با انجام این کار، از اجرای برنامه ها و استفاده از منابع گوشی خود جلوگیری می کنید. این می تواند به کاهش دمای گوشی شما و جلوگیری از داغ شدن بیش از حد کمک کند. می‌توانید با باز کردن برنامه تنظیمات و ضربه زدن روی «باتری» به حالت «بهینه‌سازی باتری» بروید.


از آنجا، می‌توانید به «بهینه‌سازی باتری» بروید. به خاطر داشته باشید، تغییر حالت بهینه‌سازی باتری ممکن است مانع از برخی ویژگی‌های تلفن شما شود، مانند امکان ارسال/دریافت تماس و پیامک و

هنگامی که تلفنی چندین برنامه را به طور همزمان اجرا می کند، باتری مجبور می شود سخت تر کار کند و بیش از حد گرم می شود. اگر متوجه شدید که گوشی شما بیشتر از حد معمول گرم می شود، میزان مصرف باتری گوشی خود را بررسی کنید.


همچنین می توانید سعی کنید برنامه ها را ببندید تا بار کاری گوشی خود را کاهش دهید و به خنک شدن باتری کمک کنید. اگر باتری گوشی شما به دلیل اجرای بیش از حد برنامه ها در یک زمان بیش از حد داغ می شود، سعی کنید به حالت صرفه جویی در باتری بروید.


این ویژگی در اکثر گوشی های اندرویدی تعبیه شده است و به طور موقت برنامه های غیر ضروری را خاموش یا کاهش می دهد که به خنک شدن گوشی و کاهش مصرف باتری کمک می کند. این به گوشی شما کمک می‌کند تا زمانی که می‌خواهید کاری را به پایان برسانید یا باید متصل بمانید، خنک شود.


نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید

اگر تمام این راهکارهای رفع گرمای بیش از حد را امتحان کرده اید و گوشی شما همچنان در حال داغ شدن است، ممکن است بخواهید نرم افزار آنتی ویروس را روی گوشی خود نصب کنید. این ممکن است راه حلی عجیب به نظر برسد، اما نرم افزار آنتی ویروس در برخی موارد به کاهش گرمای بیش از حد کمک می کند.


ممکن است نرم افزار آنتی ویروس باتری شما را خالی کند و عملکرد گوشی شما را تحت تاثیر قرار دهد و اگر مطمئن نیستید که کدام نرم افزار آنتی ویروس را نصب کنید، میتوانید در اینترنت به دنبال بهترین نرم افزار آنتی ویروس برای اندروید باشید.


اگرچه ارتباط بین داغ شدن بیش از حد تلفن اندرویدی و نرم افزار آنتی ویروس به طور کامل شناخته نشده است، بسیاری از مردم گزارش داده اند که نصب نرم افزار آنتی ویروس به خنک شدن گوشی آنها کمک کرده است. اعتقاد بر این است که نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس روی تلفن شما، فعالیت‌های مخرب را بررسی می‌کند و انرژی بیشتری نسبت به تلفن‌های بدون نرم‌افزار آنتی‌ویروس مصرف می‌کند.


این باعث گرم شدن بیش از حد گوشی شما و داغ شدن غیرعادی آن می شود. اگر گوشی اندرویدی شما به دلیل نرم افزار آنتی ویروس بیش از حد داغ می شود، نرم افزار آنتی ویروس را حذف کنید و ببینید آیا گوشی شما شروع به خنک شدن می کند یا خیر. اگر حتی پس از حذف نرم‌افزار آنتی‌ویروس، تلفن شما بیش از حد گرم می‌شود، می‌تواند نشانه‌ای از مشکلات سخت‌افزاری دیگری باشد که باید توسط متخصص برطرف شود.


اجزای غیر ضروری را حذف کنید

گاهی اوقات گرم شدن بیش از حد ممکن است به دلیل شکستگی قطعات باشد. اگر تمام راه‌های رفع گرمای بیش از حد بالا را امتحان کرده‌اید و گوشی شما همچنان در حال داغ شدن است، ممکن است بخواهید قطعات خاصی را از گوشی خود حذف کنید. برای مثال، ممکن است بخواهید پنل پشتی گوشی خود را بردارید و باتری خود را بردارید تا ببینید آیا گرد و غباری در محفظه باتری وجود دارد یا خیر. در صورت وجود، می توانید آن را با استفاده از یک سواب پنبه یا دستمال تمیز کنید.


همچنین می توانید سیم کارت خود را بردارید تا ببینید آیا این کمک می کند یا خیر. این معمولاً به دلیل یک خطای ساخت رخ می دهد، اما اگر خودتان سعی کرده باشید گوشی خود را باز کرده و تعمیر کنید، ممکن است رخ دهد. وقتی قطعات سخت افزاری به اشتباه نصب شده باشند یا داخل گوشی شما ایمن نباشند، ممکن است باعث داغ شدن بیش از حد آن شوند. اگر فورا متوجه این مشکل نشوید، این می تواند به ویژه خطرناک باشد.


اگر فکر می کنید ممکن است گوشی شما به دلیل شل شدن یا ایمن نبودن قطعات گوشی شما بیش از حد داغ شود، بهترین کار این است که آن را به تعمیرگاه تلفن یا ارائه دهنده خدمات بی سیم خود بیاورید. آن‌ها می‌توانند گوشی شما را بررسی کنند تا مشخص کنند که آیا قطعاتی باید برداشته شوند و آیا آسیب دائمی وارد شده است یا خیر.


به روز رسانی های سیستم را نصب کنید

اگر مشکل گرمای بیش از حد شما به سخت افزار ضعیف مربوط می شود، نصب به روز رسانی های جدید سیستم ممکن است کمک کند. به‌روزرسانی‌های جدید سیستم اغلب حاوی رفع اشکالات و مشکلاتی است که باعث گرم شدن بیش از حد تلفن شما می‌شود. مهم است که سیستم عامل گوشی خود را به روز نگه دارید، بنابراین حتماً به طور مرتب به روز رسانی های جدید سیستم را بررسی کنید. می‌توانید با رفتن به برنامه «تنظیمات» و ضربه زدن روی «سیستم» به‌روزرسانی‌های سیستم را بررسی کنید.


از آنجا، روی «System Update» ضربه بزنید و گوشی شما باید به‌طور خودکار هرگونه به‌روزرسانی جدید سیستم را بررسی کند. بهتر است این کار را زمانی انجام دهید که اتصال اینترنتی قوی دارید، زیرا دانلود آن چند دقیقه طول می کشد.


به گوشی خود استراحت دهید

اگر هیچ یک از راه حل های بالا برای گرمای بیش از حد برای شما کارساز نبود، ممکن است بخواهید به گوشی خود استراحت دهید. ممکن است اغلب از تلفن خود استفاده می کنید و باعث داغ شدن بیش از حد آن می شوید، بنابراین بهتر است آن را برای مدتی به حال خود رها کنید. به هر حال، ایده خوبی است که هر چند وقت یک بار به گوشی خود استراحت دهید، به خصوص اگر متوجه شدید که بیش از حد داغ شده است. این به تلفن شما اجازه می دهد تا کاملاً خنک شود و ممکن است متوجه شوید که نرم تر کار می کند.


اگر برای مدت طولانی بدون استراحت از تلفن خود استفاده کنید، در نهایت گوشی شما به دلیل استفاده بیش از حد گرم می شود. این بدان معناست که اگر بعد از استفاده طولانی مدت متوجه شدید که گوشی شما به طور غیرعادی داغ می شود، بهتر است کمی استراحت کنید و اجازه دهید گوشی شما خنک شود. اگر تلفن شما به دلیل استفاده طولانی مدت بیش از حد گرم می شود، سعی کنید تلفن خود را خاموش کنید و حداقل 30 دقیقه صبر کنید تا دوباره آن را روشن کنید. اکثر تلفن‌ها دارای ویژگی «خنک کردن» هستند که پس از خاموش شدن تلفن به طور خودکار فعال می‌شود، بنابراین لازم نیست نگران از دست دادن اطلاعات باشید.


نتیجه

گرمای بیش از حد یک مشکل رایج در بین کاربران اندروید است، اما به راحتی می توان آن را برطرف کرد. چندین دلیل احتمالی وجود دارد که ممکن است تلفن شما بیش از حد داغ شود.

اما می‌توانید با پیگیری دمای گوشی خود و بستن کامل برنامه‌ها، تغییر حالت بهینه‌سازی باتری، نصب نرم‌افزار آنتی‌ویروس و حذف اجزای غیر ضروری، برای رفع مشکل اقدام کنید.

با پیروی از توصیه های بالا، می توانید گوشی خود را در زمانی که مشغول و کارآمد هستید خنک نگه دارید. اگر همه این روش ها را امتحان کرده اید و گوشی شما همچنان داغ می شود، بهتر است آن را به تعمیرگاه گوشی ببرید.



بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  مشاور ایرانی در لندن   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده