بازدید سایت خود را میلیونی کنید


» چگونه یک کافی شاپ باز کنیم: راهنمای مبتدیان

چگونه یک کافی شاپ باز کنیم: راهنمای مبتدیان

آیا راه اندازی کافی شاپ سخت است؟

امروزه کافی‌شاپ‌ها به‌صورت کلی در سطح شهرها وجود دارند و از آنجایی که افتتاح یک کافی شاپ جدید می تواند چالش برانگیز باشد. در اینجا مراحلی وجود دارد که باید هنگام راه اندازی یک کافی شاپ قهوه را دنبال کنید. امیدواریم مقاله ما به شما کمک کند موقعیت مکانی خود را پیدا کنید.


1. یک طرح تجاری برای افتتاح کافی شاپ تهیه کنید

بنابراین، شما تصمیم گرفتید یک کافی شاپ باز کنید. اگر می خواهید یک کسب و کار قهوه راه اندازی کنید، به یک طرح تجاری نیاز دارید، در غیر این صورت، حتی بزرگ ترین ایده نیز ممکن است شکست بخورد. ایجاد یک طرح دقیق اولین قدمی است که باید تکمیل کنید. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در برنامه گنجانده شود:

شرح مفصلی از کسب و کار شما

ساختار سازمان شما

تعریف مخاطب هدف شما و تحلیل آن

تعریف رقبای شما و تحلیل آنها

یک طرح بازاریابی

یک طرح مالی

یک طرح تجاری خوب برای هر پروژه ای ضروری است، زیرا درک عمیقی از بازار، برنامه های رشد و خود کسب و کار به شما می دهد. جدای از این، یک طرح دقیق می تواند به شما در جذب سرمایه گذار کمک کند. هیچ کس فقط یک ایده را تامین مالی نمی کند، اما یک طرح تجاری خوب برای یک کافی شاپ می تواند الهام بخش حامیان مالی بالقوه برای سرمایه گذاری در پروژه شما باشد.


2. مفهوم کافی شاپ خود را ایجاد کنید

یک مکان واقعاً جالب نه تنها باید نوشیدنی ها و غذاهای عالی ارائه دهد - مفهوم کلی آن باید کاملاً شگفت انگیز باشد! هنگامی که یک کافی شاپ راه اندازی می کنید و به دنبال ایده های کسب و کار قهوه هستید، سعی کنید به مراجعه کنندگان خود فضایی راحت و منحصر به فرد بدهید تا آنها به سرعت عاشق کافه شما شوند . 

 اما توجه به تصویر کلی کسب و کار و نحوه ارتباط پرسنل شما با بازدیدکنندگان نیز مهم است. 

هر جزئیات باید از مفهوم کلی پیروی کند تا احساس کامل بودن را ایجاد کند و اگر موفق به رسیدن به این هدف شوید، مراجعه کنندگان شما قطعاً باز خواهند گشت و کافی شاپ شما را به دوستان خود توصیه می کنند.

هنگامی که تصمیم به راه اندازی یک کافه گرفتید، می توانید شروع به فکر کردن در مورد مفهوم کافی شاپ خود کنید. یک مفهوم خوب به کسب و کار شما برتری رقابتی نسبت به سایر کافی شاپ های منطقه می دهد. 


3. مکان و فضا را انتخاب کنید

بعد از تعریف مفهوم کافی شاپ و مخاطبان هدف، انتخاب منطقه در چک لیست شما برای افتتاح کافی شاپ قرار می گیرد. با این حال، برای انتخاب نهایی، باید اطلاعاتی در مورد تردد خیابان جمع آوری کنید. فقط تخمین بزنید که چند نفر و ماشین در طول روز از آنجا عبور می کنند (ساعات کاری احتمالی خود را در نظر بگیرید). شما می توانید به تنهایی با این چالش کنار بیایید یا به سادگی فردی را استخدام کنید. این کار هزینه زیادی نخواهد داشت یا زمان زیادی نمی خواهد.


سپس، هنگام تصمیم گیری برای راه اندازی کسب و کار کافی شاپ، ضروری است تصمیم بگیرید که آیا می خواهید یک محل اجاره کنید یا آن را بخرید. از آنجایی که کسب و کار شما راه‌اندازی یک کافی‌شاپ است، ما گمان می‌کنیم که برای اجاره اقدام کنید. این یک انتخاب عاقلانه است زیرا چندین مزیت قابل توجه دارد. اول از همه، ارزان تر است. ثانیا، اگر مکان اشتباهی را انتخاب کردید، می توانید به سادگی مکان دیگری را اجاره کنید و تمام. با این حال، هنگام امضای قرارداد اجاره باید بسیار مراقب باشید. آن را با دقت بخوانید یا از یک وکیل مجرب بخواهید که این کار را برای شما انجام دهد. اگر کسب و کار شما موفق شد، ممکن است مالک بخواهد اجاره بها را افزایش دهد، بنابراین تمام تلاش خود را برای جلوگیری از چنین مسائلی انجام دهید.


بنابراین، شما یک خیابان (و حتی کنار یک خیابان!) را انتخاب کردید و تصمیم گرفتید که یک محل اجاره کنید. چگونه فضای مناسب را انتخاب کنیم؟ خوب، این مفهوم می تواند در اینجا نیز کمک کند. علاوه بر این، به دنبال فضاهایی باشید که قبلاً توسط مشاغل مشابه مورد استفاده قرار گرفته است - آنها ممکن است تمام تجهیزات ضروری را داشته باشند. اما اگر این راه را انتخاب کردید، به یاد داشته باشید که بدانید چرا مالک قبلی جای خود را بسته است. این اطلاعات واقعا می تواند کمک کند.


4. لوگو و علامت کافی شاپ خود را ایجاد کنید

لوگو و تابلوی راهنما "چهره" کسب و کار شما هستند، بنابراین انتخاب عاقلانه بسیار مهم است.بدیهی است که نام کافی شاپ ، لوگو و علائم شما باید مکمل یکدیگر باشند. برای اینکه به یکباره یک تابلوی راهنما و لوگوی واقعا جالب داشته باشید، یک طراح حرفه ای استخدام کنید یا به یک استودیو طراحی بروید. اگر ایده های زیادی در مورد اینکه همه چیز چگونه باید به نظر برسد، ندارید، از آنها بخواهید چندین گزینه را در اختیار شما قرار دهند تا بتوانید دقیقاً لوگو و تابلویی مناسب را انتخاب کنید.


5. کسب و کار کافی شاپ خود را ثبت کنید

همانطور که قبلاً نیز اشاره کردیم، برای اداره یک کافی شاپ باید با کارهای اداری دست و پنجه نرم کنید. به قوانین خاص استانی که در آن هستید بستگی دارد، اما برخی از آنها بدون توجه به موقعیت جغرافیایی شما ضروری هستند.

مجوز خدمات غذایی این توسط اداره بهداشت محلی صادر می شود و می توانید آن را به صورت حضوری یا آنلاین دریافت کنید. باز هم، در برخی موارد ممکن است این مجوز نیاز به تمدید داشته باشد.

مجوز پخش موسیقی ضبط شده پخش هر نوع موسیقی در کافی شاپ شما نیز نیاز به مجوز جداگانه دارد. این قانون حتی برای سی دی ها هم صدق می کند! در صورت غفلت از خواندن این قانون، جریمه خواهیدشد.

قبل از گذاشتن تابلوی راهنما، باید مجوز تابلو را از شهرداری منطقه دریافت کنید. اگر مکانی را اجاره می کنید، دریافت تاییدیه از مالک نیز عالی خواهد بود.


6. تجهیزات کافی شاپ را انتخاب کنید

همانطور که قبلاً گفتیم، ساده ترین راه برای به دست آوردن تجهیزات، اجاره مکانی است که قبلاً آن را دارد. اما اگر نه، باید یکی از راه های زیر را انتخاب کنید:

خرید تجهیزات جدید. ممکن است هزینه زیادی داشته باشد، اما می توانید سعی کنید مقداری پول پس انداز کنید. تجهیزات را از اولین تولید کننده نخرید - ابتدا بازار و قیمت ها را بررسی کنید. سپس، اگر زیاد خرید می کنید، می توانید سعی کنید حداقل یک تخفیف کوچک دریافت کنید.

خرید تجهیزات دست دوم. بدیهی است که قیمت آن کمتر از نمونه جدید خواهد بود. با این حال، شما باید استهلاک تجهیزات را بررسی کنید. اگر تجهیزات در حال حاضر در آخرین مرحله از چرخه عمر خود هستند، بهتر است پول بیشتری خرج کنید اما تجهیزات قابل اعتماد خریداری کنید. یا می توانید گزینه بعدی را انتخاب کنید.

دریافت تجهیزات به صورت رایگان. بله، ممکن است، اما شما باید مهارت های دیپلماسی خود را به کار ببرید و بسیار خوش شانس باشید. این ترفند می‌تواند با تامین‌کنندگان مواد غذایی کارساز باشد - اگر قرارداد بلندمدتی با آنها امضا کنید، می‌توانند برای مثال یخچال‌های مارک خود را در اختیار شما بگذارند.


7. تامین کنندگان را پیدا کنید

یافتن تامین کنندگان معتبر مواد غذایی قدم بعدی است. فقط روی قیمت ها تمرکز نکنید - کیفیت محصولات عامل بسیار مهم تری است! بازار را کاوش کنید، تامین کنندگان مناسب را بیابید، در صورت امکان نظرات آنها را بررسی کنید. بعد از اینکه گزینه ها را محدود کردید، قیمت ها و شرایط تجاری آنها را بررسی کنید.

در این مرحله در نهایت می توانید انتخاب کنید، اما قرارداد را با دقت بخوانید. جدای از این، همیشه حق کار با چندین تامین کننده را برای هر موردی محفوظ می دارید.

ایده خوب دیگر این است که به دنبال تامین کنندگان کوچک محلی باشید. آیا شخصی را می شناسید که کیک و کلوچه های خانگی درست کند؟ پس چرا با آنها کار نمی کنید؟ علاوه بر این، ارائه غذاهای خانگی می تواند به ویژگی خاص شما تبدیل شود و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کند.


8. محصولات مناسب را انتخاب کنید

یکی از عواملی که باید هنگام انتخاب تامین کننده خود در نظر بگیرید، دقیقاً همان چیزی است که می خواهید به مشتریان خود بفروشید. این ممکن است بدیهی به نظر برسد، اما با رقابت بیشتر و افزایش انتظارات برای کافی‌شاپ‌ها، گستره محصولاتی که ارائه می‌کنید اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کند!

سعی کنید تنوع خوبی از دانه ها و مخلوط ها، با قوت ها، ریشه ها و طعم های مختلف داشته باشید و مطمئن شوید که کارکنان شما تفاوت بین هر نوع قهوه را می دانند. در نظر بگیرید که آیا می خواهید در قهوه تجارت آزاد سرمایه گذاری کنید و اگر می خواهید دستور العمل های قهوه جدید مانند فراپس یا قهوه های دم کرده سرد تهیه کنید!

مطمئن شوید که با تنقلات و دسرهایی که به خوبی با قهوه‌های شما جور می‌شوند، خوب بمانید، و شیر جایگزین، چند چای، و شاید حتی چند ساندویچ را در نظر بگیرید!


9. کارکنان خدمات حرفه ای را پیدا کنید

برای یافتن پرسنل قابل اعتماد، شروع به ایجاد پرتره از کارگران آینده خود کنید. چه شکلی باید باشند؟ آنها به چه ویژگی هایی نیاز دارند؟ سپس، یک شرح شغلی جذاب ایجاد کنید و آن را در پورتال های شغلی و شبکه های اجتماعی منتشر کنید. فراموش نکنید که برای مصاحبه با کارمندان بالقوه خود آماده شوید - در مورد سؤالاتی که می خواهید از آنها بپرسید فکر کنید.

به یاد داشته باشید که استخدام افراد مناسب یکی از بزرگترین چالش های شما خواهد بود. و به همان اندازه که باید برای حفظ کارمندان خود تلاش کنید. به همین دلیل است که ایجاد یک سیستم انگیزشی خوب با پاداش، روزهای تعطیل اضافی، ناهار در خانه و غیره مهم است. علاوه بر این، شما باید دوستی را با کنترل کم و بیش سخت ترکیب کنید. در غیر این صورت، کارمندان شما ممکن است بیش از حد استراحت کنند و کسب و کار شما را خراب کنند.


10. محیط داخلی کافی شاپ شما

یک فضای داخلی خوب، شیک و به یاد ماندنی یکی از مهمترین چیزهایی است که باید به آن توجه کنید و حتی اگر قهوه استانداردی ارائه دهد، می تواند شما را به موفقیت برساند. اول از همه، انتخاب رنگ‌ها و نورپردازی مناسب حیاتی است، زیرا می‌توانند حتی "خسته‌کننده‌ترین" مکان را احیا کنند. 


سپس در مورد مبلمان فکر کنید - باید از مفهوم شما پیروی کند، راحت و قابل اعتماد باشد. به اندازه میز و صندلی راحتی خود توجه کنید. تکه های مبلمان باید راحت باشند، اما هنوز باید مقداری فاصله بین آنها وجود داشته باشد. در غیر این صورت، کافی شاپ شما به یک غذاخوری معمولی تبدیل میشود.هم چنین مبلمان کاربردی را انتخاب کنید. باید به راحتی تمیز شود و سریع تعمیر شود.


11. به یک کمپین بازاریابی فکر کنید

با فکر کردن به نحوه راه اندازی یک کافی شاپ، می توانید شروع به کار بر روی یک کمپین بازاریابی کنید که قبل از افتتاح آن را اجرا خواهید کرد. در شبکه های اجتماعی متنوع حساب ایجاد کنید و بازدیدکنندگان بالقوه خود را از پیشرفت کسب و کار خود مطلع سازید. 


کارهای خود را در مورد دکوراسیون داخلی و منو به آنها نشان دهید، در مورد نوشیدنی ها و وعده های غذایی غیر معمول به آنها بگویید، اگر آنها را دارید، تاریخ افتتاح خود را اعلام کنید و از آنها دعوت کنید تا به آن ملحق شوند. حتی می توانید در صورت آمدن به آنها وعده نوشیدنی رایگان بدهید!


راه های زیادی برای برقراری ارتباط با مخاطبان هدف وجود دارد، فقط باید از مشتریان خود پرتره بسازید و کانال های ارتباط با آنها را مشخص کنید. به عنوان مثال، اگر محل شما در کنار دانشگاه قرار دارد و روی دانشجویان تمرکز می کنید، اینستاگرام و فیسبوک را به عنوان راه های اصلی ارتباط در نظر بگیرید و بدیهی است که پس از باز شدن مکان، حساب های خود را فراموش نکنید. 


به این ترتیب بازدیدکنندگان جدیدی را جذب می‌کنید و بازدیدکنندگان موجود را تشویق می‌کنید تا وفادار بمانند. جدای از این، می توانید به سراغ چیزی مانند تبلیغات چاپی نیز بروید، اما اینترنت کار آمد ترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریانتان است. حداقل برای چاپ مواد لازم نیست هزینه ای بپردازید.

12. برنامه وفاداری را اجرا کنید

در اینجا یک نکته دیگر در مورد نحوه اجرای کار آمد کافی شاپ وجود دارد - یک برنامه وفاداری ویژه برای بازدیدکنندگان خود ایجاد کنید. این به آنها انگیزه می دهد که بارها و بارها برگردند، و این دقیقا همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید، درست است؟ دو نوع محبوب از برنامه های وفاداری برای کافی شاپ ها وجود دارد.


اولین مورد به بازدیدکنندگانی که قبلاً مقدار مشخصی پول را در محل شما خرج کرده اند، تخفیف دائمی ارائه می دهد. گزینه دوم توسعه یک سیستم ویژه است که به مشتریان امکان می دهد پاداش ها را جمع آوری کرده و سپس آنها را با چیز جالب مبادله کنند. هر دو گزینه بسیار محبوب هستند، اما حداقل می توانید یک طرح واقعا جذاب برای کارت های تخفیف ایجاد کنید.


13. یک سیستم POS نصب کنید

نصب سیستم POS (نقطه فروش) یکی از مفیدترین توصیه ها برای راه اندازی کافی شاپ است. این یک سیستم کامپیوتری است که به شما امکان می دهد فروش، جریان نقدی، موجودی مواد غذایی و غیره را ردیابی کنید.

فرآیندهای کاری را بهینه میکند و همه چیز را بسیار آسان می کند، بنابراین ما به شدت توصیه می کنیم آن را نصب کنید. و بهتر است این کار را در همان ابتدا انجام دهید - چنین استراتژی به شما امکان می دهد از بسیاری از مشکلات جلوگیری کنید و کار پرسنل خود را تسریع کنید. معمولاً سیستم POS از یک صفحه نمایش، یک کشو نقدی و یک کارت خوان تشکیل شده است. 


چاپگر رسید و اسکنر بارکد اختیاری است. اما ساختار سیستم تنها چیزی نیست که باید در مورد آن بدانید - سیستم های POS به اندازه کافی در بازار وجود دارد، بنابراین باید انتخاب کنید. به یاد داشته باشید، یک سیستم POS واقعا خوب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

ارائه گزارش فروش دقیق که شامل اطلاعات مربوط به آنچه دقیقاً فروخته اید، درصد فروش و غیره است.

جذب مشتری و مدیریت که به برقراری ارتباط با مشتریان شما و افزایش وفاداری آنها کمک می کند

مدیریت کارکنان برای پیگیری ساعات کاری آنها

مدیریت موجودی برای سفارش محصولات جدید بدون مشکل و پیش بینی هزینه های آینده شما

امنیت بی عیب و نقص برای ایمن نگه داشتن تمام داده ها از هکرها

ادغام یکپارچه با هر نرم افزاری

بسیاری از فروشندگان به صاحبان مشاغل پیشنهاد می کنند که یک نرم افزار مدیریتی را به صورت رایگان امتحان کنند تا به آنها فرصتی برای آزمایش آن قبل از خرید بدهند. افتتاح یک کافی شاپ یک ایده عالی است و اکنون می دانید که چگونه با آن به روش صحیح برخورد کنید. فقط راهنمای ما را دنبال کنید و خلاق باشید!


هزینه افتتاح کافی شاپ چقدر است؟

برای ایجاد یک برنامه مالی، محاسبه مقدار پولی که برای راه اندازی کافی شاپ خود نیاز دارید ضروری است. بدیهی است که نمی‌توانیم هزینه دقیق را به شما بگوییم، زیرا ما نمی‌دانیم برنامه‌های شما چیست. در عوض، ما دانش اولیه را در مورد نحوه محاسبه هزینه ها به تنهایی به شما می دهیم. در اینجا مواردی که باید در محاسبه خود لحاظ کنید:

کاغذبازی. شما باید مجوزها را دریافت کنید: مجوز خدمات غذا، مجوز امضا، و برخی اسناد دیگر.

خرید مواد غذایی. این هزینه ها به شدت به منوی شما بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر قصد دارید انواع نوشیدنی ها را نیز سرو کنید، جدای از قهوه بسیار بیشتر هزینه خواهید کرد.

تبلیغات. شما باید بخشی از بودجه خود را صرف تبلیغ کافی شاپ خود کنید. اگر این کار را انجام ندهید، آنقدر که می خواهید بازدید کننده جذب نخواهید کرد.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده