خرید از سراسر دنیا


» مزایای کوچینگ کسب و کار چیست؟

مزایای کوچینگ کسب و کار چیست؟

کوچینگ کسب و کار چیست و چرا واقعاً به آن نیاز دارید؟

مدیران منابع انسانی می دانند که کوچینگ قوی ترین ابزار برای ایجاد تغییرات شخصی پایدار است.


کوچینگ کسب و کار چیست؟

کوچینگ کسب و کار فرآیند کمک به یک شرکت یا تیم تجاری برای دستیابی به وضوح، تمرکز و نتایج بیشتر است. این شبیه به کوچینگ زندگی است اما در یک محیط تجاری اتفاق می افتد و برخلاف تمرکز بر اهداف یک فرد، معمولاً حول اهداف کل کسب و کار و موفقیت آن متمرکز است.


صرف نظر از اندازه کسب و کار شما، چه یک کارآفرین انفرادی، یک کسب و کار کوچک یا یک شرکت Fortune 500، کوچینگ کسب و کار با هدف بهبود عملکرد افراد و افزایش سود شرکت است.


یک تصور غلط رایج در مورد مربیان کسب و کار این است که آنها متخصص تجارت هستند. در حالی که بسیاری از مربیان کسب و کار دانش و تجربه گسترده ای در زمینه کسب و کار دارند، برای ارائه خدمات کوچینگ با کیفیت لازم نیست در خط کسب و کار شما متخصص باشند. فلسفه زیربنایی کوچینگ کسب و کار این است که افراد درون شرکتی که در کوچینگ شرکت می کنند، چه مدیر عامل باشید و چه کارکنان خط مقدم، متخصصان کسب و کار شما هستند. نقش کوچ این است که به شما کمک کند تا راه حل ها، استراتژی ها و برنامه عملی خود را برای بهبود کسب و کار ارائه دهید.


اغلب اوقات، برای یک برنامه اقدام کامل ایجاد می‌شود، اما هیچ پیگیری وجود ندارد. یک مربی کسب و کار برای اجرای طرح، درس گرفتن از نتایج، تجدید نظر در برنامه و انجام اقدامات بیشتر، پاسخگویی عینی و بی‌طرفانه ارائه می‌دهد. یک مربی کسب و کار خوب همچنین به ایجاد ساختارهای مسئولیت پذیری کمک می کند که افراد را تشویق می کند تا برای بهبود عملکرد خود و کلی شرکت اقدام مداوم انجام دهند.


کوچینگ کسب و کار، برخلاف کوچینگ زندگی شخصی ، دارای مزیتی است که به راحتی قابل اندازه گیری است . تمام کوچینگ های کسب و کار با هدف افزایش سود شرکت از طریق افزایش درآمد و/یا کاهش هزینه ها انجام می شود. کوچینگ می تواند هر دو را انجام دهد، اگر درست انجام شود.

در مقام یک کوچ هرگز سعی نکنید به افراد بگویید که چه کاری انجام دهند .در عوض آنها را در انتخاب بهترین مسیر تحقق اهداف یاری کنید.

مزایای شرکت

شرکت های پیشرفته ارزش افراد خود را می دانند و درک می کنند و روی عملکرد، رفاه و پیشرفت حرفه ای آنها سرمایه گذاری می کنند. آن‌ها می‌دانند که نیروی کار شاد، مولدتر است. کوچینگ یکی از بهترین ابزارهای موجود برای شرکت ها برای ایجاد تغییر و تحول در افراد خود است.

بر اساس مطالعه مشتری مربیگری جهانی ICF که در سال 2009 منتشر شد، مشتریانی که مربیگری کسب و کار دریافت کردند چندین پیشرفت تجاری از جمله کار تیمی بهتر، وضوح بیشتر اهداف و ارتباطات بهتر را گزارش کردند.

کوچینگ کسب و کار فرآیندی است که در آن یک کوچ حرفه ای یک تاجر را در تعقیب اهداف کاری خود راهنمایی می کند . یک مربی کسب و کار ممکن است به مشتری خود در ایجاد مهارت های رهبری، ایجاد استراتژی های تجاری یا بهبود طرز فکر خود کمک کند

به قول خودشان، در اینجا نمونه ای از مزایایی است که در شرکت خود تجربه کردند:

فرهنگ سازمانی بهتر

گفتگوهای شجاعانه تر، هدفمندی بیشتر، رویکرد استراتژیک تر

یک محیط مربیگری داخلی را فعال کرد و کارکنان را در همه سطوح تشویق کرد تا ارزش مربیگری شخصی/رهبری خارجی خود را ببینند.

مردم به حرف یکدیگر گوش می دهند، از یکدیگر حمایت می کنند و بیشتر از آمدن به سر کار لذت می برند. عملکرد بهبود یافته است

بخش من به روحیه تیمی بسیار بهتری دست یافته است

ارتباط بهتر، درک مشترک از چشم انداز، اعتماد متقابل بسیار بالا

بحث بین فردی بهتر بین مدیریت و کارکنان

مهمترین هدف کوچینگ در مجموع، کوچ با تقویت امیدواری در کوچی، او را به سرمایه گذاری بر روی خویشتن متقاعد و متمایل می سازد. 

مزایای فردی

بر اساس مطالعه ICF جهانی مربیگری در سال 2009، "چندین شرکت کننده در گروه تمرکز نشان دادند که قبل از تجربه خود آن، برداشت های منفی از کوچینگ و افرادی که از آن استفاده می کنند داشتند. در بسیاری از موارد، تصور می شد که فقط برای افرادی است که آن را تجربه می کنند. مشکلات یا کسانی که نمی‌توانند به تنهایی این کار را انجام دهند، نه ابزاری که می‌تواند به افراد کمک کند تا مهارت‌های جدید را آموزش دهند. این دیدگاه‌های منفی با شروع فرآیند مربیگری از بین رفتند و همه به این روند مثبت نگاه کردند."

از 2130 مشتری مورد بررسی توسط ICF، بیش از 70٪ پیشرفت های قابل توجهی را در پنج زمینه زیر گزارش کردند:

عزت نفس/اعتماد به نفس (80%)

روابط (73%)

مهارت های ارتباطی (72%)

مهارت های بین فردی (71%)

عملکرد کاری (70%)


سایر زمینه های بهبود ذکر شده عبارتند از:

تعادل زندگی کاری

سلامتی

فرصت های شغلی

سازمان شخصی

مدیریت کسب و کار

مدیریت زمان


کوچینگ کسب و کار برای چه کسانی مناسب است؟

کوچینگ کسب و کار برای شرکت ها یا سازمان هایی است که می خواهند روی رشد و توسعه افراد خود سرمایه گذاری کنند. آنها کوچینگ کسب و کار را یک ابتکار استراتژیک برای بهبود فرهنگ شرکت و موفقیت بیشتر می دانند. برای دزدیدن عبارت نویسنده تجاری محبوب جیم کالینز، مربیگری کسب و کار در مورد رفتن از خوب به عالی است!

همانطور که گفته شد، مربیگری کسب و کار اغلب به دنبال درمان یک درد خاص در سازمان مانند جابجایی بالای کارگران، کاهش روحیه، فرسودگی کارمندان، ارتباطات ضعیف یا کاهش فروش است. همه این مسائل را می توان با یک برنامه کوچینگ خوب طراحی شده برطرف کرد.

بسته به نیازها و اهداف شرکت، برنامه های مربیگری کسب و کار می تواند ایجاد شود تا مستقیماً بر مدیران سطح بالا، مدیران میانی و حتی کارکنان خط مقدم تأثیر بگذارد.


مربیگری کسب و کار برای مدیران ارشد

کوچینگ کسب و کار برای مدیران ارشد معمولاً به عنوان کوچینگ اجرایی یا مربیگری رهبری شناخته می شود. در دهه های 70 و 80، زمانی که کوچینگ کسب و کار در مراحل اولیه بود، اولین افرادی که کوچینگ دریافت کردند، مدیران ارشد بودند. این اغلب هنوز هم وجود دارد. شرکت‌ها روی کوچینگ مدیران خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، زیرا آنها پردرآمدترین افراد در شرکت و مسئول ایجاد تغییر در سازمان هستند.


مربیگری کسب و کار برای مدیران میانی

کوچینگ کسب و کار برای مدیران میانی معمولاً به عنوان کوچینگ رهبری شناخته می‌شود، زیرا هدف کوچینگ ممکن است بهبود توانایی مدیر میانی برای رهبری یا آماده‌سازی مدیر میانی برای صعود آینده به یک نقش ارشد باشد.

کوچینگ تجاری برای مدیران میانی نیز ممکن است بخشی از یک ابتکار جامع تر مربیگری تیمی باشد که در اواسط دهه 2000 محبوبیت یافت


مربیگری کسب و کار برای کارکنان خط مقدم

مربیگری تجاری برای کارکنان خط مقدم گاهی اوقات به عنوان مربی عملکرد یا مربیگری تیمی در صورت ارائه به عنوان بخشی از یک ابتکار گروهی شناخته می شود.


نحوه اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) کوچینگ کسب و کار

اندازه گیری بازده سرمایه گذاری (ROI) کوچینگ کسب و کار موضوعی است که به شدت مورد بحث است. به طور سنتی، نشان دادن افزایش ارزش سرمایه انسانی یک شرکت دشوار بوده است. دانش و ارزش کوچینگ در حال رشد است و مشتریان به طور فزاینده ای خواستار استفاده از روش های دقیق توسط مربیان برای اندازه گیری تأثیر کوچینگ هستند. مشتریان شواهد آماری واضحی از ارزش اصلی کوچینگ می‌خواهند و از مربیان می‌خواهند که روش‌هایی را که به کار می‌گیرند بهتر توجیه کنند.


چالش این است که تجزیه و تحلیل هزینه/فایده کوچینگ به راحتی انجام نمی شود، زیرا نتایج حاصل از کوچینگ ممکن است به راحتی اندازه گیری نشود یا به طور مستقیم به مربیگری نسبت داده نشود.

فرمول اندازه گیری بازگشت سرمایه (ROI) کوچینگ کسب و کار

ROI = (درآمد از کوچینگ - هزینه کوچینگ)/هزینه کوچینگ

به عنوان مثال، یک ابتکار مربیگری ممکن است ارتباطات تیمی را بهبود بخشد که سپس نوآوری بیشتری را تحریک می کند. این نوآوری چگونه سنجیده می شود؟ آیا بهترین ایده های شرکت بدون مربی ایجاد می شد؟ علاوه بر این، ابتکارات مربیگری معمولاً به صورت مجزا اجرا نمی شوند.


اگر شرکت در طول مدتی که ابتکارات کوچینگ به کار گرفته شد، 25 درصد درآمد داشته باشد، چه ابتکارات دیگری در این مدت انجام شده است؟

برای بهبود دقت محاسبات ROI، ابتدا مشخص کنید که هدف از کوچینگ چیست و از چه معیارهای کلیدی برای اندازه گیری مزایا استفاده می شود. بسته به نوع کسب و کاری که فعالیت می کنید و نوع مربیگری که به کار گرفته می شود،


ممکن است بخواهید یکی از معیارهای زیر را اندازه گیری کنید:

افزایش سود مانند توان عملیاتی بالاتر، افزایش فروش، فروش بر اساس بخش، فروش متقاطع و غیره.

صرفه جویی در هزینه مانند کاهش موجودی، هزینه کمتر به ازای هر سرنخ، مدیریت کمتر و غیره.

معیارهای کل کارکنان مانند جابجایی کارگران، رضایت کارگران، صدمات و موارد دیگر

معیارهای فردی کارکنان مانند معیارهای مبتنی بر رفتار

هنگامی که معیارهایی را که می‌خواهید کوچینگ بر آن تأثیر بگذارد را تعیین کردید، داده‌های پایه را جمع‌آوری کنید که براساس آن می‌توانید مزایای کوچینگ را اندازه‌گیری کنید. اگر در حال استخدام یک بیزینس کوچ برای شرکت خود هستید، حتما موضوع اندازه گیری ROI را به طور مفصل پوشش دهید.


مربیگری کسب و کار در مقابل مشاوره مربی

برای سازمان‌های بزرگ، یک مشاور کوچینگ اغلب اولین فردی است که قبل از ارائه خدمات مربیگری در یک سازمان، وارد هیئت می‌شود. مشاور کوچینگ یک کوچ خبره است که می تواند نیازسنجی شرکت یا سازمان شما را انجام دهد و در ایجاد یک برنامه کوچینگ که مطابق با نیازها و بودجه شما باشد به شما مشاوره دهد. مشاور کوچینگ همچنین ممکن است برای جذب همه سهامداران اصلی به استفاده از رویکرد مربی در شرکت شما ضروری باشد.


هنگامی که یک برنامه کوچینگ توسعه یافت، یک کوچ تجاری برنامه کوچینگ را اجرا می کند. این طرح ممکن است شامل هر تعداد از ابتکارات مربیگری مانند مربیگری یک به یک، مربیگری گروهی یا تیمی و/یا آموزش مربی باشد. بسته به نیاز شما، این طرح ممکن است شامل انواع خدمات مرتبط با کوچینگ نیز باشد که بسیاری از مربیان کسب‌وکار بسته به مهارت‌ها، تحصیلات و آموزش‌های خود مانند تسهیل، میانجیگری، توسعه سازمانی، برنامه‌ریزی استراتژیک و غیره ارائه می‌دهند.


بسیاری از کوچ‌ها یا شرکت‌های کوچینگ هم خدمات مربیگری تجاری و هم خدمات مشاوره مربیگری را ارائه می‌دهند. ممکن است بخواهید یک فرد یا شرکت را برای تامین تمام نیازهای کوچینگ خود استخدام کنید یا ممکن است بخواهید جداگانه استخدام کنید تا مطمئن شوید که مشاور کوچینگ می تواند بی طرف بماند و انگیزه مالی برای توصیه ابتکارات کوچینگ خاص نداشته باشد.

مربیگری کسب و کارهای کوچک

تفاوت بین کوچینگ مشاغل کوچک و کوچینگ کسب و کار برای شرکت های بزرگ در مقیاس و پیچیدگی است. صرف نظر از اندازه، همه شرکت ها انگیزه مالی برای استفاده از کوچینگ دارند. تفاوت عمده، با صحبت با مربیان مشاغل کوچک و مشتریان آنها، این است که بسیاری از صاحبان مشاغل کوچک علاوه بر مربیگری، برای دانش کسب و کار تخصصی خود نیز به مربیان کسب و کار خود متکی هستند. صاحبان مشاغل کوچک همیشه از بودجه های کلان و کارمندان با مجموعه مهارت های تخصصی برخوردار نیستند. بنابراین، اگر یک مربی کسب‌وکار کوچک نیز بتواند دانش تخصصی ارائه دهد، می‌تواند از یک رابطه منفرد سود بیشتری کسب کند. به عنوان مثال، یک صاحب کسب و کار کوچک ممکن است یک مربی را استخدام کند که در بازاریابی رسانه های اجتماعی، نوشتن طرح های تجاری، مدیریت پروژه، منابع انسانی یا هر زمینه دیگری متخصص باشد.


چگونه مربی کسب و کار مناسب را پیدا کنیم

مهم ترین چیزی که باید در هنگام جستجوی یک مربی کسب و کار به خاطر بسپارید این است که فردی را بیابید که آموزش، پیشینه و مهارت هایش بیشتر با اهداف خاص شما مطابقت داشته باشد. مربیان زیادی با تخصص های مختلف وجود دارند، و موفقیت نهایی شما تا حد زیادی به یافتن مربی با بهترین "مناسب" برای موقعیت خاص شما بستگی دارد.

از آنجایی که یافتن تناسب مناسب بسیار مهم است،اولین مربی را که با او صحبت می کنید استخدام نکنید. در عوض، توصیه می‌کنیم حداقل با 3 و در حالت ایده‌آل با 4 یا 5 نفر صحبت کنید تا کسی را پیدا کنید که در طول چند ماه با او راحت‌تر کار کنید. تقریباً همه مربیان حرفه ای یک مشاوره رایگان 15 یا 20 دقیقه ای ارائه می دهند تا به شما کمک کنند تعیین کنید که آیا آنها مربی مناسب شما هستند یا خیر.

اگر نسبتاً در مورد آنچه در یک کوچ به دنبال آن هستید مطمئن هستید، می توانید لیستی از صدها کوچ با چندین تخصص را در فهرست مربیان حرفه ای کسب و کار پیدا کنید .


پیدا کردن مربیان کسب و کار برای یک تیم تجاری

آیا در یک موقعیت مدیریتی به دنبال مربی برای شرکت خود هستید؟ آیا در یافتن و دانستن اینکه کدام مربیان کسب و کار نیازهای شما را برآورده می کنند، مشکل دارید؟ این یک چالش رایج برای صاحبان کسب و کار، مدیران عامل، مدیران منابع انسانی و منابع انسانی است که می خواهند کوچینگ را به سازمان خود وارد کنند، زیرا صنعت مربیگری بسیار شکسته است. ارائه دهندگان خدمات انفرادی زیادی وجود دارند، اما تعداد کمی از سازمان های مربیگری وجود دارند که طیف وسیعی از مربیان را برای مطابقت مؤثر با مربیان و مشاغل (چه بزرگ و چه کوچک) دارند.


منبع مجله تجاری آیو


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده