خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» بهترین جایگزین ها در آشپزی برای آرد نخودچی

بهترین جایگزین ها در آشپزی برای آرد نخودچی

بهترین جایگزین آرد نخودچی چیست؟

آرد نخودچی نام های مختلفی دارد! ممکن است آرد نخود را با برچسب: گرم، چانا، گاربانزو، لوبیا سیسی یا بزان ببینید. همه این آردها یکی هستند - آرد ریز آسیاب شده از نخود خشک! آرد نخود به رنگ زرد کم رنگ تا سفید است و از درشت تا فوق ریز متغیر است.

همانطور که می دانید نخود که سرشار از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر و آهن است. آنها فاقد گلوتن هستند و یکی از خامه ای ترین و خوشمزه ترین لوبیاها هستند!


نخود در دستور العمل های هندی، کارائیب و خاورمیانه محبوب است، اما یافتن کشوری در جهان که عاشق نخود نباشد دشوار است! برخی از محبوب ترین غذاهای مبتنی بر نخود شامل هوموس ، سوکا، فلافل ، پاپادام، پاکورا، چانا و چوله است. نخود نیز جزء اصلی آکوافابا است که به سرعت تبدیل به یک جایگزین محبوب تخم مرغ های گیاهی می شود. 


هنگام آسیاب کردن، آرد نخودچی را می توان در انواع غذاها، به ویژه در محصولات پخته شده، استفاده کرد، جایی که طعم شیرین و غنی و همچنین مقدار زیادی مواد مغذی می دهد که ممکن است با آرد دیگری دریافت نکنید. آرد نخود به راحتی در دسترس و نسبتاً مقرون به صرفه است، بنابراین باید در دسترس باشد. اما اگر نمی توانید آرد نخود را پیدا کنید یا به دنبال بازی در آشپزخانه و امتحان کردن برخی از گزینه های جایگزین هستید، ما شما را راهنمایی میکنیم. در اینجا 9 جایگزین برتر آرد نخودچی ما آمده است! 

طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن مطلب مرتبط طرز تهیه چیز کیک پنیری بدون گلوتن


آرد نخود که به آن آرد بیسان، گرم یا گاربانزو نیز گفته می شود از نخود آسیاب شده که به لوبیا گاربانزو نیز معروف است، تهیه می شود. این یک عنصر محبوب در غذاهای هندی و پاکستانی است و در حال تبدیل شدن به جریان اصلی در آشپزی غربی است. آرد نخود بدون گلوتن، سرشار از پروتئین و فیبر است و طعم آجیلی دارد که هم در غذاهای شیرین و هم در غذاهای شور به خوبی کار می کند. 


1. خودتان آرد نخود درست کنید!

درست کردن آرد نخودچی نسبتاً آسان است، با فرض اینکه یک مخلوط کن یا آسیاب غذای پرقدرت دارید! اگر این کار را می کنید، توصیه می کنیم حداقل یک بار خودتان آن را بسازید!

باید مطمئن شوید که نخود را تا زمانی که آرد خیلی ریز شود خرد کنید. شما می توانید با مخلوط کردن در مقدار زیاد برای چند دقیقه، صاف کردن (مواظب هر گونه توده یا سنگ کوچکی که می تواند در لوبیا خشک پیدا شود!) و دوباره مخلوط کردن به این کار دست پیدا کنید.


نتیجه یک آرد بسیار ریز و پودری خواهد بود. همچنین می توانید از آسیاب مواد غذایی مانند Nutri-Mill یا چیزی شبیه آن استفاده کنید و لوبیاها را در دسته های کوچک خرد کنید. آرد نخود خانگی بسیار تازه و از نظر طعم برتر خواهد بود!


اگر نخود خشک در دست دارید، این گزینه بسیار توصیه می شود. فقط حواستان باشد، این روند می تواند بسیار طولانی باشد!

2. آرد گندم

گندم نیز مانند نخود، گیاه دیگری است که سرشار از مواد مغذی مانند کربوهیدرات، مواد معدنی و فیبر است. آرد گندم در محصولات پخته شده در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرد و به دلیل طعم و مزه و غذای آن ارزشمند است.

با این حال، آرد گندم برای کسانی که آلرژی به گلوتن دارند، که به طور فزاینده ای رایج می شود، مناسب نیست. آرد گندم و آرد نخودچی را می توان به نسبت 1: 1 استفاده کرد و قیمت آن تقریباً یکسان است، بنابراین اگر گلوتن مشکلی نداشته باشد، جایگزین بسیار خوبی است. اگر گلوتن مشکل زاست، چندین گزینه مناسب دیگر در این لیست وجود دارد!

3. سایر آردهای لوبیا (فاوا، کلیه، لوبیا سیاه)

انواع مختلفی از آرد لوبیا در بازار وجود دارد که همه آنها فواید (و معایب!) مشابه آرد نخودچی دارند. مزایا شامل این واقعیت است که همه این آردها دارای مواد مغذی و طعم بالایی هستند و فاقد گلوتن هستند.

اما ممکن است کمی گران باشند و پیدا کردن آنها دشوار باشد. هر آرد لوبیا را می توان به نسبت 1 به 1 استفاده کرد و ما طعم باقالی را به عنوان بهترین طعم توصیه می کنیم زیرا از نظر رنگ و بافت بیشتر به آرد نخودچی شباهت دارد.

4. آرد کینوا

این آرد از کینوآ ریز آسیاب شده تهیه می‌شود که از نظر فنی به‌جای پالس یا دانه، علف است. کینوا، مانند نخود، فوق العاده سالم است! کینوا سرشار از فیبر، کربوهیدرات و مواد معدنی است. همچنین سرشار از پروتئین است که بالاترین مقداری است که می توانید در یک غذای گیاهی دریافت کنید. کینوا همچنین فاقد گلوتن است، بنابراین می توان از آن به نسبت 1: 1 در دستور العمل های مبتنی بر آرد نخود استفاده کرد. پایین دست؟


آرد کینوا می تواند بسیار گران باشد! به دلیل محتوای چربی آن، به سرعت فاسد می شود و باید در عرض چند هفته استفاده شود. (شما می توانید خودتان آن را خیلی سریع درست کنید یا از هر فروشگاه مواد غذایی سالم بخرید!) آرد کینوا نیز طعمی شبیه به کینوآ دارد بنابراین اگر به دنبال چیزی خنثی هستید، آرد متفاوتی از این لیست مانند آرد ذرت یا جو دوسر را توصیه می کنیم.


آرد کینوا را می توان در اکثر دستور العمل ها جایگزین آرد نخود کرد. به سادگی از همان مقدار آرد کینوآ که از آرد نخود استفاده می کنید استفاده کنید. هنگام استفاده از آرد کینوا در محصولات پخته شده، ممکن است لازم باشد یک یا دو تخم مرغ اضافی اضافه کنید تا خمیر به هم بچسبد.

آرد کینوا به سرعت مایع را جذب می کند، بنابراین مواد مرطوب را به آرامی اضافه کنید و مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند. محصولات پخته شده با آرد کینوا بافت کمی متراکم تری نسبت به محصولات پخته شده با آرد گندم دارند. این کاملا طبیعی است!


5. آرد جو دوسر

جو دوسر، مانند نخود، به راحتی در دسترس است و بنابراین نسبت به برخی از این گزینه های دیگر ارزان تر است. آنها اغلب بدون گلوتن هستند، اما گاهی اوقات جو دوسر با محصولات گندم فرآوری می شود، بنابراین اگر گلوتن مشکلی دارد، مطمئن شوید که به دنبال آرد جو دوسر بدون گلوتن هستید!


آرد جو دوسر ایده آل است زیرا ارزان است، طعمی نسبتاً خنثی (و امیدوارم بدون گلوتن) و بی رنگ است. درست کردن آن نیز بسیار آسان است و برای این مخلوط به یک مخلوط کن فانتزی و پرقدرت نیاز نخواهید داشت... فقط یک مخلوط کن معمولی یا غذاساز!


شما باید حدود 20 درصد بیشتر از آرد جو دوسر در غذای پخته استفاده کنید زیرا حجم آرد جو دوسر متفاوت است. در غیر این صورت یک جایگزین عالی برای هر آردی مخصوصاً آرد نخودچی است!


به ازای هر فنجان آرد نخود، ۱ فنجان آرد جو دوسر را جایگزین کنید.

آرد جو دوسر از آرد نخود سنگین تر است، بنابراین ممکن است لازم باشد 1 تا 2 قاشق غذاخوری مایع اضافی به دستور غذا اضافه کنید.

آرد جو دوسر کمی طعم آجیلی به دستور غذای شما اضافه می کند، بنابراین اگر به دنبال طعم خنثی تری هستید، به جای آن از آرد برنج استفاده کنید.


6. آرد بادام

آرد بادام (یا آرد، همانطور که گاهی اوقات به آن می گویند) از بادام ریز آسیاب شده خام و پوست کنده تهیه می شود. کمی شیرین است و شیرینی های خوشمزه و بدون گلوتن درست می کند! آرد بادام سرشار از مواد مغذی، به ویژه فیبر و پروتئین، جایگزینی عالی برای آرد نخودچی است و می‌توان آن را به نسبت ۱:۱ استفاده کرد. کربوهیدرات کمتری دارد، به این معنی که برای رژیم های خاص مناسب تر است.


از طرف دیگر، کنجاله بادام می تواند بسیار گران باشد و برای افرادی که به آجیل حساسیت دارند، مناسب نخواهد بود. برای کسانی که به گلوتن حساسیت دارند یا از رژیم پالئو پیروی می کنند، آرد نخود را با آرد بادام جایگزین کنید. تهیه شده از بادام آسیاب شده، سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و چربی های سالم است.


هنگام پخت با آرد بادام، مهم است که رطوبت اضافی را به شکل تخم مرغ، روغن یا کره آجیل اضافه کنید. این به جلوگیری از خشک شدن بیش از حد محصولات پخته شده کمک می کند. آرد بادام را می توان به عنوان جایگزین 1:1 برای آرد نخودچی در اکثر دستور العمل ها استفاده کرد. با این حال، ممکن است لازم باشد کمی نسبت ها را آزمایش کنید تا به نتایج دلخواه برسید.


برای بهبود ظاهر و ساختار محصولات پخته شده با آرد بادام، به ازای هر فنجان آرد یک قاشق چایخوری بیکینگ پودر اضافه کنید. آرد بادام را می توان در یخچال یا فریزر نگهداری کرد تا ماندگاری آن افزایش یابد.


7. آرد ذرت

متفاوت از آرد ذرت یا نشاسته ذرت ، آرد ذرت از ذرت ریز آسیاب شده تهیه می شود.

در محصولات پخته شده مکزیکی ارزشمند است، اما اغلب به دلیل قیمت پایین و بافت خوب آن استفاده می شود. آرد ذرت طعم مشخصی شبیه ذرت دارد، بنابراین اگر از آرد ذرت به جای آرد نخودچی استفاده می کنید، این را در نظر بگیرید! آرد ذرت نیز بدون گلوتن است و هر چیز پخته شده ای را لطیف و خوشمزه می کند!

8. آرد برنج قهوه ای

هم چنین آرد برنج بدون گلوتن و سرشار از مواد مغذی، گزینه ای عالی برای استفاده به جای آرد نخودچی است. آرد برنج قهوه ای عمدتاً در محصولات پخته شده بدون گلوتن استفاده می شود زیرا به راحتی در دسترس و ارزان است.


اگرچه اغلب در مخلوط استفاده می شود، زیرا آرد برنج قهوه ای می تواند کمی بافت شنی داشته باشد و رنگ آن کمی قهوه ای است. این را در نظر داشته باشید و با خیال راحت از هر یک از آردهای این لیست در ترکیب با آرد برنج قهوه ای استفاده کنید.


آرد برنج قهوه ای یک جایگزین عالی برای آرد نخودچی برای کسانی است که به گلوتن حساسیت دارند یا آلرژی دارند. این طعم کمی آجیلی دارد و می توان آن را به جای آرد گندم در بسیاری از دستور العمل ها استفاده کرد. در اینجا چند نکته برای استفاده از آرد برنج قهوه ای وجود دارد:هنگام پخت با آرد برنج قهوه ای، از آرد نخودچی به نسبت 1:1 استفاده کنید .


از آرد برنج قهوه ای می توان برای تهیه پنکیک، وافل، نان سریع و کلوچه استفاده کرد. همچنین می توان از آن به عنوان پوشش برای غذاهای سرخ شده استفاده کرد.


9. آرد عدس

چه آرد عدسی که انتخاب می‌کنید خانگی باشد یا از فروشگاه، بسیار شبیه به آرد نخودچی است، زیرا از نوع دیگری تهیه می‌شود که ممکن است از قبل در کابینت خود داشته باشید!


10.آرد باقلا

همانطور که هر نانوایی می داند، آرد یک عنصر کلیدی در بسیاری از دستور العمل ها است. این ساختار را فراهم می کند و به اتصال سایر مواد به یکدیگر کمک می کند. با این حال، همه آردها یکسان ایجاد نمی شوند. به عنوان مثال آرد نخود نوعی آرد است که از نخود آسیاب شده تهیه می شود. محتوای پروتئین بالایی دارد و اغلب در پخت بدون گلوتن استفاده می شود. از طرف دیگر آرد باقالی از باقالی آسیاب شده تهیه می شود. پروتئین آن مشابه آرد نخودچی است اما کالری و کربوهیدرات کمتری دارد. در نتیجه، می تواند یک جایگزین عالی برای کسانی باشد که به دنبال کاهش مصرف کربوهیدرات یا کالری هستند.


از آرد باقلا و آب به مقدار مساوی برای تهیه دوغاب استفاده کنید. این کار به چسباندن مواد به هم و جلوگیری از خشک شدن آنها کمک می کند. برای جبران کمبود رطوبت آرد باقلا، مایع اضافی به دستور اضافه کنید. این کمک می کند تا محصول نهایی مرطوب و خوشمزه بماند. از آرد باقالی کمتر از آرد نخود استفاده کنید.


11. آرد ارزن

آرد ارزن یک جایگزین عالی بدون گلوتن برای آرد نخودچی است و می توان از آن در انواع دستور العمل ها استفاده کرد. آرد ارزن را می توان به جای آرد نخودچی در اکثر دستور پخت ها استفاده کرد. به سادگی از همان مقدار آرد ارزن که از آرد نخود استفاده می کنید استفاده کنید.


آرد ارزن کمی شیرین تر از آرد نخودچی است، بنابراین اگر از آرد ارزن استفاده می کنید، ممکن است بخواهید شکر را در دستور غذای خود کاهش دهید. از آرد ارزن می توان برای تهیه نان ، کیک و کلوچه بدون گلوتن استفاده کرد . همچنین می توان از آن به عنوان قوام دهنده سوپ و سس استفاده کرد.

هنگام نگهداری آرد ارزن، حتما آن را در ظرف دربسته نگهداری کنید. آرد ارزن اگر در معرض رطوبت یا رطوبت قرار گیرد به سرعت خراب می شود.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  تهران وکیل   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده