دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» 5 جایگزین عالی برای شکر قهوه ای در آشپزی

5 جایگزین عالی برای شکر قهوه ای در آشپزی

آیا شکر قهوه ای بهتر از شکر سفید است؟

از دیدگاه تغذیه، هیچ مزیتی برای استفاده از شکر سفید نسبت به شکر قهوه ای یا بالعکس وجود ندارد ،ا ز نظر تغذیه ای، همه قندهای طبیعی دارای ارزش غذایی نسبتاً قابل مقایسه با تقریباً 15 کالری در هر قاشق چای خوری (4.2 گرم) هستند.


شکر قهوه ای به دلیل وجود ملاس طبیعی دارای رنگ طلایی یا قهوه ای است. اغلب این شکلی از شکر تصفیه نشده (یا گاهی اوقات تا حدی تصفیه شده) است، اما می توانید شکر قهوه ای را نیز پیدا کنید که به سادگی شکر سفید با ملاس اضافه شده است. هر جایی بین 3 تا 10 درصد ملاس در شکر قهوه ای تجاری امکان پذیر است. 


در اوایل دهه 1900، شکر قهوه ای به طور گسترده مورد استفاده قرار گرفت و ترجیح داده می شد، زیرا تولید آن ارزان تر بود و برخی از نانوایان معتقد بودند که طعم عالی دارد. بعدها، کمپینی علیه شکر قهوه‌ای به راه افتاد که نشان می‌دهد شکر قهوه‌ای از نظر کیفیت پایین‌تر است.


چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟

امروزه، هم شکر قهوه‌ای و هم شکر سفید محبوب هستند – با شکر قهوه‌ای که جزء اصلی در دستور العمل‌های خاص، به‌ویژه شیرینی زنجبیلی، پای و نان‌های خاص است. شکر قهوه ای طعمی قوی و غنی دارد و همچنین فوق العاده شیرین است. همچنین بسیار ریز آسیاب شده و برای مخلوط کردن با آرد یا خامه کردن با کره عالی است. 


تنها نقطه ضعف استفاده از شکر قهوه ای این است که می تواند هر چیزی را که آماده می کنید تغییر رنگ دهد، بنابراین اگر به دنبال یک شیرینی یا نان سفید کم رنگ هستید، احتمالاً شکر سفید بهترین گزینه برای شما خواهد بود. اگر به دنبال رنگ تیره‌تری هستید، مانند کارامل، لعاب یا سوپ، شکر قهوه‌ای به دلیل رنگ تیره طبیعی آن افزودنی عالی است .


شکر قهوه‌ای به دلیل محتوی ملاس، تمایل به جمع شدن دارد - مشکلی که می‌توان آن را به راحتی با استفاده از یک کیسه سفالی یا حتی یک تکه نان در ظرف شکر قهوه‌ای حل کرد تا از رطوبت بیش از حد و ایجاد توده جلوگیری شود. همچنین می توانید شکر قهوه ای را منجمد کنید تا از گلوله شدن آن جلوگیری کنید.

وزن شکر قهوه‌ای با سایر قندها متفاوت است، بنابراین توصیه می‌شود همیشه شکر قهوه‌ای را بسته‌بندی کنید، مگر اینکه در دستور غذا مشخص شده باشد. برای بسته بندی یک فنجان، به سادگی فنجان را با شکر قهوه ای پر کنید و با پشت قاشق یا کاردک روی آن فشار دهید و به پر کردن آن ادامه دهید تا فنجان پر شود. اگر شکر قهوه ای ندارید، در اینجا لیستی از جایگزین های شکر قهوه ای وجود دارد که به همان میزان شیرین عمل می کنند!


1. شکر سفید (با یا بدون ملاس)

هر دستور پختی که به شکر قهوه ای نیاز دارد، شکر سفید را با نسبت ساده 1:1 به عنوان جایگزین مصرف می کند. اگر به دنبال آن طعم غنی و شکر قهوه ای هستید، می توانید به هر فنجان شکر سفید 2 قاشق غذاخوری ملاس اضافه کنید تا 1 فنجان شکر قهوه ای به خودتان بدهید.

این نه تنها به طعمی که شکر قهوه ای به آن معروف است می افزاید، بلکه به شکر سفید رنگ غنی، عمیق و تیره ای می دهد که عاشقان شکر قهوه ای طرفدار آن هستند! اگر تصمیم دارید ملاس اضافه نکنید و از شکر سفید مستقیم استفاده کنید، محصولات پخته شده شما ممکن است کمتر جویدنی و کمی سفت تر شوند.

2. شربت افرا

شربت افرا دو چیز مشترک با شکر قهوه ای دارد: هر دو قهوه ای تیره و خوشمزه هستند! در واقع، اگر بخواهید شکر قهوه‌ای را ذوب کنید و به مایع تبدیل کنید، تشخیص آن‌ها برایتان سخت خواهد بود.

البته تفاوت اصلی در طعم است. شکر قهوه ای آن طعم ملاس را دارد و البته شربت افرا آن طعم افرای لذیذ و منحصر به فرد را دارد... اما در غیر این صورت، این دو محصول در هر دستور العملی به طرز قابل ملاحظه ای مشابه عمل خواهند کرد.

از آنجایی که شکر قهوه ای یک شکر جامد و شربت افرا مایع است، ممکن است لازم باشد مقدار آن را در دستور العمل های خود تنظیم کنید. برای محصولات پخته شده، به ازای هر ¾ فنجان شکر قهوه ای به 1 فنجان شربت افرا نیاز دارید، و ممکن است لازم باشد یک یا دو قاشق غذاخوری آرد اضافه کنید تا مایع اضافه شده را به حساب بیاورید، بنابراین به این موضوع توجه داشته باشید.

همچنین می توانید سعی کنید محصولی به نام شکر افرا پیدا کنید که در اصل یک نسخه آب شده از شربت افرا است. گران است اما می توان آن را 1:1 با شکر قهوه ای برای همه دستور العمل های شیرین خود استفاده کرد!

3.عسل

یکی دیگر از شیرین کننده های مایع عالی که طعمی عمیق و منحصر به فرد دارد عسل است! عسل به عنوان یک جایگزین خوب شکر قهوه ای عالی است و مطمئناً هیچ یک از طعم های آن را به خطر نمی اندازید! برای هر ¾ فنجان شکر قهوه ای به 1 فنجان عسل نیاز دارید و ممکن است لازم باشد دستور پخت خود را با اضافه کردن مقداری آرد اضافه کنید.


عسل زودتر از شکر کاراملی می‌شود، بنابراین ممکن است لازم باشد دمای محصولات پخته شده را کاهش دهید یا برای جلوگیری از سوختن آن‌ها را برای مدت زمان کمتری بپزید. در اینجا از بهترین قضاوت خود استفاده کنید، به خصوص اگر یک دستور غذای کاملاً جدید را امتحان می کنید. 


4. شکر توربینادو یا دمرارا

هر دو این قندهای خام بسیار شبیه به شکر قهوه ای هستند زیرا آنها محصولات شکر تصفیه نشده هستند که ملاس به طور کامل حذف نشده است. این قندها درشت تر و گاهی سبک تر از شکر قهوه ای هستند. آنها همچنین رطوبت بسیار کمتری دارند و به عنوان قندهای بسیار خشک در نظر گرفته می شوند، بنابراین شما میخواهید از آنها با دستور العمل هایی که رطوبت اضافی وجود دارد استفاده کنید.


این قندها به دلیل خشکی خود مانند شکر سفید عمل می کنند و تمایلی به جمع شدن ندارند که برای کافی شاپ ها و نانوایی ها خوب است. این قندها معمولا دانه دانه هستند، بنابراین اگر دستور پخت شما پخته نمی شود، سعی کنید ابتدا آنها را در مقداری کره ذوب کنید.


بسیاری از مردم دوست دارند این دو نوع قند را به قهوه خود اضافه کنند، تا یک فنجان عالی داشته باشند... پس این موضوع برای هر چیزی که در حال پختن هستید نیز صادق است! ممکن است برخی فروشگاه‌ها این قندها را حمل نکنند و کمی گران‌تر هستند، اما اگر شکر قهوه‌ای نداشته باشید و بتوانید 1:1 از آن‌ها استفاده کنید ارزشش را دارند. 

5. شکر موسکووادو

همچنین به عنوان یک شکر خام در نظر گرفته می شود، موسکووادو حاوی ملاس بسیار بیشتری است و بسیار تیره است. همچنین کاملاً چسبنده است و در لمس تقریباً خیس به نظر می رسد. به دلیل محتوای ملاس بالایی که دارد، تمایل به جمع شدن کمی دارد، بنابراین ممکن است لازم باشد ابتدا آن را الک یا آسیاب کنید.


شکر موسکووادو به ویژه در محصولات پخته شده با زنجبیل، ترافل یا سس ها خوب است، زیرا طعم ملاس شدید آن به خوبی با تندی زنجبیل جفت می شود، اما صادقانه بگویم، این شکر در هر چیزی عالی است! اگر در حال پختن چیزی برای شخصی خاص هستید، موسکووادو یک انتخاب عالی است!


از آنجایی که شکر موسکووادو بسیار کمتر از هر نوع شکر دیگر تصفیه شده است، به عنوان گزینه سالم تری در نظر گرفته می شود - حاوی مواد معدنی بیشتری نسبت به شکر تصفیه شده است. با این حال، مهم است که به یاد داشته باشید که شکر هنوز هم شیرین است و صرف نظر از نوع آن باید در حد اعتدال مصرف شود!


وقتی صحبت از آن می شود، شکر قهوه ای مورد علاقه بسیاری است. این تا حدی به دلیل مقرون به صرفه بودن و دسترسی آن است، اما بیشتر به دلیل طعم غنی آن است که در درجه اول به دلیل محتوای ملاس آن است. شکر قهوه ای را می توان در هر جایی که می توان از شکر سفید استفاده کرد استفاده کرد، اما روی رنگ و بافت تمام شده هر چیزی که در حال پخت هستید تأثیر می گذارد.


دفعه بعد که به مقداری شکر نیاز داشتید آن را امتحان کنید - برای شیرین کردن نان ها یا کلوچه ها، درست کردن کیک و .. از تفاوت شکر قهوه ای در دستور العمل های شما متعجب و شگفت زده خواهید شد! رنگ، طعم، شیرینی و جذابیت را اضافه می کند و هر کدام از این جایگزین ها همین کار را می کنند! 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده