خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» آیا می توان گوجه فرنگی را در آفتاب خشک کرد؟

آیا می توان گوجه فرنگی را در آفتاب خشک کرد؟

انتخاب و نگهداری گوجه فرنگی خشک شده  

گوجه‌فرنگی‌های خشک شده در آفتاب، گوجه‌فرنگی‌های رسیده‌ای هستند که پس از گذراندن بیشتر زمان خشک شدن در زیر نور خورشید، بیشتر محتوای آب خود را از دست می‌دهند. این گوجه‌فرنگی‌ها معمولاً قبل از قرار گرفتن در معرض آفتاب به منظور بهبود کیفیت، با دی اکسید گوگرد یا نمک از قبل تصفیه می‌شوند. به طور معمول، گوجه‌فرنگی‌ها 4 تا 10 روز را در آفتاب می‌گذرانند تا فرآیند خشک‌ کردن در آفتاب کامل شود. گوجه فرنگی گیلاسی 88 درصد از وزن اولیه (تازه) خود را از دست می دهد، در حالی که گوجه فرنگی های بزرگتر می توانند تا 93 درصد وزن خود را در طول این فرآیند از دست بدهند. در نتیجه، برای تهیه یک کیلوگرم گوجه فرنگی خشک شده، بین 8 تا 14 کیلوگرم گوجه فرنگی تازه نیاز است.


پس از عمل، میوه های گوجه فرنگی ارزش غذایی خود را حفظ می کنند. گوجه فرنگی سرشار از لیکوپن، آنتی اکسیدان و ویتامین C است. محصولات نهایی ممکن است حاوی 2 تا 6 درصد نمک باشند و می توانند سهم قابل توجهی در مصرف روزانه داشته باشند. گوجه فرنگی خشک شده را می توان در انواع مختلفی از دستور العمل ها استفاده کرد و در اشکال، رنگ ها و گوجه فرنگی های مختلف موجود است. به طور سنتی، آنها از گوجه فرنگی خشک آلو قرمز تهیه می شدند، اما می توان آنها را در انواع زرد خریداری کرد. گوجه فرنگی خشک شده نیز به صورت رب یا پوره موجود است. همچنین ممکن است گوجه فرنگی خشک شده در روغن زیتون همراه با سایر مواد مانند رزماری، ریحان، پاپریکا خشک و سیر نگهداری شود.


نکات آشپزی گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب

گوجه فرنگی خشک شده دقیقاً همان چیزی است که از نام آنها پیداست: گوجه فرنگی هایی که در آفتاب خشک شده اند. در نتیجه، گوجه فرنگی بیشتر محتوای مایع خود را از دست می دهد و آن را چروکیده، تا حدودی جویدنی، شکلی عجیب و قرمز تیره می کند. پس از خشک شدن، طعم گوجه‌فرنگی بسیار شدیدتر می‌شود، بنابراین گوجه‌فرنگی‌های آفتاب‌زده را نباید جایگزین در دستور غذا کرد.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


انتخاب گوجه فرنگی خشک شده

هنگام خرید گوجه فرنگی خشک شده، می توانید گوجه فرنگی خشک بسته بندی شده یا گوجه فرنگی روغنی را انتخاب کنید. بسته‌بندی‌های خشک مانند میوه‌های خشک فروخته می‌شوند و قبل از استفاده در دستور العمل‌هایی که در مایع پخته نمی‌شوند، مانند سالاد باید دوباره ترکیب شوند. شما می‌توانید گوجه‌فرنگی‌های خشک شده با روغن را پیدا کنید که به روش‌های مختلف ارائه می‌شوند - گوجه‌فرنگی ممکن است کامل، خرد شده باشد، و ممکن است سبزیجات و یا ادویه‌ها به روغن اضافه شده باشد. قبل از خرید، برچسب روی شیشه را به دقت بخوانید تا مطمئن شوید .


استفاده از گوجه فرنگی خشک بسته بندی شده

گوجه‌فرنگی‌های خشک شده باید قبل از استفاده مجدداً در روغن قرار داده شوند (مگر اینکه در مایع پخته شوند). این یک فرآیند بسیار ساده است: فقط اجازه دهید به مدت 30 دقیقه در آب گرم خیس بخورند تا نرم و انعطاف پذیر شوند، آبکش کنید (مایع را نگه دارید تا طعم و مزه را به مایه ها و سس ها اضافه کنید)، خشک کنید و طبق دستور العمل خود استفاده کنید.


همچنین می توانید از آبگوشت یا سایر مایعات پخت و پز برای نرم کردن استفاده کنید. پس از آماده شدن، ظرف چند روز از آنها استفاده کنید یا در روغن زیتون نگهداری کنید و تا دو هفته در یخچال نگهداری کنید. برای تازه گی و نرم شدن گوجه فرنگی خشک شده در روغن، به سادگی گوجه فرنگی های خشک را در یک شیشه بریزید، روی گوجه فرنگی های خشک را با روغن بپوشانید و به مدت 24 ساعت در یخچال قرار دهید.


درست کردن گوجه فرنگی خشک شده توسط خودتان ، چه مقدار زیادی گوجه فرنگی داشته باشید، یا فقط بخواهید خود را در خشک کردن آن در خانه امتحان کنید، تهیه گوجه فرنگی خشک شده در خانه کار چندان سختی نیست. می‌توانید این کار را به روشی که ایتالیایی‌ها سال‌ها انجام می‌دهند انجام دهید و گوجه‌فرنگی‌های خرد شده را به‌مدت چهار روز یا بیشتر در معرض نور خورشید قرار دهید (تعداد تجهیزات و اقدامات احتیاطی لازم است) یا می‌توانید گوجه‌فرنگی را در فر یا در دستگاه خشک کن خانگی مواد غذایی خشک کنید. همه روش ها نتایج رضایت بخشی را ارائه می دهند.


انتخاب و نگهداری گوجه فرنگی خشک شده در آفتاب

گوجه فرنگی خشک شده در سالاد و پیتزا پرطرفدار است. بسیاری از مردم متوجه می شوند که طعم شیرین ترش شدیدتری نسبت به گوجه فرنگی معمولی دارند. این و ترد بودن آنها چیزی است که آنها را در غذاهای خاص بسیار محبوب می کند. هر نوع گوجه فرنگی را می توان برای گوجه فرنگی خشک شده استفاده کرد و بسته به نوع استفاده شده، طعم آن کمی تغییر می کند. اگر حوصله و هوشیاری داشته باشید به راحتی می توانید گوجه فرنگی خشک شده را در خانه درست کنید.


استفاده از دستگاه آب‌گیری یا خشک کن خانگی غذا می‌تواند به شما کمک کند تا سریع و ایمن گوجه‌فرنگی‌های خشک شده را بدون نیاز به یک یا دو روز آفتابی درست کنید. از فر شما برای خشک کردن سریع گوجه فرنگی نیز می توان استفاده کرد. اما اگر مسیر سنتی را دوست دارید، دستور العمل های زیادی وجود دارد که می توانید در خانه امتحان کنید. اگر در یک منطقه ابری با آفتاب کم زندگی می کنید، ممکن است مسیر خانگی برای شما مناسب نباشد - اما اشکالی ندارد! گزینه های زیادی در فروشگاه وجود دارد که سالم و خوشمزه هستند. آنها در وقت شما نیز صرفه جویی می کنند.


انتخاب گوجه فرنگی خشک شده

انواع مختلفی دارد. اغلب آنها یا بسته بندی روغنی هستند یا به صورت خشک فروخته می شوند. انتخاب شما یک موضوع ترجیح شخصی است.

در حالی که گوجه‌فرنگی‌های روغنی با کیفیت بالا وجود دارد، اما باید مراقب خریدهای خود باشید. بسیاری از گوجه فرنگی های خشک شده تجاری که در روغن بسته بندی می شوند از روغن پایینی استفاده می کنند و ممکن است بیش از حد چاشنی شوند. با استفاده از گوجه‌فرنگی خشک، اضافه کردن روغن زیتون خوب و نگهداری در یخچال می‌توانید این مشکل را به راحتی برطرف کنید.


ادویه ها

بسته بندی گوجه فرنگی خشک شده در روغن و ادویه جات راهی عالی برای طعم دادن است. در حالی که می توانید از هر ادویه ای که دوست دارید استفاده کنید،


در اینجا برخی از رایج ترین ادویه های مورد استفاده آورده شده است:

پونه کوهی

جعفری

آویشن

رزماری

فلفل قرمز

مریم گلی خرد شده

سیر

همانطور که احتمالاً می توانید بگویید، این یک لیست مواد تشکیل دهنده بسیار تحت تأثیر ایتالیایی است. گوجه‌فرنگی‌های خشک شده در آفتاب از ایتالیا سرچشمه می‌گیرند، جایی که گوجه‌فرنگی‌ها روی سقف‌های سرامیکی گذاشته می‌شوند تا خشک شوند. این همچنین به این معنی است که اگر گوجه فرنگی خشک شده خود را ادویه می‌کنید، می‌توانید از یک ترکیب چاشنی ایتالیایی برای طعم‌دهی سریع و عالی استفاده کنید.


ذخیره سازی

گوجه فرنگی های خشک خانگی را باید در یک کیسه یا ظرف دربسته قرار دهید و برای ماندگاری مطلوب در یخچال یا فریزر به مدت شش تا نه ماه نگهداری کنید. قبل از یخ زدن مطمئن شوید که رطوبت روی آنها وجود ندارد تا از سیاه شدن در فریزر جلوگیری شود.

گوجه‌فرنگی‌های خشک تجاری باز نشده بدون نگهداری در یخچال به مدت شش تا نه ماه خوب هستند. پس از باز کردن باید آنها را در یخچال یا فریز کنید. پس از باز شدن آنها باید ظرف چند هفته از آنها استفاده کنید.

هنگامی که نوع روغنی را در خانه بسته بندی می کنید، حتما آنها را در یخچال نگهداری کنید، به خصوص زمانی که سبزی یا سیر تازه اضافه می کنید تا از خطر بوتولیسم جلوگیری شود. پس از باز شدن، گوجه‌فرنگی‌های خشک بسته‌بندی شده با روغن باید در یخچال نگهداری شوند و ظرف دو هفته استفاده شوند.


استفاده از گوجه فرنگی بسته بندی شده با روغن

طعم گوجه فرنگی خشک شده کاملاً شدید، غلیظ و کمی شور است، بنابراین مقدار کمی از آن بسیار زیاد است. بسیاری از مردم، به ویژه کودکان، از خوردن گوجه فرنگی خشک شده به عنوان یک میان وعده لذت می برند. اگرچه با پاستا فوق العاده است، اما گوجه فرنگی خشک شده با بسیاری از غذاهای دیگر از جمله سبزیجات، گوشت و حتی نان نیز خوش طعم است.

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


irandriedfruit


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   گردشگری ارم بلاگ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 دهکده لاغری تهرانپارس-چربی سوزی و عضله سازی 09194242696 مشاهده