بازدید سایت خود را میلیونی کنید

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 8 جایگزین آسان بجای تخم مرغ در پخت

8 جایگزین آسان بجای تخم مرغ در پخت

اگر تخم مرغ نداشته باشم برای پخت از چه چیزی می توانم استفاده کنم؟

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که هر چیزی را که برای پخت آن کیک خاص نیاز دارید از یخچال و کابینت بیرون بیاورید تا متوجه می شوید که تخم مرغ تمام شده است؟ یا شاید شما در حال پختن چیز خاصی برای مدرسه یا تولد کودک هستید و یا متوجه می شوید که تعدادی از افراد مهمان در گروه آلرژی به تخم مرغ دارنند؟


یا شاید اخیراً گیاهخوار شده اید و مطمئن نیستید که چگونه نان موزی مورد علاقه خود را بدون آن تخم مرغ درست کنید. ما اینجا هستیم تا روز را نجات دهیم و بهترین جایگزین های تخم مرغ را برای همه شرایط به شما ارائه دهیم. ما پایه ها را با میوه ها، دانه ها و حتی جایگزین های لوبیا میگذاریم.

در اینجا 8 گزینه مورد علاقه ما برای تخم مرغ آورده شده است.


1. دانه کتان و آب

دانه کتان یک غلیظ کننده طبیعی است که احتمالاً شناخته شده ترین جایگزین تخم مرغ برای محصولات پخته شده است. امتحان شده، قابل اعتماد و درست است! برای این دستور، می‌خواهید از دانه‌های کتان طلایی (نه تیره) استفاده کنید و مطمئن شوید که ریز آسیاب شده‌اند.

چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟ مطلب مرتبط چگونه رشد مو را افزایش دهیم؟


می توانید این کار را خودتان در یک آسیاب قهوه انجام دهید یا آنها را از قبل آسیاب کنید. برای یک تخم مرغ، باید 1 قاشق غذاخوری دانه کتان را با 3 قاشق غذاخوری آب گرم مخلوط کنید. بگذارید چند دقیقه بماند تا به شکل ژل غلیظی شبیه تخم مرغ درآید.


حالا، بدیهی است که این یک تخم مرغ نیست. شبیه تخم مرغ نیست، مزه تخم مرغ ندارد اما نکته اینجاست که وقتی با این ژل می پزید، مانند تخم مرغ عمل می کند . به همین دلیل، می توانید از دانه کتان به عنوان جایگزین در هر کیک، کلوچه، مافین، کیک کوچک یا سایر محصولات پخته استفاده کنید.


تنها جایی که این کار به خوبی کار نمی‌کند این است که چیزی می‌پزید که باید بسیار سفید بماند (زیرا حتی روشن‌ترین دانه‌های کتان رنگ نامطلوبی به آن اضافه می‌کنند.)

2. دانه چیا

دانه‌های چیا به روشی مشابه دانه‌های کتان عمل می‌کنند و به یک ژل گیاهی تبدیل می‌شوند که غلیظ می‌شود و مانند تخم‌مرغ عمل می‌کند، اما تفاوت این است که می‌توانید از دانه‌های چیا با مایعات خنک و خام استفاده کنید. تمام دانه های چیا برای غلیظ شدن چیزی مانند تخم مرغ کمی زمان دارد.


می‌توانید دانه‌های چیا کامل یا دانه‌های چیا آسیاب شده را به هر مایعی اضافه کنید، آن را کنار بگذارید و در عرض چند دقیقه یا چند ساعت غلیظ شود.این به ویژه هنگام تهیه اسموتی، آیسینگ، پودینگ یا سس که نیازی به پختن ندارند مفید است و به همین دلیل، ما آن را به لیست جایگزین های عالی تخم مرغ اضافه کرده ایم!

3. پوره میوه

به طور خاص موز له شده می تواند در محصولات پخته شده، به ویژه نان های سریع یا کلوچه، بسیار خوب عمل کند. به سادگی از ¼ فنجان موز له شده برای جایگزینی 1 تخم مرغ استفاده کنید.


فقط به خاطر داشته باشید که این یک طعم لطیف موز را به شما می دهد، که ممکن است چیز خوبی باشد اما ممکن است اینطور نباشد، بسته به چیزی که می سازید. یکی دیگر از گزینه های عالی و از نظر طعم خنثی تر، سس سیب است! استفاده از ¼ فنجان سس سیب شیرین نشده برای جایگزینی 1 تخم مرغ برای هر دستور العملی معجزه می کند! 



4. توفو ابریشمی یا نرم

در برخی از محصولات پخته شده، توفوی ابریشمی جایگزین بسیار خوبی برای تخم مرغ است! می توانید آن را از قبل مخلوط کنید یا از توفوی بسیار نرم و ابریشمی استفاده کنید، ابتدا آن را به آرامی در یک کاسه له کنید و سپس از این مخلوط در هر نوع پخته استفاده کنید. از ¼ فنجان توفوی له شده یا پوره شده برای جایگزینی 1 تخم مرغ استفاده کنید.


این برای افراد مبتلا به آلرژی به سویا مناسب نخواهد بود و به دلیل ایجاد یک محصول نهایی متراکم‌تر شناخته شده است، اما همچنان به اندازه کافی کار می‌کند!


5. جایگزین تخم مرغ تجاری

مارک های زیادی وجود دارد و ما همه آنها را در اینجا لیست نمی کنیم، اما می توانید آنها را در هر فروشگاه مواد غذایی بهداشتی یا بخش وگان فروشگاه مواد غذایی خود پیدا کنید. آنها اغلب به صورت پودر هستند که به رنگ سفید خالص هستند و آنها را با آب مخلوط می کنید تا یک ترکیب شیمیایی ایجاد کنید که سپس می توانید از آن به عنوان تخم مرغ استفاده کنید.


مارک‌های دیگری نیز وجود دارند که طبیعی‌تر هستند و حاوی برخی از مواد تشکیل دهنده هستند که قبلاً فهرست کرده‌ایم، و در واقع به رنگ زرد کم‌رنگ شبیه تخم‌مرغ هستند. در هر صورت، این گزینه ها عالی کار می کنند و فوق العاده قابل اعتماد هستند. می‌توانید دستور العمل‌های زیادی در مورد نحوه استفاده صحیح از آنها در اینترنت پیدا کنید، و معمولاً طعم نسبتاً خنثی دارند، هرچند گاهی اوقات کمی شیمیایی.


نقطه ضعف این محصولات این است که می توانند گران باشند، مطمئناً گران تر از تخم مرغ! همچنین، این گزینه باید در یخچال نگهداری شود در حالی که کتان و چیا در قفسه ماندگار هستند.


6. ماست، دوغ یا خامه ترش

این محصولات، از جمله نسخه های گیاهی، هنگام جایگزینی تخم مرغ، غنا و طعم لذیذی را اضافه می کنند، اما همچنین غذای متراکم تری را ایجاد می کنند. از ¼ فنجان برای جایگزینی 1 تخم مرغ استفاده کنید و طبق معمول بپزید.


7.آکوافابا

آکوا در لاتین به معنی آب و فابا به معنی لوبیا است. بنابراین، aquafaba فقط همین است ... آب لوبیا! به طور خاص تر، مایع حبوبات پخته شده است و یک جایگزین تخم مرغ معجزه آسا است - ممکن است باور این موضوع برای شما سخت باشد، و ما قبل از اینکه آن را امتحان کنیم نیز این کار را انجام دادیم.


سه قاشق غذاخوری آکوافابا برابر با یک تخم مرغ است، و به طور خاص، واکنش آکوافابا دقیقاً به همان روشی است که سفیده تخم مرغ تقریباً در همه کاربردها انجام می دهد.


در واقع می‌توانید آکوافابا را با شکر هم بزنید و مرنگی زیبا مانند سفیده تخم‌مرغ درست کنید که می‌توانید آن را آتش بزنید، بپزید یا خام بخورید. شما همچنین می توانید آکوافابا را به هر دستور غذایی که نیاز به تخم مرغ دارد، شیرین یا شور اضافه کنید. آکوافابا نسبتا جدید است، بنابراین ممکن است پیدا کردن دستور العمل های قابل اعتماد آکوافابا دشوار باشد، اما این تنها نقطه ضعف است.


آکوافابا عاری از هرگونه مواد حساسیت زا و بسیار ارزان است، در واقع شما با استفاده از آکوافابا در هزینه خود صرفه جویی می کنید زیرا محصولی است که معمولا دور ریخته می شود! 

آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟ مطلب مرتبط آیا مدیتیشن می تواند افکار منفی را از بین ببرد؟


8. آب گازدار یا آب سودا

تخم‌مرغ اغلب به‌عنوان یک ماده خمیرکننده برای پختن غذاهای پخته شده و نان‌ها استفاده می‌شود، اما می‌توانید با استفاده از آب گازدار به همان چیزی برسید. نان نوشابه ایرلندی یک نمونه عالی از این است!


آب گازدار حباب‌های هوا را اضافه می‌کند و در نتیجه باعث ایجاد خمیر می‌شود، به خصوص اگر با جوش شیرین و اسیدی مانند سرکه سفید یا آب لیمو همراه شود. این همه به دستور غذا بستگی دارد، اما اگر تصمیم گرفتید این یکی را امتحان کنید، برای هر تخم مرغ از 1/4 فنجان آب سودا استفاده کنید. 


تخم مرغ در هنگام پخت بسیار مهم است. آنها نقش مهمی در ایجاد ساختار و ماده در دستور العمل ها و همچنین ثبات در نان ها و خمیرهای سریع دارند. همچنین سس ها و پودینگ ها را غلیظ و امولسیون می کنند و به کیک ها و نان ها رطوبت، بافت و خمیر می افزایند. یکی از پرطرفدارترین دسرهای تخم مرغی، پای مرنگ لیمویی است که می توانید هم کشک و هم مرنگ را کاملا بدون تخم مرغ درست کنید، بدون اینکه کیفیتش از بین برود!


برای کشک، می توانید یک جایگزین تخم مرغ تجاری را امتحان کنید، یا کشک را با نشاسته ذرت، پیکان یا ژلاتین غلیظ کنید. شما همچنین می توانید یک مرنگ گیاهی افسانه ای را با آکوافابا درست کنید و صادقانه بگوییم، ما فکر نمی کنیم مهمانان شما هرگز تفاوت را بدانند!


با توجه به اینکه افراد زیادی رژیم گیاهخواری را انتخاب می کنند و آلرژی به تخم مرغ در حال افزایش است، برای همه ما مهم است که برخی از این گزینه ها را در بایگانی خود داشته باشیم. برخی از گزینه های موجود در این لیست سالم تر و مقرون به صرفه تر از تخم مرغ هستند و امیدواریم از امتحان کردن آنها لذت ببرید.


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) با هیپنوتیزم به خواسته هات برس! (80%تخفیف+هدیه ویژه) مشاهده