دوره ای که به جرات میتونه ورق زندگیتو عوض کنه!


» زردآلو: فواید سلامتی، تغذیه و موارد استفاده

زردآلو: فواید سلامتی، تغذیه و موارد استفاده

بهترین زردآلوهای خشک کدامند؟

زردآلو میوه ای نرم، گوشتی و زرد رنگ از خانواده گل سرخ است که در اوایل تابستان می رسد و معمولاً به آن زردآلو تابستانی طلایی می گویند. این میوه بومی چین است زردآلو نام لاتین آن است. در اوایل قرن اول پس از میلاد به سایر نقاط آسیا و اروپا معرفی شد. ارتفاع درخت زردآلو به 6 متر می رسد. برگ های آن قلبی شکل و سبز مایل به زرد است. گلهای زردآلو نسبتاً بزرگ هستند. هسته زردآلو صاف، قهوه ای و بیضی شکل است و در داخل اندوکارپ سخت قرار دارد. طعم آن گاهی شیرین و گاهی تلخ است.

زردآلو خشک با خشک کردن زردآلوهای بدون هسته و فشرده به طور طبیعی در زیر نور خورشید یا باد تهیه می شود، بنابراین رطوبت بدون کاهش ارزش غذایی آنها تبخیر می شود. هسته زردآلو همچنین سرشار از پتاسیم، فیبر، آهن و برخی ویتامین‌ها است. محتوای فیبر زردآلو خشک می تواند نقش مهمی در درمان یبوست داشته باشد. این میوه همچنین منبع خوبی از لوتئین و زآگزانتین، دو آنتی اکسیدان شناخته شده برای تقویت بینایی است.

آیا زردآلو خشک برای شما مفید است؟

 زردآلو خشک حاوی مواد مغذی ارزشمندی از جمله فیبر، پتاسیم، آهن و ویتامین C است. مطالعات نشان می دهد که این مواد مغذی ممکن است برای زنان باردار ضروری و مفید باشند. مصرف مقدار متوسط ​​زردآلو خشک در طول روز می تواند کاهش وزن را افزایش دهد. برخی از مزایای دیگر زردآلو خشک به شرح زیر است.


خواص زردآلو خشک

زردآلو خشک برای جویدن به عنوان یک میان وعده خوشمزه است و همچنین فوایدی برای بدن شما دارد. برای دانستن بیشتر در مورد زردآلو خشک، باید این اطلاعات را در نظر بگیرید.

چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟ مطلب مرتبط چگونه می توانم هموگلوبین خود را سریع افزایش دهم؟


 زردآلو خشک یا 100 گرم چند کالری دارد؟

کالری مقدار انرژی است که بدن شما از هضم و تجزیه غذا می گیرد. کالری زردآلو خشک برای داشتن یک رژیم غذایی سالم کاملاً کافی است. به عبارت دیگر، در 6 عدد زردآلو خشک 135 کالری وجود دارد که حدود 100 گرم است که مقدار کالری خوبی برای بدن است.


آیا زردآلو خشک سرشار از آهن است؟

زردآلو خشک کاملاً غنی از آهن است. مهم نیست چند سال دارید، دریافت مقدار مناسب آهن برای سلامتی شما ضروری است. آهن به تامین اکسیژن بدن شما کمک می کند. همچنین از طریق نقش خود به عنوان یک جزء کاتالیزوری پروتئین های میتوکندری به سلول ها کمک می کند تا متابولیسم داشته باشند. اگر احساس خستگی می کنید، به طور مکرر بیمار می شوید یا از ریزش بیش از حد مو رنج می برید، اینها ممکن است نشانه کمبود آهن باشد.

چگونه زردآلو را خشک کنیم؟

راه های زیادی برای خشک کردن زردآلو وجود دارد. برخی از کاربردی ترین روش ها در زیر توضیح داده شده است.


روش اول: خشک کردن در آفتاب

این روش یکی از روش های سنتی نگهداری مواد غذایی است و به دمای بالای 23 درجه سانتی گراد یا 73 درجه فارنهایت نیاز دارد.

ابتدا زردآلو را با دقت چیده و سپس شستشو می دهند تا سموم، کثیفی و آفات از پوست پاک شود. سپس هسته ها را جدا کرده و میوه ها را به قطعات مساوی برش می دهند.

بعد، زردآلوها را روی یک ورقه پخت قرار می دهند. آنها روی هم قرار نمی گیرند. استفاده از بشقاب شیرینی پزی برای سهولت در نظافت توصیه می شود.

سپس زردآلوها را با پارچه مشبکی پوشانده و در آفتاب قرار می دهند. پوشش از میوه در برابر آلودگی هوا و حشرات محافظت می کند.

مدت زمان خشک شدن در این روش 2 تا 4 روز می باشد. برای جلوگیری از ریزش قطرات شبنم روی میوه، می توانید آنها را یک شبه داخل آن بیاورید.


 روش دوم: خشک کردن در فر

مانند دستور فوق، ابتدا زردآلوها را شسته، هسته ها را جدا کرده و زردآلوها را به قطعات مساوی برش دهید. سپس، آنها را در سینی فر قرار می دهند. فر را روی 65 درجه سانتی گراد تنظیم کنید. در این روش می توان زردآلو خشک را بعد از 12 ساعت تهیه کرد. 

شما می توانید آنها را به راحتی ذخیره کنید. زردآلو خشک را در ظروف در بسته و دور از نور خورشید نگهداری کنید

خواص زردآلو خشک برای سلامتی

1. رفع ناراحتی های چشمی

بتاکاروتن و ویتامین A موجود در زردآلو خشک، خطر ابتلا به اختلالات چشمی و بیماری هایی را که می تواند باعث کاهش بینایی شود، کاهش می دهد. همچنین وجود زآگزانتین در زردآلو خشک از دژنراسیون ماکولا در سالمندان جلوگیری می کند.


2. ممکن است عملکرد قلب را بهبود بخشد

زردآلو مانند بسیاری از میوه های دیگر حاوی ویتامین C، پتاسیم و فیبر است که به حفظ سلامت سیستم قلبی عروقی کمک می کند و از مشکلاتی مانند حملات قلبی و سکته جلوگیری می کند. ویتامین C از قلب در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کند. پتاسیم همچنین فشار خون را کاهش می دهد. فیبر موجود در زردآلو خشک کلسترول اضافی دیواره رگ های خونی را کاهش می دهد. همه این مواد باعث سلامت قلب و بهبود عملکرد آن می شود.


3. درمان کم خونی

زردآلو خشک حاوی مقدار زیادی آهن است که در درمان کم خونی موثر است. کم خونی اساساً کمبود آهن است و می تواند منجر به ضعف عمومی، خستگی، سبکی سر و عملکرد ضعیف متابولیک شود. بدون گلبول های قرمز، بدن نمی تواند اکسیژن مورد نیاز خود را دریافت کند.


4. ممکن است استخوان سالم را تقویت کند

زردآلو حاوی مواد ارزشمندی مانند کلسیم، فسفر، منگنز، آهن و مس است. این مواد برای سلامت و رشد استخوان ها ضروری هستند. بنابراین، خوردن این میوه خوشمزه باعث می شود که استخوان های سالمی داشته باشید و از پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری کنید.


5. مرطوب کننده پوست

ویتامین‌های C و A موجود در زردآلو به عنوان مرطوب‌کننده‌های طبیعی پوست شناخته می‌شوند که می‌توانند روی دست‌ها و صورت استفاده شوند. روغن هسته زردآلو به دلیل داشتن منبع بالایی از اسیدهای چرب و ویتامین A برای آبرسانی به پوست عالی است. بنابراین می‌توان از آن به عنوان مرطوب‌کننده برای درمان پوست خشک استفاده کرد.


6. کمک به کاهش وزن

زردآلو میوه ای کم کالری و پر فیبر است که به احساس سیری و عملکرد بهتر معده کمک می کند. چهل گرم زردآلو خشک حاوی 10 گرم فیبر است. فیبر به آرامی توسط بدن هضم می شود و بنابراین از پرخوری جلوگیری می کند و باعث کاهش وزن می شود. بنابراین، می تواند بخش خوبی از هر برنامه کاهش وزن و رژیم غذایی باشد. بنابراین، اگر می خواهید با یک رژیم غذایی سالم وزن کم کنید، باید زردآلو خشک را در سبد غذایی خود قرار دهید. خوردن روزانه چند عدد از این میوه‌های خشک، مواد مغذی ضروری بدن را تامین می‌کند و شما را در سفر کاهش وزن همراهی می‌کند.


7. درمان یبوست

مصرف زردآلو خشک باعث هضم غذا و جلوگیری از یبوست می شود. زردآلو خشک سرشار از پکتین و سلولز است که به عنوان یک ملین طبیعی عمل می کند و با افزایش حرکات روده، مدفوع را نرم می کند. آنها همچنین مقدار فیبر غذایی را افزایش می دهند و حرکت مواد زائد را از طریق روده بزرگ تسریع می کنند. یکی از فواید خوردن زردآلو خشک، کاهش حرکات روده است. زردآلو خشک یک درمان طبیعی برای یبوست است. یبوست یکی از شایع ترین مشکلات گوارشی است که می تواند هر فردی را درگیر کند. با این حال، به طور کلی برای رفع یبوست نیازی به مراجعه به پزشک ندارید. خوردن چند زردآلو خشک ممکن است تمام چیزی باشد که نیاز دارید.


8. درمان سرماخوردگی

زردآلو خشک سرشار از ویتامین C است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و برای پیشگیری و درمان سرماخوردگی، آسم، سل و برونشیت مفید است.


9- خوردن زردآلو خشک می تواند به درمان دیابت کمک کند

میوه های خشک مانند زردآلو دارای شاخص گلیسمی پایینی هستند و باعث افزایش تدریجی قند خون می شوند. زردآلو خشک نیز اثرات مفیدی بر سطح انسولین دارد. زردآلو خشک حاوی مقدار زیادی فروکتوز نیز هست. این ماده به کنترل سطح گلوکز بدن بعد از غذا کمک می کند.


10- خوردن زردآلو خشک باعث بهبود سلامت پوست و مو می شود

سطوح بالای ویتامین A و E موجود در زردآلو به کاهش چین و چروک پوست و جوانسازی پوست صورت کمک می کند. ماساژ پوست با روغن زردآلو به حفظ انعطاف و خاصیت ارتجاعی پوست کمک می کند و پوست صورت را جوان می کند. مقادیر بالای ویتامین C و A موجود در زردآلو و روغن هسته زردآلو دارای خواص ضد التهابی است و به درمان آکنه و جوش کمک می کند.

درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟ مطلب مرتبط درمان های آلرژی چقدر موثر هستند؟

داشتن برنامه غذایی به کاهش وزن کمک می کند

زردآلو خشک کالری و فیبر بالایی دارد که مصرف متوسط ​​آن می تواند بخشی از هر برنامه و رژیم کاهش وزن باشد. 40 گرم زردآلو خشک حاوی 10 گرم فیبر است. این میوه مغذی به شما احساس سیری می دهد و از پرخوری جلوگیری می کند. اگر می خواهید وزن کم کنید و از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید، باید زردآلو خشک را در سبد غذایی خود قرار دهید.


استفاده از زردآلو خشک

برش های زردآلو خشک برای طراحی کیک، بستنی، شیرینی و ژله استفاده می شود. از زردآلو خشک در تهیه مربا، مارمالاد و شربت نیز استفاده می شود. میوه های خشک زردآلو در صنعت شیرینی و کیک برای بهبود طراحی و طعم کیک استفاده می شود. والدین می توانند از زردآلو خشک به عنوان یک میان وعده سالم برای فرزندان خود استفاده کنند. مواد مغذی میوه های خشک و زردآلو خشک در بهبود یادگیری، بازگرداندن انرژی از دست رفته و افزایش تمرکز موثر است. این زردآلوهای خشک خوشمزه را می توان به راحتی نگهداری کرد. فقط آنها را در ظروف در بسته و دور از نور خورشید در جای خنک یا یخچال نگهداری کنید. مخلوط زردآلو خشک با انواع میوه های خشک ترکیبی فوق العاده برای ذائقه همه افراد در گروه های سنی مختلف است.


فواید زردآلو برای پوست چیست؟

 زردآلو خشک سرشار از مواد مغذی برای بدن است و می تواند سلامت پوست و مو را تقویت کند.


زردآلو خشک در بارداری چه فوایدی دارد ؟

 زردآلو خشک سرشار از انواع ویتامین ها و مواد معدنی است، بنابراین مصرف آن در دوران بارداری می تواند سلامت زنان را تضمین کند.

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   گردشگری ارم بلاگ   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده