خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» 10 کوسه شگفت انگیز که هرگز نمی دانستید وجود دارند

10 کوسه شگفت انگیز که هرگز نمی دانستید وجود دارند

عجیب ترین کوسه های جهان 

اقیانوس مکان خطرناکی است و حیوانات باید به طور مداوم برای زنده ماندن خود را وفق دهند. کوسه ها بیش از 400 میلیون سال است که وجود داشته اند و زمان زیادی برای سازگاری با محیط و سبک زندگی خود داشته اند. برخی از این اقتباس‌ها، کوسه‌ها را کاملاً عجیب و غریب کرده‌اند. این لیستی از عجیب ترین کوسه های جهان و جالب ترین اقتباس های آنهاست.

کوسه‌ها دومین ماهی بزرگ در جهان هستند. بزرگسالان می توانند بین 6 تا 8 متر رشد کنند و دهان آنها تا 1 متر باز شود. آنها دارای دندانهای قلابدار و شن کش آبششی هستند که هنگام فیلتر کردن خوراک از آنها استفاده می کنند. مانند کوسه مگاما، این غول ها فقط چیزهای کوچکی مانند پلانکتون و بی مهرگان کوچک می خورند. به همین دلیل آنها مجبور نیستند برای شکار شکار کنند. درعوض، وقتی غذا می‌دهند، با دهان باز شنا می‌کنند تا هر چیزی را که سر راهش است بگیرند. سپس آبشش‌های آن‌ها آبی را که وارد شده است فیلتر می‌کند.

کوسه اره ای کوسه ای متمایز است که به خاطر پوزه اره ای بلندش نامگذاری شده است.

کوسه های پلنگی به خاطر نقاط تیره زینی شکل در پشت و باله هایشان به این نام خوانده می شوند. طرح‌های خاکستری تیره یا سیاه روی بدن نقره‌ای مانند لکه‌ای مشابه پلنگ است.

کوسه های آبی در آب های آزاد زندگی می کنند و بسیار مهاجر هستند. آنها را می توان تقریباً در تمام قسمت های اقیانوس با گستره وسیعی یافت.

فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش مطلب مرتبط فیلم‌ها، سریال‌ها و برنامه‌های ویژه تلویزیون در نوروز ۱۴۰۳ + زمان پخش

کوسه ها برخی از شگفت انگیزترین و نادرست ترین حیوانات روی کره زمین هستند. کوسه‌ها که اغلب با قاتلان شرور یا شکارچیان انسان‌خوار اشتباه گرفته می‌شوند، در واقع تمایل دارند مطیع و آرام باشند و در صورت امکان از انسان دور می‌شوند. بیش از 1000 گونه مختلف کوسه در اقیانوس ها و دریاهای زمین وجود دارد، از کوسه فانوس کوتوله کوچک گرفته تا کوسه نهنگ غول پیکر. در زیر لیستی از ده گونه کوسه غیرمعمولی که ممکن است از وجود آنها اطلاعی نداشته باشید آورده شده است. هر کدام یک نوع منحصر به فرد از کوسه است که به دلیل ظاهر متمایز یا رفتار غیر معمول آن نامگذاری شده است. 

کوسه پلنگی

اگرچه شاید به اندازه برخی دیگر در این لیست نادر نباشد، اما با این وجود کوسه پلنگی یک گونه کوسه کمتر شناخته شده است، عمدتاً به این دلیل که زیستگاه بسیار محدودی دارد. زیستگاه اصلی آنها از سواحل اورگان تا خلیج کالیفرنیا متغیر است. در ماه‌های گرم‌تر، آنها را می‌توان در خلیج‌ها و خلیج‌های کم‌عمق‌تر مانند خلیج لاجولا، به‌ویژه در فصل تولید مثل پیدا کرد.

کوسه های پلنگی به خاطر نقاط تیره زینی شکل در پشت و باله هایشان به این نام خوانده می شوند. طرح‌های خاکستری تیره یا سیاه روی بدن نقره‌ای مانند لکه‌ای مشابه پلنگ است. برخلاف پلنگ های واقعی، کوسه های پلنگی در مدارس یا گروه های عشایری زندگی می کنند. آنها می توانند بین چهار تا هفت فوت رشد کنند، اما باریک و نسبتا ملایم هستند، بنابراین در یک گروه بزرگ به دنبال امنیت هستند.

کوسه پیژامه

این گونه خاص کوسه ممکن است ساخته شده به نظر برسد، اما در واقع یک گونه منحصر به فرد است که از نظر علمی به نام Poroderma afriocanum شناخته می شود . این کوسه ها به دلیل نوارهای مشخصی که در طول بدن آنها از سر تا دم کشیده شده است، قابل توجه هستند. این الگو احتمالاً همان چیزی است که به کوسه ها نام داده است، زیرا راه راه تیره و روشن شبیه لباس خواب های راه راه کلاسیک است.

کوسه های پیژاما همچنین دارای دو باله پشتی هستند که بسیار دورتر از بیشتر کوسه ها در پشت بدن آنها قرار دارند - که این باله بدنام تقریباً در وسط بدن خود دارند. این کوسه ها همچنین در سمت کوچکتر هستند و در زمان بالغ شدن به حدود دو تا سه فوت می رسند. زیستگاه اولیه آنها در جنوب شرقی اقیانوس اطلس و غرب اقیانوس هند است و تصور می شود که آنها بومی خط ساحلی آفریقای جنوبی هستند. 

کوسه حمام

کوسه بالدار پس از کوسه نهنگ دومین ماهی بزرگ اقیانوس است. آنها می توانند به اندازه عظیمی رشد کنند، طول آنها به 45 فوت یا 15 متر می رسد و وزن آنها تقریباً 10000 پوند یا 4.5 متریک تن است.

این کوسه به دلیل رفتاری که در ماه‌های گرم تابستان به آرامی در سطح اقیانوس به حرکت در می‌آید، گرفته شده است. به نظر می‌رسد که کوسه‌ها در گرمای خورشید غرق شده‌اند و به این تمایل نامگذاری شده‌اند. مانند پسرعموهای کوسه نهنگ خود، کوسه‌های بالدار با فیلتر کردن مقادیر زیادی آب از طریق فیلترهای آبشش مانند در دهان غذا می‌خورند. آنها می توانند در هر ساعت 4000000 پوند از اقیانوس را فیلتر کنند و پلانکتون ها و موجودات دریایی کوچک را مصرف کنند. 

Wobbegong خالدار

کوسه‌های وابگونگ خالدار، کوسه‌های خالدار هستند که لکه‌های زرد مایل به سبز و قهوه‌ای آن الگوی استتار را تقلید می‌کنند. این رنگ به آنها کمک می کند تا با صخره هایی که در آن زندگی می کنند و شکار می کنند ترکیب شوند. Wobbegong دارای دو باله پشتی، زیر لگن، باله های دم کوتاه، و به ویژه باله های سینه ای و لگنی پهن است. زیستگاه آنها عمدتاً در شرق اقیانوس هند در امتداد سواحل جنوب استرالیا قرار دارد. Wobbegong دارای شکل مسطح کم و سر صاف است که از بسیاری جهات شبیه گربه ماهی است. بشکه های بینی و همچنین منگوله های آویزان روی بدن و سر آنها وجود دارد. 

گربه سانان زنجیره ای

گربه سانان زنجیره ای نوعی کوسه زمینی است که زیست فلورسنت است، به این معنی که از درخشندگی طبیعی برای جذب دیگران در نوع خود استفاده می کند. کوسه زنجیره ای مانند اکثر کوسه ها به رنگ خاکستری روشن است، اما یک الگوی سیاه مایل به خاکستری تیره در سراسر بدن خود دارد که شبیه یک الگوی حصار حلقه زنجیره ای است. این طرح به کوسه کمک می‌کند تا زمانی که در کف اقیانوس در میان قلوه سنگ و سنگ‌ها قرار می‌گیرد، استتار کند و الگوی زنجیره‌ای نیز اشکال بازتابی ایجاد شده توسط نور را در آب تقلید می‌کند. گربه‌ماهی‌های زنجیره‌ای در غرب اقیانوس اطلس مرکزی و شمال غربی اقیانوس اطلس زندگی می‌کنند و می‌توانند به طول حدود دو فوت رشد کنند. 

کوسه گورخری

کوسه های گورخری کوسه ای هستند که نام آنها گیج کننده است، زیرا الگوها و نشانه های آنها با افزایش سن متفاوت است. کوسه‌های گورخری در جوانی دارای نوار قهوه‌ای تیره و زرد هستند و گمان می‌رود نام گورخری را به کوسه داده‌اند. با این حال، هنگامی که کوسه ها به بلوغ می رسند، نوارهای آنها محو می شود و کوسه ها دارای پوستی زرد مایل به قهوه ای با لکه های دایره ای تیره مانند یوزپلنگ یا پلنگ هستند.

این الگوی لکه بینی باعث شده است که گاهی اوقات کوسه گورخری به اشتباه به عنوان یک کوسه پلنگی شناخته شود. به طور متوسط، کوسه‌های گورخری بین پنج تا شش فوت طول دارند و در میان صخره‌های مرجانی و قفسه‌های قاره‌ای در هندوستان غربی اقیانوس آرام، شرق آفریقا تا ژاپن وکالدونیای جدید زندگی می‌کنند. 

کوسه اره ای

کوسه اره ای کوسه ای متمایز است که به خاطر پوزه اره ای بلندش نامگذاری شده است. منبر که از سرش بیرون زده است، بلند و باریک است و دارای دندانه های تیز مانند اره است که از آن برای بریده شدن و ضربه زدن به طعمه استفاده می کند. 9 نوع مختلف کوسه اره وجود دارد، اما همه آنها دارای نوعی پوزه اره مانند هستند.

کوسه اره را اغلب می توان با موجودی بسیار مشابه، اره ماهی، که پوزه اره مانندی نیز دارد، اشتباه گرفت. با این حال، ماهی اره ای یک پرتو است، در حالی که کوسه اره به طور محکم بخشی از خانواده کوسه است.

دو راه اصلی برای تمایز بین این دو گونه وجود دارد. اولاً، باله‌های سینه‌ای (آنهایی که در سمت حیوان قرار دارند) در کوسه‌ها به سر کوسه متصل نیستند، که در پرتوها به سر کوسه متصل هستند. علاوه بر این، کوسه‌های اره‌ای بر روی اره‌های خود هالتر دارند، در حالی که ماهی‌های اره‌ای چنین ندارند.

کوسه ببری

کوسه ببری به دو دلیل نام خود را گرفته است. عمدتاً، کوسه ببری در جوانی شبیه ببر است، زیرا کوسه‌های ببری نوزاد دارای خطوط راه راه تیره در امتداد بدن خود هستند. این نوارها با بالغ شدن کوسه محو می شوند و ظاهری کاملاً خاکستری نقره ای به جا می گذارند. نشانه‌های راه راه روی بچه‌ها با استتار کردن آنها از طعمه تا زمانی که به اندازه کافی بزرگ شوند که خود شکارچیان بزرگی باشند، از آنها محافظت می‌کند.

اگرچه کوسه‌ها معمولاً بدون تحریک به انسان حمله نمی‌کنند، کوسه‌های ببری پس از کوسه‌های سفید بزرگ، مسئول دومین حمله به انسان‌ها هستند. کوسه های ببری می توانند به طول 10 تا 14 فوت و وزن 850 تا 1400 پوند رشد کنند و تقریباً هر نوع طعمه ای را می خورند، دلیل دیگری است که آنها را بسیار کشنده می دانند. با این حال، عموماً از انسان دوری می‌کنند و تقریباً هر نوع زندگی دریایی دیگری از لاک‌پشت‌های دریایی گرفته تا ماهی‌ها، تازی‌ها و صدف‌ها را شکار می‌کنند.

کوسه اپولت

کوسه‌های اپولت کوچک و باریک هستند و در حدود سه و نیم فوت طول دارند و به چند دلیل یک نوع کوسه منحصر به فرد هستند. اولاً، نام آنها از وجود یک لکه سیاه حاشیه سفید بزرگ در پشت باله های سینه ای آنها گرفته شده است که شبیه یک سردوش نظامی است. این بخشی از یک ظاهر خالدار بزرگ است که به آنها کمک می کند در کف دریا استتار شوند.

لکه‌های بزرگ سرده‌ها قصد دارند مانند چشم‌های درشت ظاهر شوند تا شکارچیان را بترسانند. کوسه‌های اپولت نیز یکی از معدود کوسه‌هایی هستند که می‌توانند راه بروند. البته، این کوسه‌ها در واقع مانند موجودات پا راه نمی‌روند، اما کوسه‌های سردوش می‌توانند از باله‌های سینه‌ای قوی خود برای هل دادن خود از صخره‌ها و مرجان‌ها در هنگام شکار غذا استفاده کنند. این استفاده از باله های آنها باعث می شود که به نظر برسد کوسه ها با باله های خود در امتداد صخره ها و کف اقیانوس ها راه می روند.

کوسه آبی

کوسه های آبی در آب های آزاد زندگی می کنند و بسیار مهاجر هستند. آنها را می توان تقریباً در تمام قسمت های اقیانوس با گستره وسیعی یافت. آنها هم در اقیانوس های معتدل و هم در اقیانوس های گرمسیری زندگی می کنند و طول آنها به حدود ده فوت می رسد. کوسه آبی بلند و باریک است و باله های سینه ای بلندی دارد.

این کوسه ها نام خود را از رنگ آبی تیره خود گرفته اند که در هنگام سفر در آب های آزاد به خوبی با هم ترکیب می شوند. شکم آنها بسیار سبک و تقریباً سفید است که وقتی از پایین دیده می شوند به طور مشابه با هم ترکیب می شوند. شکل بلند و باریک آنها به آنها کمک می کند تا در صورت نیاز خیلی سریع در آب حرکت کنند و می توانند شکارچیان سریعی باشند. کوسه های آبی معمولا از طعمه های کوچکتری مانند ماهی های کوچک و ماهی مرکب تغذیه می کنند. 


بازدید سایت خود را میلیونی کنید
فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   مشاور ایرانی در لندن   |   تهران وکیل  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی درمان انواع بیماری ها با مصرف آب قلیایی مشاهده